Arnold 2020
Re: Arnold 2020
Ik had die vraag over de decoder aan Hans gevraagd. Hij geeft inderdaad dat er een Next-18 decoder en een NEM-651 functiedecoder nodig is.
Er is een treinstel onderweg naar mij
Grtz.
Peter
Er is een treinstel onderweg naar mij
Grtz.
Peter
-
- Berichten: 1616
- Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
- Locatie: Bunde, Zuid-Limburg
Re: Arnold 2020
Mooie set, ik kan echter nergens terug vinden wat de minimale radius is die hij kan rijden. De Kato ICE-4 geeft bijvoorbeeld 282 mm aan als minimum.
Vriendelijke groetjes Nico.
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Re: Arnold 2020
Kato ICE-4 heb ik problemen mee in de binnenbocht. De Arnold ICE 3 komt daar probleemloos doorheen.
-
- Berichten: 1616
- Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
- Locatie: Bunde, Zuid-Limburg
Re: Arnold 2020
Hoe groot is je binnenbocht.
Vriendelijke groetjes Nico.
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Re: Arnold 2020
Heu sorry, flexrails handgelegd met clothoïde. Maar de Kato ICE 4 heeft minstens 282 mm. Dus blijkbaar krapper.
Re: Arnold 2020
Sinds kort deze trein in mijn bezit, rijdt prima door R1 en R2 bochten.
Met vriendelijke groet,
Arjan
Arjan
-
- Berichten: 1616
- Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
- Locatie: Bunde, Zuid-Limburg
Re: Arnold 2020
Bedankt Arjan.
Vriendelijke groetjes Nico.
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Re: Arnold 2020
De aandrijving van de Kriegslok-modellen BR 42 is hier te bekijken:
https://www.1zu160.net/images/forum/200 ... 2DBZ_L.jpg
https://www.1zu160.net/images/forum/200 ... tenZ_L.jpg
De hele draad https://www.1zu160.net/scripte/forum/fo ... id=1161533 loopt sinds 10 maart 2020.
Groeten,
https://www.1zu160.net/images/forum/200 ... 2DBZ_L.jpg
https://www.1zu160.net/images/forum/200 ... tenZ_L.jpg
De hele draad https://www.1zu160.net/scripte/forum/fo ... id=1161533 loopt sinds 10 maart 2020.
Groeten,
Valéry (*1948, verzamelaar normaalspoor Europa 1958-1970)
Re: Arnold 2020
So hé, die moest ik echt even opzoeken! Maar overgangsboog ken ik dan weer wel.
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Re: Arnold 2020
Dat doen we ook veel te weinig bij de modelspoorbanen. Die clothoïde bedoel ik dan.
Bij voorbeeld plannen “uit de boekjes” zie je het eigenlijk nooit....
Groetjes,
Gerard
Re: Arnold 2020
Heu sorry, opleiding civiele techniek en dan leer je soms wat vaktermpjes. Ding ontstaat wel vanzelf als je Peco flexrails los op je baan hebt liggen.
Mvg, Albert
Re: Arnold 2020
Een eerdere link met de pdf werkt niet meer, maar hierbij de gesamtkatalog met in het begin Arnold
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Re: Arnold 2020
Francofielen opgelet:
bij Trains160 wordt als exclusiefmodel een set van twee tot B9 gedeklasseerde A9-inox aangekondigd.
Saluut van
bij Trains160 wordt als exclusiefmodel een set van twee tot B9 gedeklasseerde A9-inox aangekondigd.
Saluut van
Valéry (*1948, verzamelaar normaalspoor Europa 1958-1970)
Re: Arnold 2020
Serie voor de franse markt: Arnold in samenwerking met Hobby66:
HNS6501 4 assige containerwagen met Norbert Dentressangle container
HNS6501 4 assige containerwagen met Norbert Dentressangle container
Diederik - Lid AFAN.FR - specialdesigntrains
Re: Arnold 2020
Om nog even terug te komen op de gedachtewisseling tussen Rick, Wilco, Casper en Rob over de Franse DEV-inox-rijtuigen en in aansluiting op de bijdrage van CC72000:
Van de korte versie werden de meeste Mistral’56-rijtuigen, dus die met airconditioning en vaste ramen, grondig opgeknapt en vanaf september 1969 vanuit Paris Est ingezet op de TEE Arbalète naar Zürich en vanaf mei 1970 op de nieuwe TEE Goethe naar Frankfurt/M. Deze rijtuigen werden van elektriciteit voorzien door een eigen generatorwagen. Deze inzet heeft geduurd tot 1 oktober 1976, toen de Arbalète de Mistral’69-rijtuigen kreeg, resp. eind mei 1975, toen de eerste «Goethe» als internationale TEE-verbinding werd beëindigd.
Groeten van
Arnold brengt de lange versie. Deze reed buiten Frankrijk slechts tot aan de grensstations Basel SBB (Bâle SNCF), Ventimiglia en Saarbrücken en op de enige echte uitloper naar Luxemburg. Ze kwamen naar Tourcoing wel heel dicht bij België, maar hebben nooit in de D-treinen Amsterdam-Parijs of in de zgn. Ardennen-expres gereden. Dat kon ook niet, want ze hadden alleen elektrische verwarming op 1,5 kV (met 77 als zevende en achtste cijfer in de UIC-nummering), op acht stuks na die aan de gewone reizigersdienst waren onttrokken, waaronder het bedoelde bar-discorijtuig.Deze rijtuigen waren alleen voor binnenlands verkeer. Een enkel disco rijtuig mocht wel eens de grens over.
Van de korte versie werden de meeste Mistral’56-rijtuigen, dus die met airconditioning en vaste ramen, grondig opgeknapt en vanaf september 1969 vanuit Paris Est ingezet op de TEE Arbalète naar Zürich en vanaf mei 1970 op de nieuwe TEE Goethe naar Frankfurt/M. Deze rijtuigen werden van elektriciteit voorzien door een eigen generatorwagen. Deze inzet heeft geduurd tot 1 oktober 1976, toen de Arbalète de Mistral’69-rijtuigen kreeg, resp. eind mei 1975, toen de eerste «Goethe» als internationale TEE-verbinding werd beëindigd.
Groeten van
Valéry (*1948, verzamelaar normaalspoor Europa 1958-1970)