Houten op rail<s>, Vrijdag 10 en zaterdag 11 februari 2023, van 10:00 tot 16:00

Een beurs of evenement, plaats hier uw bericht.

Frans III
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 nov 2016 11:04

Re: Houten op rail<s>, Vrijdag 10 en zaterdag 11 februari 2023, van 10:00 tot 16:00

Bericht door Frans III »

Gisteren geweest. Gezellig bijkletsen en rondneuzen. Toch weer een lokje aan mijn vingers vast blijven plakken. Ook al wat contacten gelegd in verband met de geplande eigen tentoonstelling van SGZ in het eerste weekend van november in Sittard. Kortom, het was een geslaagde dag.


Al meer dan 50 jaar N spoorder.

Sky
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 feb 2023 00:44

Re: Houten op rail<s>, Vrijdag 10 en zaterdag 11 februari 2023, van 10:00 tot 16:00

Bericht door Sky »

een vraag omdat ik a.s. zaterdag naar Houten wil, in hoeverre kun je daar bij die stands pinnen? of is contant geld, hoe ouderwets het ook zijn moge, toch een vereiste bagage als je iets wilt aanschaffen?


Stoom is mijn grote passie in modelspoor.

Phrüfling Bhf: viewtopic.php?t=17234
Gebruikersavatar

Zaunkönigs Bahn
Berichten: 1000
Lid geworden op: 12 jan 2013 19:02

Re: Houten op rail<s>, Vrijdag 10 en zaterdag 11 februari 2023, van 10:00 tot 16:00

Bericht door Zaunkönigs Bahn »

De grotere stands hebben meestal wel een pin automaat, maar veel kleine standjes en mogelijk ook buitenlandse aanbieders niet. Hangt er erg van af wat je wil kopen, het kan dus handig zijn om handgeld mee te nemen. En verder moet je er rekening mee houden dat mogelijk het hele pingebeuren op zijn gat gaat. Komt niet vaak voor, maar zo nu en dan zie ik wel eens wat voorbij komen over dat soort problemen, soms heel bank specifiek. Contant geld is niet ouderwets maar zeker op een beurs heel verstandig als je niet meer wil uitgeven. En verder gaat het de bank geen bliksem aan wat ik aan het doen ben met mijn geld, tegenwoordig wordt elke transactie bekeken of je niet aan het witwassen bent. Gewoon een slechte smoes.


Met vriendelijke groet,
Joop

Project Zaunkönigs Bahn, Duitse baan, Tijdperk IIb (DRG)
https://joopn.home.xs4all.nl/msb/indexn.htm

MrPickwick
Berichten: 82
Lid geworden op: 21 mei 2015 18:53

Re: Houten op rail<s>, Vrijdag 10 en zaterdag 11 februari 2023, van 10:00 tot 16:00

Bericht door MrPickwick »

Sky schreef: 23 mar 2023 14:23 een vraag omdat ik a.s. zaterdag naar Houten wil, in hoeverre kun je daar bij die stands pinnen? of is contant geld, hoe ouderwets het ook zijn moge, toch een vereiste bagage als je iets wilt aanschaffen?
Altijd zorgen dat je ook cash bij je hebt, zoals eerder al aangegeven kun je bij sommige handelaren niet pinnen.
Toch zonde als je iets leuks ziet liggen.
Ik heb ooit weleens een mobiele pinautomaat zien staan geloof ik maar in Expo Houten kun eigenlijk ook geen cash uit de muur halen.
Verder een beetje uitkijken waar je je geld laat, je zal de eerste niet zijn die gerold wordt.



Sky
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 feb 2023 00:44

Re: Houten op rail<s>, Vrijdag 10 en zaterdag 11 februari 2023, van 10:00 tot 16:00

Bericht door Sky »

Goed om te weten dat er geen mobiel pinautomaat is op de beurs en dank voor de info.

Dat rollen is wel shady, als ik geld pin dan maar goed wegstoppen :D.


Stoom is mijn grote passie in modelspoor.

Phrüfling Bhf: viewtopic.php?t=17234

MrPickwick
Berichten: 82
Lid geworden op: 21 mei 2015 18:53

Re: Houten op rail<s>, Vrijdag 10 en zaterdag 11 februari 2023, van 10:00 tot 16:00

Bericht door MrPickwick »

Op iedere beurs gebeurt het wel.
Ook de grote verdwijntruc van materiaal is nogal populair, soms lopen er heel wat goochelaars op de beurs.
Met parkeren zou ik zelf ook niet de stille hoekjes opzoeken, het is en blijft een verder leeg industrieterrein op beursbezoekers na.


Gebruikersavatar

Ronald2016
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 aug 2016 12:14
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Houten op rail<s>, Vrijdag 10 en zaterdag 11 februari 2023, van 10:00 tot 16:00

Bericht door Ronald2016 »

Pinnen kan volgens mij bij de kassa of balie in de entree hal. Kost 2,50 en max 500 euro. Maar cash op zak is altijd makkelijker. Bij n-spoorstore/freebit kan je de aankoop pinnen 😉


Met vriendelijke groet,
Ronald

N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging
Plaats reactie