om over na te denken;

Hier kunnen we onze mededelingen kwijt en algemene onderwerpen plaatsen.
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: om over na te denken;

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Steven omgekeerd komt ook voor de forum beheerder weet het wel maar jullie/wij niet. In 1 specifiek geval weten ik en een aantal anderen het ook maar wil H@ns er als eerste iets over zeggen. Dat begrijp en respecteer ik maar dat kost me na 6 tot 9 maanden wel steeds meer moeite om m'n mond te moeten houden.

Ps; ik heb H@ns na het schrijven van deze post gemaild dat ik dit geschreven heb.

Als één van ons hoort dat iemand niet meer onder ons is kan er wel snel wat mee gedaan worden en kan dat in het account vermeld worden. Dan weet je ook dat als je op een topic van die persoon reageert er geen antwoord van de persoon zelf meer op zal komen. Er zijn tenslotte veel mensen hier die buiten het forum om ook met elkaar contact hebben.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3621
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: om over na te denken;

Bericht door maarten »



Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: om over na te denken;

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Alleen wat daar in staat gebeurd dus niet in alle gevallen en daarmee voer je dus geen duidelijk en consequent beleid en daarbij word dan als excuus afspraken met nabestaanden genoemd. Ik vind dat respectloos naar de overledene en ons als forum.

Ik kan daar met mijn autistische brein niet bij en het past totaal bij de normen en waarden zoals die in mijn omgeving zijn en ik in mijn opvoeding heb mee gekregen. Zoals zo vaak blijken het dan toch echt weer de "normale mensen" te zijn die de echte beperking hebben.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

Rick
Berichten: 1617
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: om over na te denken;

Bericht door Rick »

Maar niet iedereen ziet het zoals jij, als de nabestaanden het niet willen houdt het op. Respectloos vind ik het niet, er zijn genoeg mensen die hier niet meer inloggen om wat voor reden dan ook.


Gebruikersavatar

Hans
Berichten: 1514
Lid geworden op: 03 dec 2010 16:06
Locatie: Zoetermeer

Re: om over na te denken;

Bericht door Hans »

Waarde forumgenoten,

Zo te zien gaat het in dit draadje over verschillende zaken.
1) Een apart subforum of topic over gezondheidsproblemen. Dat was volgens mij de oorspronkelijke insteek van Jan.
2) Een apart subforum of topic, niet zozeer voor gezondheidsproblemen, maar voor van alles. Zoals bij de off-topic rubriek van een ander forum: "van lego tot blote borsten".
3) Een apart forum-deel met oplossingen voor de beperkingen waar je tegen aan kunt lopen bij het hobbyen. De insteek van Michiel.
4) Hoe om te gaan met accounts en berichten van overleden forumleden.

Om met dat laatste te beginnen. Daar is in 2019 uitgebreid aandacht aan besteed en er is door de moderatoren een keuze gemaakt.
Je kunt het daarmee eens zijn of niet, maar het primaat ligt n.m.m. altijd bij de nabestaanden.

Een apart forumdeel met oplossingen voor de beperkingen waar je tegen aan kunt lopen bij het hobbyen. Dat vind ik een heel goed idee. En Michiel heeft de daad al bij het woord gevoegd.
Ik heb dat draadje met veel belangstelling gelezen. Ook de video was heel interessant.

Het voorstel om een apart subforum op te zetten voor alleen gezondheidsproblemen is ingehaald door het voorstel voor een bredere off-topic-rubriek.
Zoals al opgemerkt bestaat zo'n rubriek bij meerdere andere forums.
Omdat je er zelf voor kunt kiezen om zo'n rubriek te negeren, lijkt het mij geen probleem om er een te hebben.

Ik vind dat het daarnaast wel mogelijk moet blijven om bij min of meer ingrijpende gebeurtenissen iets off-topic te berichten in je "eigen" draadje (in het subforum Mijn N-baan/collectie). Ook als dat niet direct modelspoor gerelateerd is. Incidenteel en het hoeft niet uitgebreid. Ik zie dat nu ook gebeuren, bijvoorbeeld bij een ongeluk, ziekte, verhuizing of de geboorte van een (klein)kind.
Ik zou het jammer vinden als die berichten ook naar een rubriek "nevenzaken" verdwijnen. Ik vind dat namelijk echt wat anders dan het uitgebreid hebben over elkaars gezondheidsproblemen of gedachtenwisselingen over motorracen of kantklossen.



m.vr.gr.

Hans


XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3524
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: om over na te denken;

Bericht door janiegein »

als ik het allemaal zo lees en overdenk was het achteraf misschien beter geweest dit onderwerp niet aan te kaarten bij jullie.

mijn oorspronkelijke gedachten en gevoelens die ik nog steeds niet goed onder woorden kan brengen hebben niet opgeleverd wat ik er van had verwacht.

het enige wat er echt positief is uitgekomen is hulp en tips onderwerpen draadje van michiel.

misschien beter dit draadje op slot te zetten???


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: om over na te denken;

Bericht door shoven »

Ach Jan, je hebt in ieder geval het nodige losgemaakt. En soms gaat een discussie net even anders dan je vooraf dacht.

En volgens mij is er wel belangstelling voor een "Ditjes en datjes" subforum waar off-topic dingen kunnen worden besproken. Of lees ik dat nu mis?


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3524
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: om over na te denken;

Bericht door janiegein »

ja heb wel wat losgemaakt maar vind dat ik het achteraf beter niet had moeten ventileren en jullie mening hierover vragen.

zoals eerder gezegd ik houd het verder bij meelezen en vind het wel genoeg zo.

dank aan allen die hierover zich hebben geuit.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Plaats reactie