Piko 2022

Hier ruimte voor producten van Fabrikanten.

Valéry
Berichten: 203
Lid geworden op: 03 mei 2016 18:36
Locatie: Arnhem

Re: Piko 2022

Bericht door Valéry »

Bouwe, Pleun en Ad,
Dat is het noodlot van wie tijdperk-NU rijdt. Zodra een concessie aan een andere vervoerder wordt vergund, ben je als modelspoorder al historicus. Zo rijdt Veolia al jaren niet meer tussen Nijmegen en Zuid-Limburg, wat ook niet echt lang heeft geduurd. Artikel 40227 zal dus misschien nog jarenlang in de Piko-N-catalogus terugkeren zonder geel vierkantje met diagonaal kruisje erbij. Het is dus wel begrijpelijk dat onze fabrikanten een beetje schuw worden bij de zoveelste verandering in kleurstelling en/of logo op de grote voorbeelden.
Groeten van babyboomer die gelukkig oud begint te worden,


Valéry (*1948, verzamelaar normaalspoor Europa 1958-1970)
Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4078
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Piko 2022

Bericht door Ad_M »

Helaas waar...

Luchtkwast en decals doen dan wonderen, dus nog even wachten tot Piko ze "dumpt" voor een "koopje" :P
Win win? :D

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2885
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Piko 2022

Bericht door WilcoV »

Valéry schreef: 02 jan 2022 14:57 Bouwe, Pleun en Ad,
Dat is het noodlot van wie tijdperk-NU rijdt. Zodra een concessie aan een andere vervoerder wordt vergund, ben je als modelspoorder al historicus. Zo rijdt Veolia al jaren niet meer tussen Nijmegen en Zuid-Limburg, wat ook niet echt lang heeft geduurd. Artikel 40227 zal dus misschien nog jarenlang in de Piko-N-catalogus terugkeren zonder geel vierkantje met diagonaal kruisje erbij. Het is dus wel begrijpelijk dat onze fabrikanten een beetje schuw worden bij de zoveelste verandering in kleurstelling en/of logo op de grote voorbeelden.
Groeten van babyboomer die gelukkig oud begint te worden,
En toch doet men dat bij andere modellen en merken weer juist wel, denk maar aan de vele varianten Vectron locomotieven die bij Fleischmann, Minitrix en Hobbytrain uitkomen. Modellen waarvan er in 1:1 slechts 1 of enkelen rondrijden worden vrijwel direct uitgebracht. Het risico dat een goederenbedrijf omvalt of haar vergunning kwijtraakt en het model al snel historisch wordt is daarbij niet ondenkbaar gezien het verleden.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Gebruikersavatar

Norbert
Berichten: 222
Lid geworden op: 06 jan 2015 18:36
Locatie: Enschede

Re: Piko 2022

Bericht door Norbert »

Maar die Vectrons rijden vaak door meerdere landen en zijn dus op meerdere modelbanen te gebruiken. Voor de fabrikant is het minder ingewikkeld een kap en een andere kleur te spuiten en andere decals toe te voegen om ze vervolgens in beperkte oplage uit te brengen. Zo zijn ze snel verkocht, nog voor het model weer 'historisch' is. Bijkomend nadeel is misschien dat wanneer je zo'n model wilt aanschaffen, je er snel bij moet zijn en je dus de volle mep betaalt. Voordeel is dat het model zijn waarde houdt of zelfs meer waard wordt.


Mijn grote baan: Amenerbaan
Peco 55/iTrain 5+/z21/OC32NG/DR4088RB
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10935
Mijn module: Waldkirch im Winter!
analoog
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=9438

Onderwerp starter
Rick
Berichten: 1611
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: Piko 2022

Bericht door Rick »

We hebben er nog niets aan maar Piko komt eind dit jaar met ICR in H0, dus wie weet in 2023 in N...



Raymond
Berichten: 1861
Lid geworden op: 19 sep 2008 23:03
Locatie: utrecht

Re: Piko 2022

Bericht door Raymond »

Laten we dat hopen Rick!
Ik zou het helemaal leuk vinden, en denk meerdere met mij🙂

Groet,
Raymond



Riem
Berichten: 157
Lid geworden op: 20 sep 2019 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Piko 2022

Bericht door Riem »

Ik zit zelf meer te wachten op mooie plan D rijtuigen, welke piko of een andere fabrikant kan uitbrengen in blauw en turquoise.
Zeker piko welke al eerder de 1200'en in blauwe en turquoise uitvoering heeft uitgebracht, zouden baat hebben bij een mooie reeks rijtuigen om erachter te hangen.
Het uitblijven van turquoise rijtuigen (Arnold's plan d zijn bijna onvindbaar in blauw en turquoise, en er word veel voor gevraagd en betaald) heeft mij besloten af te zien van de koop tot loc's in de turquoise kleur.
En Piko kennende, zie ik de turquoise 1100 eerder komen dan ICR in N.



Onderwerp starter
Rick
Berichten: 1611
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: Piko 2022

Bericht door Rick »

Een kleurvariant van een model dat al in het programma zit zie ik ook eerder verschijnen dan een nieuw model.



Bouwe
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 1308
Lid geworden op: 28 sep 2008 15:15

Re: Piko 2022

Bericht door Bouwe »

RodeDuivel schreef: 30 dec 2021 14:51 Op de foto van de GTW spurt in de folder van Piko zien jullie een GTW 2/8 313 Aletta Jacobs. Piko kondigt echter in bijschrift een GTW 2/6 aan. Zoals het er nu voorstaat wordt dat de GTW 2/6 243 Egbert Wagenborg.

Grtz,

Wil
Op de website van Piko is nu een foto te zien van het schaalmodel en is het de GTW 2/8 313 Aletta Jacobs geworden. Nu duimen voor een tweetje :Thumb

De 313 staat nu gepland voor eind augustus.

Bron: https://www.piko-shop.de/en/artikel/ger ... -documents


Het is (voorlopig) mooi geweest, mijn modellen zijn, op een paar na, niet meer verkijgbaar bij Mijn shop bij Shapeways

u43hvs
Berichten: 595
Lid geworden op: 21 mei 2018 16:24
Locatie: Utrecht

Re: Piko 2022

Bericht door u43hvs »



Hisko de Vries
Beginnend N spoorder
Centrale : dr 5000
Wpl: Utrecht

u43hvs
Berichten: 595
Lid geworden op: 21 mei 2018 16:24
Locatie: Utrecht

Re: Piko 2022

Bericht door u43hvs »

nu ook in Nederland, net mijn factuurtje betaald


Hisko de Vries
Beginnend N spoorder
Centrale : dr 5000
Wpl: Utrecht

Mispoes
Berichten: 64
Lid geworden op: 22 jul 2022 11:05

Re: Piko 2022

Bericht door Mispoes »

Net verschenen: NS 1146
Afbeelding

Afbeelding
Bron: DM Toys



Raymond
Berichten: 1861
Lid geworden op: 19 sep 2008 23:03
Locatie: utrecht

Re: Piko 2022

Bericht door Raymond »

Op de foto's ziet die er prachtig uit!!!
1 deze dagen zal ik wel een belletje krijgen😃
Ik heb toch maar weer gekozen om deze ook met geluid aan te schaffen, ik vind dat zo gaaf!

Groet,
Raymond



Mispoes
Berichten: 64
Lid geworden op: 22 jul 2022 11:05

Re: Piko 2022

Bericht door Mispoes »

Volgens mij idd een prima vertaling van dit geel-grijze doosje. Ik twijfel nog omdat ik een A-sein loc nodig heb, gezien het tijdperk. Denk alleen dat het aanbrengen van een derde pit niet zo moeilijk zal zijn vanwege de los aangezette gele railing onder de cabineramen.



Mispoes
Berichten: 64
Lid geworden op: 22 jul 2022 11:05

Re: Piko 2022

Bericht door Mispoes »

Overigens & overigens is zo'n 6 weken geleden een ander Piko nieuwtje uitgeleverd: de blauw-beige 216. Ik had een soundversie besteld, maar een analoog model gekregen. Hoe dat zit, leg ik nog wel een keer uit. Als je niet op het nummer en Bw let, is de loc ook inzetbaar voor een Plan E-trein (4 of 5 DE-rijtuigen). In de periode 1979-1984 huurde NS een aantal diesellocs van de serie 216 van de DB. Op de verbindingen Groningen-Leeuwaren, Zwolle-Emmen en Zwolle-Enschede konden in de spits ook deze machnies worden aangetroffen. Bij mij zal de loc hoofdzakelijk met de blauw-beige Eilzugrijtuigen van Fleischmann gaan rijden. Gezien het locnummer (216 177-6) kan dat eigenlijk niet, niet alle 216's waren geschikt voor Wende.

De blauwe biezen lopen niet helemaal recht en het dak is m.i. te licht van kleur, ik overweeg het dak een donkerder grijze kleur te geven. Verder is het een mooi model geworden.

Afbeelding


Plaats reactie