Trix Zomer nieuwigheden 2020

Hier ruimte voor producten van Fabrikanten.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Sandopie
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 okt 2016 12:21
Locatie: Purmerend

Trix Zomer nieuwigheden 2020

Bericht door Sandopie »

Beste mensen,

De Trix zomernieuwtjes zijn aangekondigd (zie link)

http://streaming.maerklin.de/public-med ... nh2020.pdf

Zeer magertjes, al zeg ik het zelf.


Met vriendelijke groet,

Rinus Vos


Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.


BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain
Gebruikersavatar

Sibbesuisje
Berichten: 650
Lid geworden op: 16 feb 2018 08:09
Locatie: Den Haag

Re: Trix Zomer nieuwigheden 2020

Bericht door Sibbesuisje »

Bedankt Rinus.
Tja, op n spoor gebied inderdaad weinig spannend. :(


Met vriendelijke groet,
Sander

NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain
Gebruikersavatar

Frank_N
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 jan 2012 00:14

Re: Trix Zomer nieuwigheden 2020

Bericht door Frank_N »

Zodra Minitrix weer met treinen met fatsoenlijke motortjes komt, bij voorkeur niet digitaal* en vooral geen sound zal ik nog eens kijken of ik het nog wel wilt kopen.
* of een keuze daarin.


Groet van Frank

Rick
Berichten: 1617
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: Trix Zomer nieuwigheden 2020

Bericht door Rick »

Met die prijzen hoef ik er niet eens over na te denken, 200 euro voor een set rongenwagens of 110 euro voor drie gesloten wagens die al jaren in het programma zitten vind ik iets te veel.


Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2083
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Trix Zomer nieuwigheden 2020

Bericht door Robert_N-Nm »

Jammer maar helaas geen Rh 2048 op basis van de BR 211 van Minitrix. En het zou zo leuk zijn, een model dat niet van het jaar kruik is (Flm). De BR 290 is overigens een leuke lok en de kwaliteit van de varianten die ik heb (Oceaanblauw/Beige en Verkeersrood) zijn erg goed en rijden rustig. Sound zit er maar in eentje (maar is van goede kwaliteit). Misschien..... heel misschien.


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

epocheales denken
Berichten: 719
Lid geworden op: 16 nov 2008 23:52
Locatie: vlakbij Gouda

Re: Trix Zomer nieuwigheden 2020

Bericht door epocheales denken »

Zodra Minitrix weer met treinen met fatsoenlijke motortjes komt, bij voorkeur niet digitaal* en vooral geen sound zal ik nog eens kijken of ik het nog wel wilt kopen.
* of een keuze daarin.

Hoi Frank, wat bedoel je met betere motortjes? De oudere 3 polige motoren waren luidruchtig, maar wel beresterk. De 5 polige motor van Trix loopt gewoon heel mooi rond, vaak met vliegwiel. Mijn E 52 en BR 18 hebben Faulhaber motoren met 2 vliegwielen, draaien heel mooi, maar zijn iets minder sterk dan de 3 en 5 polers. Misschien ben je in de war met de nieuwe generatie 3 polige motoren van Fleischmann, wat een ramp. Je blijft schoonmaken en ik heb het idee dat de koolborstels veel zachter zijn dan vroeger, dus eerder de motor vervuilen.

Groet, Hans


Deutsche Bundesbahn tijdperk III/DCC Multimaus Pro/pc-Freiwald Rocomotion
Bayern-Wuerttemberg: http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=8881
Gebruikersavatar

Frank_N
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 jan 2012 00:14

Re: Trix Zomer nieuwigheden 2020

Bericht door Frank_N »

Minitrix 12304, 12226 en 12224 respectievelijk: BR18.4 DRG, S3/6 en de TeeRAM, Hans.
Weinig tot geen trekkracht, lopen veel te langzaam en maken een soort schreeuwend geluid.
Daarbij is voor de beide stomers een wissel met R1 not-done, en een bochtwissel ook.
Samengevat: Voor "De Mooi" zijn ze prima om mee te rijden bagger, en dat laatse is precies wat ik ermee zou willen _o_


Groet van Frank
Gebruikersavatar

Sibbesuisje
Berichten: 650
Lid geworden op: 16 feb 2018 08:09
Locatie: Den Haag

Re: Trix Zomer nieuwigheden 2020

Bericht door Sibbesuisje »

Frank, ben het niet met je oneens, de voorbeelden die je noemt hebben allemaal last van zwakke motors. Observatie is dat dit allemaal modellen zijn van rond 2002-2003.
Ik heb namelijk ook een S3/6, 12254, van rond 2006, en die is wel lekker sterk (rijd makkelijk 7 Oriënt Express wagons met verlichting rond, ook op een helling). En de MAK modellen ook geen enkel probleem. Met andere woorden: Minitrix motor kwaliteit is niet erg consistent helaas :(


Met vriendelijke groet,
Sander

NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain
Gebruikersavatar

Frank_N
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 jan 2012 00:14

Re: Trix Zomer nieuwigheden 2020

Bericht door Frank_N »

Dan vraag ik me gelijk af, of die motortjes uitwisselbaar zijn .... Vooropgesteld dat ze nog leverbaar zijn, Sander.

Voor de TeeRAM is een alternatieve motor te koop, daar is op dit forum een draadje over. Op 1zu160 ook.
In mijn optiek een risicovolle operatie, in verband met uiterst zwakke kruiskoppelingen enerzijds, anderzijds het omzetten van beide vliegwielen omdat het niet omkeerbaar is.


Groet van Frank
Plaats reactie