kleine kapjes - grote kapjes - stop ze in de wasmasjien

Hier kunnen we onze mededelingen kwijt en algemene onderwerpen plaatsen.
Plaats reactie

Onderwerp starter
piksov
Berichten: 1420
Lid geworden op: 02 nov 2010 09:31
Locatie: Hilversum

kleine kapjes - grote kapjes - stop ze in de wasmasjien

Bericht door piksov »

sorry voor de vage titel, maar je moet wat ....

Ik heb al enige jaren een Fleischmann Br185 in de zwarte RSB logistics uitvoering.

Technisch een mooie lok, rijdt uitstekend, vanaf de zijkant is ie ook heel mooi, maar van voren is ie gewoon heel erg zwart.

Ik heb een aantal pogingen gedaan om de lok via dit forum, via marktplaats en via 1zu160.net te verkopen .. er was niet echt interesse - of ik wilde er te veel geld voor terug (dat kan ook natuurlijk ...)

Via ebay kwam ik toen bij www.baumann-modellspielwaren.de terecht.

Deze meneer heeft blijkbaar een flink deel van de fleischmann reserve onderdelen gekocht en biedt deze nu weer aan voor leuke prijsje.

Voor 32.50 euro heb ik bij hem een Crossrail kapje gekocht en voor 24.50 euro heb ik een rode DB kap gekocht, en wat lichtgeleiders en cabines voor was losse euro's. Ik had ook nog wat anti slipbandjes.

De prijzen verschillen ivm de hoeveelheid onderdelen die al op/aan/in de kap zitten. De rode was voorzien van dakleidingen en isolatoren, de witte was helemaal compleet, dus complete daktuin, incl 4 panto's en de cabines en de lichtgeleiders.

Uitendelijk bleek hij geen complete witte meer te hebben, na overleg heeft hij een complete BLS 'connecting' kap meegestuurd zodat de ik de losse onderdelen om zou kunnen zetten naar de witte kap.

Incl. verzenden was ik iets van 65 euro kwijt, voor 3 kappen en wat losse onderdelen.

Ik heb 1 chassis en 4 kappen, dus door de kap te wisselen heb ik ineens een andere lok.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Guus


Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3623
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: kleine kapjes - grote kapjes - stop ze in de wasmasjien

Bericht door maarten »

Dat kan natuurlijk ook, nu heb je een 4 in 1 loc. ;-)


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

Onderwerp starter
piksov
Berichten: 1420
Lid geworden op: 02 nov 2010 09:31
Locatie: Hilversum

Re: kleine kapjes - grote kapjes - stop ze in de wasmasjien

Bericht door piksov »

Klopt helemaal.

Ik doe 'dit' wel vaker: 1 chassis of onderstel digitaliseren met een decoder en dan verschillende kapjes op de lok.

Zo heb Ik een aantal br111 van fleischmann: neurot, creme-groen en lufthansa, en maar 1 chassis heeft een decoder.

Idem met de roco br181.2 : neurot, creme-groen en donkerblauw en maar 1 chassis heeft een decoder.

Guus


Plaats reactie