Welke wagons zijn geschikt

Hier kunnen we onze mededelingen kwijt en algemene onderwerpen plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
laserpiente
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 nov 2017 16:39

Welke wagons zijn geschikt

Bericht door laserpiente »

Allereerst, ik hoop dat ik hier in het goede gedeelte van het forum zit. Zo niet, voel je vrij dit topic te (laten) verplaatsen :-)

Anyhow, op mijn kleine "testbaantje" dat ik nu aan het bouwen ben komt/staat een paardenfokkerij met een klein laad/los platform om de paarden per trein te kunnen vervoeren naar hun klanten. Lang verhaal kort, dochter houdt van paardjes en zo verbinden we de interesses ;-)

Nu ben ik op zoek naar wagons waarmee paarden vervoerd werden, ik heb echter geen idee in wat voor typen wagons dat gebeurde. Wie kan mij dus helpen aan info over welke wagons te gebruiken, liefst met fabrikant en art.nr :mrgreen: Oh ja, niet onbelangrijk. Ik rijdt tijdperk IV/V/VI, maatschappij vind ik niet direct heel belangrijk maar meeste van mijn spul is NS, gevolgd door DB.

De Fleischmann 836304 heb ik al in bezit, al weet ik niet eens zeker of daar ook paarden in gingen :-)

Alvast bedankt!


Groet,
Peter

59erke
Berichten: 158
Lid geworden op: 14 jan 2021 11:59
Locatie: Oost Vlaanderen - Belgie

Re: Welke wagons zijn geschikt

Bericht door 59erke »

Ik denk niet dat er veel paarden getransporteerd werden per spoor en toch zeker niet in TP V/VI.
Kijk anders eens op onderstaande link,
https://equnews.nl/algemeen/de-geschied ... ntransport


Belgisch N Spoor - Thuisbaan La Gleize TPIV - Collector reeks 59 NMBS

Grtjs Koen
Gebruikersavatar

Zaunkönigs Bahn
Berichten: 1012
Lid geworden op: 12 jan 2013 19:02

Re: Welke wagons zijn geschikt

Bericht door Zaunkönigs Bahn »

Je kunt gaan zoeken naar Fleischmann 839502 (Circus Krone), Fleischmann 8395 en Fleischmann 839501, allemaal uit dienst 1967/1968.


Met vriendelijke groet,
Joop

Project Zaunkönigs Bahn, Duitse baan, Tijdperk IIb (DRG)
https://joopn.home.xs4all.nl/msb/indexn.htm
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
laserpiente
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 nov 2017 16:39

Re: Welke wagons zijn geschikt

Bericht door laserpiente »

Hoi Koen, dan zullen we toch voor TP III moeten gaan ;-) , weer een reden om wat extra locs aan te schaffen toch :-D

@Zaunkönigs Bahn: Dank voor de artikelnummers, daar ga ik eens naar kijken!

Edit: Ik heb inmiddels één 8395 van Fleischmann kunnen vinden in een webshop en deze besteld :Thumb


Groet,
Peter
Plaats reactie