Iedereen bedankt

Hier kunnen we onze mededelingen kwijt en algemene onderwerpen plaatsen.
Plaats reactie

Onderwerp starter
hassie60
Berichten: 283
Lid geworden op: 10 jun 2019 16:21

Iedereen bedankt

Bericht door hassie60 »

Hallo beste forum leden.

Ik vind het geweldig dat er zo leuk gereageerd word op de vele berichten die ik tot nu toe geplaatst heb.

Aangezien mijn lesen en schrijven niet goed is,prober ik toch zoveel mogelijk m’n best te doen om het te begrijpen.

Ik ben nu in een opbouwende fase,van een n spoorbaan.

Ik probeer t dan ook zo simpel mogelijk voor me zelf te houden.

Er zijn natuurlijk leden die al aardig wat jaartjes bezig zijn met deze mooie Bobbie,maar ik ben weer na jaren weer eens begonnen,en t valt me nie mee.

Met een beetje hulp kan ik wel weer wat verder.

Als laatste sorry dat ik zoveel fraaie stel.

En bedankt dat er zo geholpen word👍👍👌.

M.br.gr.Hans



TonN
Berichten: 411
Lid geworden op: 26 feb 2016 11:11

Re: Iedereen bedankt

Bericht door TonN »

Toen ik in de jaren 70 met de hobby begon was er bijna niets. Ik had een paar boekjes en kreeg af en toe van de plaatselijke winkelier wat tips. Wat is het toch mooi dat we elkaar nu op deze manier kunnen helpen. Voor mij voelt het ook goed als ik iemand kan helpen.

En het is goed dat je aangeeft dat je wat moeite hebt met de reacties. Het is altijd lastig in te schatten wat het niveau is van de vragensteller. Wat is de leeftijd en opleiding? Er zijn hier zoveel verschillen. Het is moeilijk voor de ander in te schatten, dus mijn advies, als je iets niet snapt in een stuk, gewoon doorvragen.


Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: Iedereen bedankt

Bericht door Nico Essers »

De leerling van vandaag wordt de leraar van morgen. We zijn allemaal gestart met heel veel vragen over onze hobby. Vooral ook om dat deze hobby uit zo veel verschillende facetten bestaat. Je bent computernerd, timmerman, elektricien, architect, machinist, hovenier enz tegelijk in een en dezelfde hobby. Leuk toch, geen wonder dat je met vragen zit. Vooral blijven vragen is het advies als je iets niet begrijpt. Gelukkig is er een grote groep forumleden die met veel plezier je vragen beantwoorden. Zoals Ton al zei, het geeft je een goed gevoel als je iemand kunt helpen. Vaak genoeg leer je er zelf ook nog van omdat je weer moet nadenken over hoe was het ook weer precies of dat er een discussie ontstaat over het onderwerp. Kijk maar eens naar de discussie over kortsluiting bij de digikeijs centrale van Steven.


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Gebruikersavatar

janiegein
Berichten: 3524
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: Iedereen bedankt

Bericht door janiegein »

Daar kan ik over meepraten.

ook ik was geheel onkundig. niet alleen op elektronica maar houtbewerking,schilderen en noem maar op waar ik tijdens het bouwen allemaal tegenop liep.

de medeforumleden kunnen er over mee praten met wat voor vragenstellerij allemaal uit mijn naam werden geplaatst.
telkens weer werden mijn vragen op onuitputtelijke vriendelijke manier keer op keer uitgelegd en jawel uiteindelijk begreep ik wat er verteld werd.

ik was zelfs zover dat ik nu in staat was om ook anderen te adviseren.

nu jaren verder en de baan als zodanig " klaar " is ben ik nu met scenery begonnen.
ook daar zag ik tegenop als een berg maar met de adviezen van mijn trouwe volgers ben ik daarmee begonnen en het resultaat is er dankzij hen.

dus JA is mijn advies vragen vragen en nog eens vragen net zolang tot jij het begrijpt.

succes.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Hube
Berichten: 891
Lid geworden op: 20 mar 2018 23:22
Locatie: Twente

Re: Iedereen bedankt

Bericht door Hube »

Hans,
We, ik praat ook even voor de andere forumleden, vinden het hartstikke leuk om jou te helpen.
Dus blijf zoveel mogelijk vragen stellen. We leren ook altijd weer van de vragen en de ideeën van de mede modelspoor fanaten zoals jij.

Groetjes,
Gerard


NS 60-70 -er jaren, Elst, mijn jeugd
z21, iTrain, iMac mini
pr8 baan
Plaats reactie