opvallend.

Hier kunnen we onze mededelingen kwijt en algemene onderwerpen plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3524
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

opvallend.

Bericht door janiegein »

het is opvallend dat er op/in ons forum een rubriek "Stamtafel" bestaat die al sinds 2018 niet meer wordt bekeken of er wordt geplaatst.

hoe zit dat mannen niets interessants meer te vertellen aldaar ????

en zo zijner nog wel meer rubrieken die als laatste berichten oudere datums hebben. erg jammer.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4478
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: opvallend.

Bericht door spoor65 »

Jan,

de stamtafel is idd een beetje weggezakt,

zoals je misschien hebt gezien, is die stamtafel topic, ooit ontstaan, om daarin af te spreken waar en op welk moment leden elkaar zouden kunnen treffen op beurzen en bij evenementen. daaruit kwam ook nog de daadwerkelijke stamtafel, die in de vorm van een sta tafel ergens op de beurs geplaatst werd, waar de leden van het forum elkaar dus konden treffen c.q. vinden.

In de praktijk liepen we elkaar toch vaak nog mis, of zagen elkaar op hele andere plekken. doordat iedereen zijn tijd zo veel mogelijk wilde benutten.

de reden waarom de stamtafel uiteindelijk is stilgevallen.

de meesten zoeken elkaar op hun eigen manier toch wel op,

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

tv_man
Berichten: 1438
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: opvallend.

Bericht door tv_man »

Wie weet komt er weer leven in wanneer het beursgebeuren weer op gang komt.


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3524
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: opvallend.

Bericht door janiegein »

Ik heb dat misschien geheel verkeerd beoordeeld.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3621
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: opvallend.

Bericht door maarten »

Hans heeft ook wel eens een staan/stamtafel bij zijn verkoopstand gezet waar mensen elkaar konden ontmoeten.

Het lastige vind ik vaak dat ik minder goed ben in (forum-)namen onthouden. Ik krijg dan snel zo'n klok & klepel-gevoel, de naam klinkt bekend maar ik heb er dan geen beeld bij waar die persoon mee bezig is. Een badge met forumnaam en avatar zou waarschijnlijk al veel doen voor mij. Maar veel mensen vinden dat weer niet fijn.

Daarnaast komt men vaak in hoofdzaak om de beurs af te struinen, niet om de hele dag te lopen beppen. ;-)


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: opvallend.

Bericht door neudalhausenstadbahn »

maarten schreef: 21 mar 2021 13:52 Daarnaast komt men vaak in hoofdzaak om de beurs af te struinen, niet om de hele dag te lopen beppen. ;-)
Voor dat bij kletsen hebben ze stations zoals Lage Zwaluwe uitgevonden?, goed je mist de bar maar dat word weer gecompenseerd door goederentreinen die om je oren vliegen en een thalys of eurostar die met 300km/u langs komt blazen. Lekker rustig, veel te zien en je hoeft geen toegang te betalen.

Een bagde hebben "wij"( Maarten, Bjorn, m'n vader en ik) in principe op beurzen altijd op maar ik mis het ook wel dat veel forumleden dat niet hebben. Heel vaak spreek ik mensen die mij kennen en die ik ook wel zou moeten kennen maar omdat ze geen bagde op hebben heb ik vaak geen idee wie het zijn.

De functie van de stamtafel is trouwens ook overgenomen door losse topics op het forum en persoonlijk heb ik nooit wat met de stamtafel van het forum gehad. Een echte stamtafel zoals bij H@ns in de winkel vind ik veel handiger en echt aanwinst voor iedere winkel. Ook om na het lopen van station naar winkel ff bij te kunnen komen voor je weer terug moet.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3524
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: opvallend.

Bericht door janiegein »

Marten@; Miechiel@,
grappig dat jullie nu over een badge aanhalen.

ging bij mij direct een lampje branden en effe terugzoekende wist ik op 30 juni 2019 in mijn eigen draadje terug te vinden mijn ontwerp voor en door een ieder te maken badge die gedragen zou kunnen worden door forumleden ter herkenning van elkaar op/tijdens beurzen.

als er toen meer gedaan mee was waren bovenstaande frustraties waarschijnlijk iets minder geweest.

als ik naar beurzen of naar H@ns ga als ik daar wel eens kom draag ik dat ding altijd.

Afbeelding


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

jeemka
Berichten: 458
Lid geworden op: 25 aug 2013 19:27
Locatie: Brummen

Re: opvallend.

Bericht door jeemka »

Ik heb mijn badge ook nog liggen voor de forumdag in mei.


Met vriendelijke groet, Jaap Kolenberg
Baan "Reichenbach e.o." Duits tijdperk 3, Intellibox-1, Digikeijs en Rosoft decoders, iTrain, Anyrail, Sprog2, Arduino
Foto's, filmpjes en bouwbeschrijvingen op https://www.kolenberg.eu
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3524
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: opvallend.

Bericht door janiegein »

Meen me ook te herinneren dat ik toen bedacht had voor open dag bij H@ns voor het makkelijker kunnen herkennen aldaar en verder voor beurzen en zo.

Ps. Misschien handig om bij aankondigingen van/voor beurzen ed. op het dragen van badge te attenderen als gewenst


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Hans
Berichten: 1514
Lid geworden op: 03 dec 2010 16:06
Locatie: Zoetermeer

Re: opvallend.

Bericht door Hans »

Ik heb mijn Badge ook nog.
Maar ik denk dat ik hem wel ga aanpassen: mijn avatar er op. Dat komt de herkenbaarheid ten goede, aangezien er wel meer forumleden zijn die Hans heten.
Goed idee van Maarten.

Ik hoop maar dat ik mijn badge gauw weer nodig heb.

m.vr.gr.

Hans


XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3524
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: opvallend.

Bericht door janiegein »

de badge als zodanig zal bij voorlopig wel in de kast blijven liggen.

heb geen vervoer meer en afhankelijk zijn van anderen komt in mijn spoorboekje nog niet voor dus kom gewoon nergens meer wat niet op fietsje bereikbaar is.

en als gezondheid niet meewerkt komt ook van het fietsje niets terecht.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Plaats reactie