Toedeloe

Hier kunnen we onze mededelingen kwijt en algemene onderwerpen plaatsen.

Onderwerp starter
hassie60
Berichten: 283
Lid geworden op: 10 jun 2019 16:21

Toedeloe

Bericht door hassie60 »

Beste leden.

Blijf allemaal gezond.
Ik wens jullie veel plezier met de hobby.
Maar ik ga het forum verlaten.

M.vr.gr.Hans


Gebruikersavatar

fenix
Berichten: 571
Lid geworden op: 04 apr 2019 14:26

Re: Toedeloe

Bericht door fenix »

Hallo Hans,

Jammer dat je het forum verlaat. :(

Jammer ook dat je dyslexie niet goed werd begrepen. Je had het in eerder berichtjes al eens vermeld.

Ik wens jou ook het allerbeste en wellicht zien we je toch weer eens voorbijkomen hier

Fenna



Onderwerp starter
hassie60
Berichten: 283
Lid geworden op: 10 jun 2019 16:21

Re: Toedeloe

Bericht door hassie60 »

Nope never nooit meer.
Sommige antwoorden doen pijn.
Maar iig bedankt.

Het gaat je goed.
Blijf gezond


Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: Toedeloe

Bericht door Nico Essers »

Inderdaad jammer dat je het forum verlaat Hans. Ik hoop dat je ondanks alles toch nog met plezier aan je modelbaan blijft werken. Misschien mogen we je in de toekomst wel weer begroeten bij deze fantastische hobby. In ieder geval fijne Paasdagen.


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3621
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Toedeloe

Bericht door maarten »

Het is jouw keuze Hans om het forum te verlaten, jammer maar wel jouw keuze.

Overigens, dyslexie is één ding (mijn dochter heeft het ook dus ik weet heel goed wat voor handicap het kan zijn, mijn broer heeft het trouwens ook) maar dat is geen excuus om niet te hoeven nadenken. Iemand met dyslexie is zeker niet dom. Je geeft zelf aan dat je partner je helpt. Dus als die de antwoorden voorleest dan heeft jouw interpretatie en verwerking van de informatie niets meer met dyslexie te maken. Dan is het niet dyslexie maar meer informatie-verwerking, het open staan voor en interpreteren van gegeven oplossingen wat in het gedrang komt.

Maar goed, jouw keuze. Vrijwel iedereen hier wil graag helpen met raad en daad maar je moet er wel voor open staan en er ook wat mee doen.

Blijf gezond en hopelijk is dit geen reden om de hobby aan de kant te zetten want dat zou zonde zijn.


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Toedeloe

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Tja Hans, ik kan niet anders als me volledig bij Maarten aansluiten.

Daarnaast komt het op mij nogal vreemd over dat ik in de rubriek vraag en aanbod regelmatig advertenties van je voorbij zag komen waarin je vroeg naar simpele artikelen die iedere modelspoorzaak verkoopt en die je in de tijd dat die nodig had om dat topic aan te maken als 3x bij de n-spoorstore had kunnen bestellen. Dus ik snap wel dat diverse mensen er een keer klaar mee zijn of zo iets hebben van "daar gaan we weer"( zoals ik).

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

Onderwerp starter
hassie60
Berichten: 283
Lid geworden op: 10 jun 2019 16:21

Re: Toedeloe

Bericht door hassie60 »

Michiel

Dat kan dan vreemd of raar overkomen.
Maar er zijn mensen die nog wat spulletjes in een doos hadden liggen en n blij waren dat ze er vanaf kwamen .
De rubriek waar jij op doelt dan.
En ja ik ben er ook klaar mee,als er zo gereageerd word.
En als er een moderator is die bijv zo zien dat ik onzinnig bezig ben dan had deze ook kunnen ingrijpen.
Het is maar net v wat je er van maakt of denkt.
Mijn partner las dit ook en had ook zoiets van ?????
Dus die heeft er ook geen zin meer in om dit soort dingen te lesen.
En zoals de andere persoon terecht opmerkte,de info komt niet binnen,zoals het zo moeten.
Door een ongeluk ben ik gedeelte hersen info kwijt.

Gr Hans


Gebruikersavatar

PietB
Berichten: 72
Lid geworden op: 08 nov 2018 22:08
Locatie: Hoofddorp

Re: Toedeloe

Bericht door PietB »

Niet fijn allemaal, wat er gebeurt.
Maar Hans ga door joh!
Laatst gewijzigd door PietB op 10 apr 2020 12:27, 2 keer totaal gewijzigd.



TonN
Berichten: 411
Lid geworden op: 26 feb 2016 11:11

Re: Toedeloe

Bericht door TonN »

Hans,
Ik snap je beslissing, maar ik denk niet dat ie de juiste is. In plaats van een enkeling negeren, bescherm je jezelf door iedereen te negeren en daarmee snijd je jezelf van een informatiebron af. En daar heb jij een behoefte anders was je hier niet begonnen. En zeker in deze tijden zijn de digitale contacten extra van belang.

En laten we met z'n allen er nog eens bij stil staan dat modelspoorders een hele vreemde groep is met tal van verschillende redenen waarom we in de hobby terecht zijn gekomen. We hebben hier mensen die een lange studie hebben kunnen doen en anderen die snel aan het werk moesten. Mensen met dikke portemonnee en mensen met lege. Mensen met hele goede communicatieve eigenschappen en mensen met mindere. Een tekst is snel verkeerd te lezen. Doe voorzichtig met commentaar op de ander. De ander heeft vaak een hele andere achtergrond en maakt daarom andere beslissingen. We hebben elkaar nodig. Zeker in corona tijden.


Gebruikersavatar

Hube
Berichten: 891
Lid geworden op: 20 mar 2018 23:22
Locatie: Twente

Re: Toedeloe

Bericht door Hube »

Hans,
Jammer !
Er zijn veel mensen op dit forum die je graag willen helpen.
Maar niet iedereen is even aardig.
Die kun je gewoon negeren.
Plezier in jouw hobby is het belangrijkste !!

Groetjes,
Gerard


NS 60-70 -er jaren, Elst, mijn jeugd
z21, iTrain, iMac mini
pr8 baan
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2885
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Toedeloe

Bericht door WilcoV »

Jammer Hans, zeker dit forum zou in mijn ogen een plaats moeten zijn waar iedereen zich thuis kan voelen. Dat de één zaken wat sneller begrijpt dan de ander moeten we maar voor lief nemen. Persoonlijk snap ik totaal niet waarom mensen reageren als ze je niet echt willen helpen bij een vraag. In mijn ogen liever iets 10 keer uitleggen op verschillende manieren dan dat je deze beslissing neemt. Ik zou zeggen laat je plezier niet vergallen door reacties van enkelen. En tegen anderen, Kom mensen doe eens lief.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

Willempie
Elektronica/Commercieel
Berichten: 1017
Lid geworden op: 11 mei 2013 08:36

Re: Toedeloe

Bericht door Willempie »

Zal wel aan mij liggen, maar waar vinden we dat probleem, ik vind dit eigenlijk een losse flodder?


Groetjes.


Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2885
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Toedeloe

Bericht door WilcoV »

Wat jij een losse flodder vind kan voor iemand anders een heel probleem zijn, zeker als je door iets als dyslectie anders moet functioneren. Stap uit je eigen kader.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

Willempie
Elektronica/Commercieel
Berichten: 1017
Lid geworden op: 11 mei 2013 08:36

Re: Toedeloe

Bericht door Willempie »

Wilco,

Ik vind dit een losse flodder omdat ik nergens een indicatie of een verwijzing zie naar een onderwerp waar het misgaat, of tegen een vervelende reactie oploop aan het adres van de topicstarter.
Verder is een ieder vrij of hij hier wat vraagt of leest. Vind je de reactie minder leuk, haal je schouders op en denk hij is niet wijzer.

Groetjes.


Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2885
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Toedeloe

Bericht door WilcoV »

Wat ik bedoel is denk eens wat verder dan de eigen gedachtegang. Niet iedereen denkt en leest hetzelfde.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

TonN
Berichten: 411
Lid geworden op: 26 feb 2016 11:11

Re: Toedeloe

Bericht door TonN »

WilcoV schreef: 11 apr 2020 15:04 Niet iedereen denkt en leest hetzelfde.
Dat is inderdaad precies het punt. We kennen elkaar niet Leeftijd, opleiding, handicaps, modelbouwervaring of wat voor leed dan ook bij de ander.

Dus altijd even tot 10 tellen voor je op de verstuur knop drukt als je twijfelt.



thevandijks
Berichten: 430
Lid geworden op: 13 dec 2010 21:47

Re: Toedeloe

Bericht door thevandijks »

Eigenlijk is het een beetje ondankbaar om op deze manier het forum te verlaten, de meeste hebben je goed geholpen.
Ik zelf heb een heel nare ervaring met je, ik wilde je helpen en werd op een heel botte manier behandeld. Ik zou eens goed bij jezelf te rade gaan.
Gaat je goed!

Groet Hans


Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3014
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Toedeloe

Bericht door Ron »

Iedereen moet lekker doen wat hij wilt.
Dit is volgens mij al de tweede keer dat hij het forum verlaat dus ik wacht nu op de derde keer.
Zo en nu weer snel naar de BBQ en bier.

gr. Ron


Ik rommel maar wat aan!
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Toedeloe

Bericht door neudalhausenstadbahn »

In chips en bier modus zit ik al vanaf dat dit topic begon :mrgreen: (sorry( of eigenlijk ook niet),... ik kan het niet laten :mrgreen: )

Ik trek me nog een "Grand Prestige" open en gooi de 2e pizza in de oven ;) , groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Toedeloe

Bericht door shoven »

WilcoV schreef: 11 apr 2020 15:04 Wat ik bedoel is denk eens wat verder dan de eigen gedachtegang. Niet iedereen denkt en leest hetzelfde.
Wilco, dat is wel zo, maar dat is wel wederkerig. We moeten daar rekening mee houden, maar dat mag je ook van de ander verwachten.

Als mensen iemand willen helpen en er wordt niks mee gedaan (om wat voor reden dan ook) roept dat irritatie op. Ook zo met het stellen van vragen en daarna overduidelijk niet luisteren naar het antwoord en gewoon de volgende vraag de ether in slingeren roept bij mij en anderen irritatie op.
Dat iemand bepaalde beperkingen heeft waardoor hij op een bepaalde manier met de zaken omgaat kunnen we niet ruiken.

Dus als ik op een gegeven moment een vraag zie langskomen waarbij ik denk "daar gaan we weer" (in de woorden van Michiel) wil ik wel iemand attenderen op het effect dat zijn optreden heeft op anderen. Dat Hans dat niet kan handelen en maar weer eens vertrekt is dan vervelend, maar zijn verantwoordelijkheid.


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Toedeloe

Bericht door neudalhausenstadbahn »

PietB schreef: 10 apr 2020 00:36 Niet fijn allemaal, wat er gebeurt.
Maar Hans ga door joh!
Eerder stond er dat iedereen die iets negatiefs zei over hassie60 zich moest schamen :o , maar dat is tot mijn verbazing verwijderd :? :o maar schijnbaar is de tijd van bezinning gekomen :idea: :mrgreen: en heb je toch het licht gezien :mrgreen:

Piet( opbouwde kritiek van mijn kant ;) ) als je achter je woord staat had je je bericht ook gewoon mogen laten staan ;) Als je er inmiddels anders over denkt had je naar mijn mening dat beter of toe kunnen voegen of in een nieuwe post kunnen melden ;)

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

PietB
Berichten: 72
Lid geworden op: 08 nov 2018 22:08
Locatie: Hoofddorp

Re: Toedeloe

Bericht door PietB »

neudalhausenstadbahn schreef: 11 apr 2020 23:27 maar dat is tot mijn verbazing verwijderd :?
Ja dat is gelukkig een optie in dit forum, Michiel.
Ik vond bij nader inzien dat ik iets te fel had gereageerd.
Dus heb ik die stellige tekst verwijderd en geprobeerd Hans een hart onder de riem te steken.

Fijne paasdagen iedereen


Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Toedeloe

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Fijn dat je er op reageert Piet bedankt voor de opheldering( duim omhoog, maar die smilie hebben we niet).

Fijne Pasen, groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

Onderwerp starter
hassie60
Berichten: 283
Lid geworden op: 10 jun 2019 16:21

Re: Toedeloe Reactie

Bericht door hassie60 »

Ik zal mij even voorstellen,mijn naam is Mo,de vrouw van Hans.
Door zijn beperking help ik hem zover als ik dat kan.
Als de uitleg te technisch word dan kan ik hem ook niet verder helpen.
Dan kan hij misschien wat gaan doordraven in de mening van sommige van jullie.
Dat kan inderdaad wel irritant zijn,vooral als degene die het antwoord geeft het wel snapt.
Ook zag ik een opmerking staan van ga eens bij jezelf te raden?
Of doe eens beter je best om het te begrijpen.
Nou ik kan jullie verzekeren dat hij er alles aan doet in zoverre dat mogelijk is.
Er was ook iemand die vond dat hij onheus bejegend was,dat was zeker niet de bedoeling.
En ik ben het geweest,om te zeggen,stop er maar mee,want dit gaat zo niet goed.
Wel is het zo,dat hij hulp genoeg gehad heeft en daarvoor dank.
Ik zou tot slot nog willen zeggen.

Fijne paasdagen blijf gezond,en spoor ze.

Gr Mo



TonN
Berichten: 411
Lid geworden op: 26 feb 2016 11:11

Re: Toedeloe

Bericht door TonN »

Beste Hans en Mo

Neem even afstand en als Hans weer een vraag heeft, gewoon weer stellen. Er zijn er hier genoeg die hem willen helpen.

Het kan dan handig zijn Hans zijn onderschrift in te stellen. Dan komt dat onder al zijn berichten.
(Kies rechtsboven je profielnaam, Gebruikerspaneel, tabblad profiel, wijzig onderschrift)
Iets van "Ik met moeite met ingewikkelde teksten, hou het alsjeblieft simpel".

Mo, wat goed van je dat je hem zo helpt.

Vrolijk Pasen.


Plaats reactie