Russische stoomloc.?

Hier kunnen we onze mededelingen kwijt en algemene onderwerpen plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
MarcoTrix
Berichten: 286
Lid geworden op: 06 apr 2020 19:10
Locatie: Zeist

Russische stoomloc.?

Bericht door MarcoTrix »

De omschrijving bij deze foto is:
"Паровоз 0-5-0 серии ТЩ-3003, СССР." ("Stoomlocomotief 0-5-0 serie TSch-3003, USSR.").
Echter, de bouwwijze is in mijn ogen 100% duits. Er zijn als "herstelbetaling" locomotieven vanuit Duitsland naar Rusland getransporteerd, maar ook na de tweede wereldoorlog bleef er materieel achter in Rusland.
Wie kan mijn vermoeden bevestigen, of heeft meer informatie?

Afbeelding



Sandopie
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 okt 2016 12:21
Locatie: Purmerend

Re: Russische stoomloc.?

Bericht door Sandopie »

Als het een "Duitser" is, dan gaat het waarschijnlijk om een ex BR57. Je zou de diverse sub typen in de link met de foto kunnen vergelijken.

https://de.wikipedia.org/wiki/Liste_der ... okomotiven


Met vriendelijke groet,

Rinus Vos


Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.


BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain

Sandopie
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 okt 2016 12:21
Locatie: Purmerend

Re: Russische stoomloc.?

Bericht door Sandopie »

Marco,

Volgens mij is het een BR 57.10-35 die via Tsjecho-Slowakije in Rusland is terecht gekomen.


Met vriendelijke groet,

Rinus Vos


Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.


BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
MarcoTrix
Berichten: 286
Lid geworden op: 06 apr 2020 19:10
Locatie: Zeist

Re: Russische stoomloc.?

Bericht door MarcoTrix »

Sandopie schreef: 16 feb 2022 22:14 Marco,

Volgens mij is het een BR 57.10-35 die via Tsjecho-Slowakije in Rusland is terecht gekomen.
Kijk, met een paar simpele opmerkingen kom ik al iets veder ;)
Wikipedia, Preußische G 10 schreef:
Tschechoslowakei

Nach dem Ersten Weltkrieg gelangten G 10 zur ČSD. Sie wurden dort als Reihe 534.1 geführt und standen bis in die 60er Jahre im Einsatz. Nach dem Zweiten Weltkrieg waren zwar etliche ehemalige G 10 in der Tschechoslowakei geblieben, doch erhielten sie nur in Ausnahmefällen neue Betriebsnummern 535.15, da diese schon nach einigen Jahren die Tschechoslowakei wieder verlassen hatten. Der überwiegende Teil als Baureihe ТЩ zur SŽD.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
MarcoTrix
Berichten: 286
Lid geworden op: 06 apr 2020 19:10
Locatie: Zeist

Re: Russische stoomloc.?

Bericht door MarcoTrix »

Zit me te bedenken dat het een leuke aanvulling zou zijn voor de STAR in Stadskanaal :D


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
MarcoTrix
Berichten: 286
Lid geworden op: 06 apr 2020 19:10
Locatie: Zeist

Re: Russische stoomloc.?

Bericht door MarcoTrix »

Er waren meer achterdeurtjes...

"С 1916 года было приобретено 20 G 10 для Австрийской имперской военной железной дороги ( Heeresbahn ), которые обозначались как серия 680 и были специально предназначенны для работы на широкой колее российских железных дорог. Некоторым из них были присвоены номера Reichsbahn 57 2766-2768 и 57 2789-2792 во время Второй мировой войны."

"Vanaf 1916 werden 20 G 10's gekocht voor de Oostenrijkse Keizerlijke Militaire Spoorwegen (Heeresbahn), die werden aangeduid als serie 680 en speciaal waren ontworpen om te werken op het brede spoor van de Russische spoorwegen. Sommige kregen tijdens de Tweede Wereldoorlog de Reichsbahn-nummers 57 2766-2768 en 57 2789-2792 toegewezen."


Plaats reactie