Rudolfph schreef:
... Het groene rijtuig kan mogelijk wel, maar die zijn reeds in model beschikbaar (artikelnummers weet ik zo snel niet, maar het gaat om een set ABn+Bn+BDnf en een set Bn+Bn).
Hier doelt Rudolfph op de sets 15392 resp. 15393 «Regional-Express Kiel-Neumünster-Hamburg» die als eenmalige series op blz. 8 en 9 van de Neuheiten-Katalog 2014 waren aangekondigd. Het stuurstandrijtuig BDnrzf is een vormvariant zonder laadruimdeuren. Deze zgn. Mintlinge dragen het DBAG-logo. In de mintkleur komt zomer 2018 een buffetrijtuig met opschrift Kaffeeküch; zie https://www.trix.de/produkte/details/article/11635/. Deze set draagt echter de rode Bundesbahn-logo's (1987-1993). Een complete mintkleurige trein van ex-zilverlingen met dat logo kan tot dusver niet uit Mtx-modellen worden samengesteld.
Daar komt dus in 2019 verandering in met set 15467 en aanvullingsrijtuig 15468. Of het los verkrijgbare Kaffeeküch-rijtuig 15807 het Bundesbahn-logo van prof. Ege dan wel het DBAG-logo (Dürr-Keks, naar de eerste topman van de gefuseerde DB-DR) krijgt, zullen we uiterlijk in het tweede kwartaal weten; zie https://www.trix.de/produkte/details/article/15807.
Gratis groeten van
Laatst gewijzigd door Valéry op 25 jan 2019 13:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Valéry (*1948, verzamelaar normaalspoor Europa 1958-1970)
Wie heeft er connecties bij TRIX gmbh om te vragen waarom ze wél met een (Arnold concurrerend) NS TRAXX model komen maat niet met de bijbehorende ICRm rijtuigen? NB: dan hebben de Belgen meteen ook wat!
Alfred schreef:Wie heeft er connecties bij TRIX gmbh om te vragen waarom ze wél met een (Arnold concurrerend) NS TRAXX model komen maat niet met de bijbehorende ICRm rijtuigen? NB: dan hebben de Belgen meteen ook wat!
Echt concurrerend zijn ze niet aangezien je deze eigenlijk alleen zal kiezen als je soundloks wil hebben. Echte concurrentie ga je aan als je deze ook analoog en digitaal zonder sound zou uitbrengen en dan concurreer op uiterlijk, techniek en prijs. Dan de ICRm, tsja zou me niets verbazen als ze daarmee willen komen, maar als de verkopen van deze toch wel dure lok tegenvallen, moeten we nog maar afwachten of ze de ICRm gaan uitbrengen. Dat hadden ze beter gelijk kunnen doen toen Arnold met hun eerste NS Traxx uitkwam, hadden ze daar gelijk kunnen verdienen met de uitgave van een concurrent. Voor mij persoonlijk prijst Minitrix zich hiermee uit de (mijn) markt.
Zover ik had begrepen zijn de mallen van de ICR rijtuigen kwijt of stuk. En nieuwe mallen maken kost geld.
Maar naar mijn inziens ook een gemiste kans, aangezien de ICR rijtuigen 15914 en 15915 gewoon weg nergens te koop of te vinden zijn. En de oudere versies vind ik niet mooi.
Redskin schreef:Mwoa, dieZwitserse goederenwagons zijn best leuk. Verder snap ik het MäTrix modellen-beleid niet, zoals 'My Hobby', modellen voor 'Trix Club Members' (een BR210 met sound; wow... ) en de gelimiteerde oplagen (zoals die groene krokodil: 999 stuks). Een marketingmiddel en deze fabrikant kennende zijn er geen reserveonderdelen voor te krijgen; zit je met je kapotte krokodil (zoals m'n V200 en BR120). Mij niet gezien
Ook mijn budget zal voornamelijk richting Vleeschmann (en Piko) gaan.
Het setje van drie gesloten SBB Cargo-wagens is leuk, maar de prijs niet. 120 euro voor drie wagens die al jaren in de catalogus stonden in andere (en dezelfde) uitvoeringen vind ik vrij hoog.
Francofiele tijdperk-III-verzamelaars kunnen zich verheugen op de BB 9200 in de oorspronkelijke, chique blauwachtig-groene kleur met hoekvensters, schaarstroomafnemers en chromen sierstrips. Deze locs trokken vele jaren de beroemde Mistral tussen Paris-Lyon en Nice.
SNCF-rijders van na 1975 zullen eindelijk de bedaagde BB 15006 van Flm (7361 met mislukt TEE-embleem) kunnen vervangen door een model van de laatste serie 15051-15065 met vergrote cabines.
Leuk voor de concurrentie met Mikadotrain/REE zijn de UIC-Y-rijtuigen in de sets «Orient-Express» 15372 en 15373. Het ligrijtuig met verhoogd dak is nieuw in schaal N. Deze rijtuigen staan afgebeeld met groene tweedeklasband boven de ramen, cartouches corail en wit logo encadré centré. Zo passen ze in het late tijdperk IV en het vroege tijdperk V, voordat het logo in spaghetti-vorm (logo creux, logo allégé of logo Tallon) na 1985 werd ingevoerd.
Laatst gewijzigd door Valéry op 13 mar 2019 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Valéry (*1948, verzamelaar normaalspoor Europa 1958-1970)
De meeste nieuwe rijtuigen kosten €50,- per stuk. Andere fabrikanten zitten meestal nog onder de €40,- (uitgezonderd dubbeldekkers, treinsteltussenrijtuigen etc..). Wat is er zo bijzonder aan deze rijtuigen dat ze meer dan 25% duurder zijn?
Gelukkig is er bij andere merken nog veel te veel wel betaalbaar spul te halen.
CC72000 schreef:het ligrijtuig met verhoogd dak was ooit toch door Dynam en Artrain uitgebracht?
Daar heeft Diederik gelijk in. Dynam had naast het Bc- ook het AcBc-rijtuig. Ze waren echter maar korte tijd verkrijgbaar. Buiten Frankrijk en ook bij de bekende zaken in Aken en Düsseldorf die nog wel eens zelf importeren, waren ze niet of nauwelijks te bemachtigen.
Valéry (*1948, verzamelaar normaalspoor Europa 1958-1970)