Prijzen modelbaan materiaal

Hier kunnen we onze mededelingen kwijt en algemene onderwerpen plaatsen.

Onderwerp starter
B777
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:37

Prijzen modelbaan materiaal

Bericht door B777 »

Mede spoorders

Het zal ongetwijfeld bekend zijn maar zoek naar goede prijzen als je iets wil kopen.
Voorbeeld: station Kehl van Kibri scheelt bijna 10 euro.
Om geen vooroordelen te geven vermeld ik geen namen maar zoek en doe je voordeel ermee!
Laten we eerlijk zijn, het is een schitterende hobby klaar en die mag euries kosten.
Maar als je kan besparen op het zelfde product??
Do er je voordeel mee.

Gr Ed



Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Prijzen modelbaan materiaal

Bericht door Marksintpancras »

Ed,

:idea: Je heb verschillende omgevingen waar je producten kan kopen, op internet, op beurzen of in een winkel. Dus als ik dat stationtje van Kibri via internet koop kan dat goedkoper dan in een winkel, ivm overhead kosten van de winkel vs die van een webshop. Echter voor 1 stationtje kom er weer ergens verzendkosten bij en het verschil kan teniet gedaan zijn :lol: .

:geek: Echter naast de prijsverschillen is er ook een groot verschil in service, dus aan ieder de keus om hierin zijn eigen keuze te maken waar hij zijn geld aan uit wil geven. Aan een goedkoop product zonder service of iets duurder met betere service. ;)


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

Debvd
Berichten: 564
Lid geworden op: 21 nov 2016 14:59
Locatie: West-Friesland

Re: Prijzen modelbaan materiaal

Bericht door Debvd »

Helemaal eens met Mark :D

Bij mij speelt ook de gun factor...als ik steeds goed geholpen wordt dan vindt ik het niet erg omdat het dan bij de iets duurdere zaak te halen. Je krijgt er ook wat voor terug ....service


Gebruikersavatar

Appie173
Berichten: 266
Lid geworden op: 16 okt 2011 22:16

Re: Prijzen modelbaan materiaal

Bericht door Appie173 »

Zeker,

Bij personeel geldt het al, maar voor winkels gaat hetzelfde op.

If you pay peanuts, you get monkeys.

Mvg, Albert


Gebruikersavatar

Thrillseeka
Forum-Beheerder
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 jan 2012 18:41
Locatie: Den Hoorn

Re: Prijzen modelbaan materiaal

Bericht door Thrillseeka »

Tsja.. en als iedereen zo denkt zijn er binnen kort geen winkels/ geen beurzen etc. De winkels beginnen al steeds minder te worden en op de beurzen zie je ook dat het verkoop aantal minder word.

Sorry maar begin een beetje moe te worden van al die mensen die voor een dubbeltje op de eerst rang willen zitten.

Ik betaal liever 10 euro meer en hou het geld in Nederland en help een Nederlandse ondernemer.


Let love rule
Rij met alles wat ik leuk vind of het nu EP 1/2/3/4/5/6 is, Db/ns/etc.
Gebruikersavatar

Happyface
Berichten: 350
Lid geworden op: 26 mei 2012 00:44
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Prijzen modelbaan materiaal

Bericht door Happyface »

Kan niet bij iedereen in de portemonnee kijken en dat maakt niet uit.
Bij 1 product zal een winkelier niet zo snel wat aan de prijs doen. Maar bij een grote order, denk aan bijvoorbeeld lading rails of stapel bouwpakket etc, heb ik wel gemerkt
dat een winkelier wel vaak iets wil of kan doen. Hij zal zeker blij zijn dat er gekocht wordt bij hem, marges zijn laag en moet dus veel verkopen om hoofd boven water te houden.

Een winkel zoals Hans en nog een paar, zijn winkels waar ik graag kom en zou zonde zijn door 2 euro goedkoper bij de buren dat we winkels in nederland zien verdwijnen voor
deze schaarse hobby. Het gunnen wordt denk op langer termijn beloond.

En tuurlijk soms zijn er dingen die in NL niet meer te krijgen zijn, ga je gang. Maar denk als jij je brood niet meer om de hoek kan halen, baal je ook.


NS-DB-ÖBB - 160 is precies groot zat - Happyface Railways
Http://www.happyface.be

rc.amsterdam
Berichten: 209
Lid geworden op: 26 jul 2015 13:55

Re: Prijzen modelbaan materiaal

Bericht door rc.amsterdam »

Een mens moet altijd goed kijken waar en wat hij/zij koopt. Dat gaat op voor schoenen en voor modelbouw spullen. Bij de aankoop van een stationnetje (mits nog in originele verpakking) kan je je niet zo snel een buil vallen. Maar bij een locomotief met alle electroniese toevoegingen van heden is het zaak goed te kijken alvorens je een aankoop doet EN om de betreffende loc te zien rijden. Vooral langzaam en voor- en achteruit bijvoorbeeld.
Er zijn 2e handssites waarbij verpakkingsstaat en eventuele beschadigingen staan vermeld. En dan ongezien kopen?
Zelf denk ik dat "we" een dure hobby hebben en dat een zekere voorzichtigheid bij het doen van aankopen erbij hoort. Een goede zaak vraagt soms een prijs maar levert dan wel vaak service naast een kwaliteitsproduct.


vr gr
Rob

Het kan altijd beter, maar soms moet je gewoon tevreden zijn.

Heiko
Berichten: 429
Lid geworden op: 09 sep 2016 09:42

Re: Prijzen modelbaan materiaal

Bericht door Heiko »

Ik heb tot op heden mijn spullen gekocht bij de N-Spoor Store en bij Huider te Heerhugowaard. Bij Huider kom ik fysiek in de winkel en bij de N-Spoor Store niet, om de simpele reden dat Huider voor mij drie kwartier rijden is. Lochem is voor mij te ver.

De ene keer koop ik dus iets bij de een en de andere keer bij de ander. En de prijs geeft niet altijd de doorslag. Vaak wil ik iets in het echt zien voor ik het koop. Soms ook niet. en als ik bij Huider in de winkel ben en ik zie iets wat ik wil hebben dan koop ik het gelijk.


z21 / Fleischmann / Minitrix / Piko / Kato

anne w
Berichten: 301
Lid geworden op: 17 okt 2010 23:07

Re: Prijzen modelbaan materiaal

Bericht door anne w »

Ik koop nagenoeg alles bij de winkel in Waalwijk, alleen als hij iets niet meer kan bestellen dan zoek ik in Houten of andere winkels.

De reden is erg simpel: ik wil iets in het echt gezien hebben, een foto op internet geeft mij te weinig informatie.

Groet, Anne W


H0, Raptor, Edits booster 10A, 4 Ma decoders 27 staps, 9 MFX decoders, 3 ESU, (5 met geluid, waarvan 1 ESU), MFX decoder rijdt op 28 of 27 stappen, automatisch bedrijf met de Raptor, voor baan en landschap zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647
Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4081
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Prijzen modelbaan materiaal

Bericht door Ad_M »

Lokjes wil ik altijd zien rijden

Ook op locatie gaan is voor mij een leuk onderdeel van deze hobby, een veelzijdige hobby is er bijna niet waar echt bijna alle zaken in zitten
Of het nu in winkel x of y is of beurs z, komt vaak neer op gunnen en vertrouwen
Ik weet van een bepaalde "sponsor" hier, als het redelijk is je héél veel service krijgt en dus heel veel vertrouwen van mij krijgt
Dat maakt in afstand veel goed

Maar soms ben ik ook maar Nederlander en kan ik het maar een keer uitgeven (nu praat ik niet over een paar euri, maar veel)
Dan vraag ik of mijn favoriete leverancier dit ook kan, kan dan niet is er ook alle begrip van beide kanten
Ook ik kan het maar een keer verdienen en uitgeven

Mijn 2 cent

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2885
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Prijzen modelbaan materiaal

Bericht door WilcoV »

Als ik nieuw iets koop zoals rails, scenery en wagens, spijt het me heel erg voor veel Nederlandse verkopers, maar ben ik gewoon een Nederlander die zijn geld maar één keer kan uitgeven. Als ik dan voor dezelfde prijs of goedkoper via een Duitse winkel kan bestellen met maar 1 Euro verzendkosten, is de keuze voor mij snel gemaakt. Ik heb twee winkels op redelijke afstand die me weinig aan reiskosten kosten (Arnhem en Nijmegen) maar beide zijn relatief duur en qua service eigenlijk Nijmegen top, maar die heeft weer weinig keuze.
Loks wil ik zien en het liefst zien rijden. Op beurzen koop ik veelal 2e hands of zaken die je minder in winkels tegen komt.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Prijzen modelbaan materiaal

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik liep vandaag bij een executie verkoop winkel in het centrum van Bolsward tegen flesjes Uhu Plast aan voor 75 cent per stuk, normaal betaal ik daar €4,50 voor bij m'n lokale modelspoorwinkel. De flesjes komen uit een restanten partij van een groothandel en er zit een oud rood/wit ipv rood/geel Uhu etiket op.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

Rick
Berichten: 1617
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: Prijzen modelbaan materiaal

Bericht door Rick »

Thrillseeka schreef:Ik betaal liever 10 euro meer en hou het geld in Nederland en help een Nederlandse ondernemer.
Ik koop waar het het goedkoopst is, kan ik die tien euro weer uitgeven aan iets anders.


Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: Prijzen modelbaan materiaal

Bericht door BenQ »

Michiel was je bezig met de Elfstedentocht ? :lol:


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen
Gebruikersavatar

OBBinN
Berichten: 1824
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Prijzen modelbaan materiaal

Bericht door OBBinN »

Ik vergelijk diverse winkels, de verzendkosten, de service, het aanbod.. Dan bestel ik waar ze of alles hebben of kunnen leveren of waar ik het goedkoopste ben. En er zit een bepaalde gunfactor bij en om een paar euro meer bestel ik de spullen liever daar waar ik zeker ben dat het van a tot z gewoon goed is.
Gaat het om enkele tientjes dan ga ik voor de goedkopere.. (je kan het maar 1 keer uitgeven.. ;-) )


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Prijzen modelbaan materiaal

Bericht door neudalhausenstadbahn »

BenQ schreef:Michiel was je bezig met de Elfstedentocht ? :lol:
Bijna, heb het grootste deel deze week wel gehad vanuit Bolsward, morgen station Witmarsum in Franeker nog even opzoeken en nog 10 flesjes lijm in slaan.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Mack
Berichten: 881
Lid geworden op: 09 dec 2013 20:46

Re: Prijzen modelbaan materiaal

Bericht door Mack »

ik ga ook voor de laagste prijs als het in de tientjes gaat lopen,

denk iedereen dat doet , tenzij je geld genoeg heb , anders ben je dief van je eigen.

Mack


tijdperk 1900-1970,Kato-rails ,(Analoog-rijder).
bouwer Ratterdam1.0/Wolfenstein/0

Modelspoorbarry
Berichten: 343
Lid geworden op: 08 okt 2009 19:11
Locatie: Hart van Overijssel

Re: Prijzen modelbaan materiaal

Bericht door Modelspoorbarry »

ik ben voor service en koop normaal gesproken slechts bij een tweetal winkels.
Meestal via in internet, maar soms ga ik gewoon even "bijkletsen.

Echter bij hele grote verschillen koop ik via het internet in het buitenland, meestal Engeland of Duitsland.
Neem bijv. PECO rails en wissels. Boven een bedrag van € 100,-- wordt het al goedkoper om het vanuit Engeland te laten versturen, dan in Nederland te kopen.

Groeten,

Barry


N-spoor, Epoche IV t/m VI / iTrain 5.1 Pro (W10 64-bit) / ECoS / LokPilot / Kuehn / LDT / BMD16N-SD / OC32
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Prijzen modelbaan materiaal

Bericht door Jeroen »

Ach ja, de prijzen van de hobby......ik vind alles schandalig duur. :lol:

Gezien 'mijn' transportkosten is bestellen via internet altijd wel een aardig alternatief. Ophalen van een modelletje is natuurlijk altijd het leukst....maar ik heb niet vaak dat een via internet besteld lokje totaal niet wil rijden ofzo. Dat heb ik werkelijk nog nooit gehad. Maarrrrr....in het verleden behaalde resulaten........

Natuurlijk heeft onze forumsponsor een prachtige zaak met veel spullen, maar mijn modelbouwzaak numero uno is toch altijd in Arnhem, want die hebben veel verf, kwastjes en dat soort rommel. Natuurlijk is die tent niet de goedkoopste, maar niet iedereen zit zomaar op een Steenstraat in een Arnhem. Eerlijk gezegd ben ik blij dat dat soort detailhandel er nog zit en niet ten onder is gegaan aan alle internetconcurrentie. Want 1 ding is echt te sneu voor woorden: je lekker laten voorlichten in een winkel, en dan voor 10 EUR minder het product op internet kopen. Die mensen zouden ze echt met knuppels het land uit moeten jagen!

Zo. Goedemorgen! :mrgreen: :mrgreen:

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Zaunkönigs Bahn
Berichten: 1012
Lid geworden op: 12 jan 2013 19:02

Re: Prijzen modelbaan materiaal

Bericht door Zaunkönigs Bahn »

Verkrijgingsprijs is altijd hoger, je moet in geval van bijvoorbeeld Houten ook nog even het heen en weer rijden erbij optellen. Bij verzending de verzendkosten. Ik shop bij degene die dat heeft wat ik hebben wil, zoveel mogelijk fysieke winkels en als het niet meer via dat kanaal kan dan via Houten. Helaas is er enige jaren terug ook een winkel geschrapt omdat die de zaak bedonderde, dus dat kan ook. En van al die ervaringen leer je. Ik hanteer altijd beter duur dan niet te koop. Tuurlijk is korting of voordeel mooi meegenomen, maar de hoofdzaak is toch dat ik dat kan kopen wat past in mijn modelbaan.


Met vriendelijke groet,
Joop

Project Zaunkönigs Bahn, Duitse baan, Tijdperk IIb (DRG)
https://joopn.home.xs4all.nl/msb/indexn.htm
Gebruikersavatar

epocheales denken
Berichten: 719
Lid geworden op: 16 nov 2008 23:52
Locatie: vlakbij Gouda

Re: Prijzen modelbaan materiaal

Bericht door epocheales denken »

Hoi, even een reactie van mijn kant. Ben het volledig met Jeroen en Joop eens. Kom erg graag in Houten, maar mijn​ " stamkroegie" blijft in mijn geval in Woerden. Heerlijk elke keer in deze snoepwinkel :D rond te neuzen. Ben jaren terug door een andere winkel bedonderd, toen was het klaar. Af en toe maak ik wel eens dealtje op Marktplaats, tot nu toe naar volle tevredenheid (afkloppen?)
Maar tenslotte, laten wij zuinig zijn op de nog schaars bestaande treinenwinkels in ons kikkerlandje!

Groet,

Hans


Deutsche Bundesbahn tijdperk III/DCC Multimaus Pro/pc-Freiwald Rocomotion
Bayern-Wuerttemberg: http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=8881
Gebruikersavatar

Modelbouwerke
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 aug 2015 15:20
Locatie: Kalmthout

Re: Prijzen modelbaan materiaal

Bericht door Modelbouwerke »

Meestal doe ik mijn aankopen in Houten.
Er is bij ons maar één deftige winkel in de buurt en het aanbod in N-schaal is daar beperkt.
Vandaar mijn uitstapje naar Houten.
Nieuw of een mooie tweedehands, dat zien we daar wel.
En mijn onkosten zijn vrij beperkt daar ik gratis met de trein rij ;)


Grtz Erik.
Dinamo en iTrain 4.1.11, baan van 2,4 meter op 1 + 1 meter.
Gebruikersavatar

Overdijk
Berichten: 1423
Lid geworden op: 23 sep 2010 16:30
Locatie: Cadier & Keer

Re: Prijzen modelbaan materiaal

Bericht door Overdijk »

Tja, hier in het zuiden van Limburg is in principe geen zaak meer over.
Vroeger had je nog Techno Trains, Vleugels en nog eentje in Maastricht.
Echt in de buurt zit Hünerbein in Aachen, mooie zaak maar belachelijk duur.
Daarnaast zijn beurzen als Houten, niet naast de deur.

Dus ik koop eigenlijk al jaren via het internet.
Voornamelijk tweedehands via MP (vnl bij Treinofieltje) of een enkele keer via eBay.de.
Als het tweedehands aanbod bij bijvoorbeeld onze forumsponsor meer op zijn website stond, zou ik daar zeker ook rondneuzen.

Nieuw, tja ik moet het toch bestellen via het internet.
Dus meestal kijk ik wel bij de bekende zaken wie op dat moment het voordeligste uitkomt.
H@ns staat zeker ook op het lijstje, verder kijk ik meestal ook bij Modellshop Lippe, DM-Toys & MTE.
Wie mij de beste prijs bied, heeft de handel. De service zit bij allemaal tot op heden snor.


Groetjes Ron

N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Prijzen modelbaan materiaal

Bericht door Jeroen »

Helemaal waar, Ron.

Als je naar Turkije wilt, kun je natuurlijk met bijvoorbeeld een Pegasus Airlines....of met TUI, al zijn die dan misschien ietsje duurder (is niet zo :mrgreen: ). Maar bij TUI zit je lekker in een Nederlandse kist, knappe stewardessen, S-U-P-E-Rgoeie piloten etc blablamekker.

Je noemde een paar shops; bijvoorbeeld Hans, onze groter forumsponsor, stak natuurlijk wel effe goed z'n kop uit hier in Nederland -zit niet naast de deur, helemaal waar- maar die spreekt bijvoorbeeld sowieso Nederlands. En: vandaag besteld, morgen in huis. De enige manier dat ik iets dergelijks sneller kan doen is naar een winkel rijden. Zo'n service mag rekenen op coulance ook van juist mijn kant. Daar komt dat 'gunnen'.

In een restaurant of kroeg geef je ook fooi. Dan was je steak+biertje toch duurder dan die budget-tent. Maar hey, ze pakken ook ooit een tafel voor je zodat je kan eten ook al is de tent vol. Dat soort dingen zijn moeilijk in geld uit te drukken natuurlijk.
Enne....dat moet iedereen lekker zelf weten. Als je altijd max voor de prijs gaat, lekker doen natuurlijk. Daar valt ook genoeg voor te zeggen. Op Houten kom je natuurlijk legio voorbeelden tegen.

Dat was 'm weer. Ik ga weer effe lijmsnuiven! :ugeek: :ugeek:

J.


Afbeelding

FidOo
Berichten: 5650
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Prijzen modelbaan materiaal

Bericht door FidOo »

Voor mij persoonlijk geldt dat ik een aantal goede connecties heb met handelaren zoals 9mm-shop, Domburg en treinofieltje. Aangezien mijn persoonlijke vriendschap met deze mensen betekent dit voor mij dat ik daar mijn meeste spullen koop. Overigens koop ik graag 2e hands omdat hier voor mij gewoon een uitdaging zit om bijvoorbeeld via ebay.de een veiling te winnen.
Ook heb ik wel eens wat bij hans gekocht, en je zult zien dat precies deze lok kapot ging (nieuw model brawa). En dit is dan weer perfect afgehandeld door hans. En zulke service is belangrijk!

De dichtstbijzijnde winkel is modeltreinexpress in Vlaardingen maar die vind ik duur, te veel h0 minded en weinig sympathiek. Dus daar kom ik eigenlijk zelden. Hooguit om eens leuk rond te kijken of een verfje te kopen.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Plaats reactie