Omgang winkeliers met klanten

Hier kunnen we onze mededelingen kwijt en algemene onderwerpen plaatsen.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Jantje
Berichten: 115
Lid geworden op: 30 dec 2018 09:53

Omgang winkeliers met klanten

Bericht door Jantje »

Misschien is het een open deur die ik toch intrap, maar hoe zijn jullie ervaringen met winkeliers die totaal niet reageren op mails etc. Niet dat ik wil weten welke winkels dat zijn maar in z'n algemeen .

gr Jan


Gebruikersavatar

Modelbouwerke
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 aug 2015 15:20
Locatie: Kalmthout

Re: Omgang winkeliers met klanten

Bericht door Modelbouwerke »

De winkeliers waar ik het meeste kom en het meeste zaken mee doe, zeer vlotte communicatie en snel reageren.
Dus momenteel geen slechte ervaringen.


Grtz Erik.
Dinamo en iTrain 4.1.11, baan van 2,4 meter op 1 + 1 meter.
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5076
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Omgang winkeliers met klanten

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Wat Erik schrijft geld voor mij ook en als het een keer langer duurt dan verwacht is daar of een goede reden voor en een enkele keer is een mailtje blijven zweven en nooit aangekomen.

Als het gaat om face to face omgang met klanten in de winkels zijn de ervaringen wat wisselender. In sommige gevallen zijn de verschillen tussen hoe klanten worden benaderd/begroet/genegeerd tussen de medewerkers van 1 winkel al heel groot( wentink in Arnhem is een voorbeeld van).

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

FidOo
Berichten: 5651
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Omgang winkeliers met klanten

Bericht door FidOo »

Ik kom nooit in winkels. (heel zelden in modeltreinexpress, maar daar koop ik nooit want die vind ik te duur)
Verder heb ik regelmatig email contact met Martin Domburg of af en toe N-spoorstore. Maar daar heb ik nooit klachten over.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Pjotr
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 619
Lid geworden op: 03 feb 2013 21:28

Re: Omgang winkeliers met klanten

Bericht door Pjotr »

Ik kom eigenlijk alleen bij Harlaar in Badhoevedorp en MCH in Hilversum.

Bij allebei heb ik uitsluitend goede ervaringen, zowel in de winkel als via e-mail contact. Ben blij dat ze er zijn.


Groeten,
Pieter

Mijn N-Spoor producten bij ShapeWays
https://www.shapeways.com/shops/pbn-scale

Rehorst
Berichten: 165
Lid geworden op: 19 nov 2012 19:39
Locatie: kamerik

Re: Omgang winkeliers met klanten

Bericht door Rehorst »

Mijn vaste winkelier is Grootendorst in Woerden, hier over niets dan lof.


Met vriendelijke groeten
Piet Rehorst
( spoor-n - selectrix - koploper - decoder-63 )

piksov
Berichten: 1419
Lid geworden op: 02 nov 2010 09:31
Locatie: Hilversum

Re: Omgang winkeliers met klanten

Bericht door piksov »

HI,

email is een beetje 'uit' .... heb dat eigenlijk nooit gedaan ...ook bij mij heeft email een lage prio.

Als ik iets wil dan bel ik even of het echt op voorraad is, als dat zo is, dan bestel ik en krijg het een aantal dagen via de post thuis.

Guus


Gebruikersavatar

epocheales denken
Berichten: 719
Lid geworden op: 16 nov 2008 23:52
Locatie: vlakbij Gouda

Re: Omgang winkeliers met klanten

Bericht door epocheales denken »

Voor mij is Grootendorst een erg fijne winkel. Bestelling via mail of website loopt perfect. Bij binnen komen bestelling krijg ik keurig een mail of telefoontje. Zelfs tijdens lockdown kreeg ik mijn bestelde stoomloc aan huis bezorgd.
Ook N- spoor store fijne ervaringen. Goede webshop, snelle reactie. Bij een probleem met levering GLS werd dit snel opgelost.
Modeltreinexpress ken ik alleen van online, hebben vaak modellen die nergens meer te krijgen zijn. Eenvoudige website, maar werkt goed en niet onbelangrijk: voor al deze webshops geldt, pakketten zijn goed en veilig verpakt.

Groetjes Hans


Deutsche Bundesbahn tijdperk III/DCC Multimaus Pro/pc-Freiwald Rocomotion
Bayern-Wuerttemberg: http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=8881
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Omgang winkeliers met klanten

Bericht door shoven »

Ook hier weinig problemen.
E-mailen doe ik eigenlijk alleen met n-spoorstore, maar dat gaat meestal wel goed.

Contact en service (binnen en buiten de winkel) is wel van belang. Elke janjurk kan bij de importeur een artikel bestellen, maar hoe je ervoor en erna met je klant omgaat maakt het verschil. En bepaalt dus ook of je klanten terugkomen.


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

bpieters
Berichten: 1086
Lid geworden op: 21 aug 2017 11:53
Locatie: emmen
Contacteer:

Re: Omgang winkeliers met klanten

Bericht door bpieters »

ik koop alleen online bij diverse firma's en nooit problemen.
Als je een mailtje stuurt krijg je over het algemeen op korte termijn antwoord.
Het enige is dat de bezorgdienst(en) er vaak een zooitje van maken maar daar kan de afzender niets aan doen.
Thuisblijven om het pakket in ontvangst te nemen en dan niet op komen dagen.
Misschien is het handig om bij het online bestellen uit een paar bezorgdiensten te kunnen kiezen.
Want een goede bezorging verschilt per adres.


Gebruikersavatar

OBBinN
Berichten: 1825
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Omgang winkeliers met klanten

Bericht door OBBinN »

Over het algemeen geen problemen via mail, bellen of met sommige appen.. Bij de meeste in de winkel (al doe ik het meeste online) ook geen problemen. Uitzondering is een winkel in Zevenhuizen, ik ga daar nooit meer heen. Zowel in de winkel als bellen geen vriendelijke medewerker en via mail al helemaal geen gehoor. Had een bestelling geplaatst van paar honderd euro, was vertraagd ivm corona destijds, prima kan gebeuren. Maar na een half jaar nog niet en ook geen gehoord via mail etc... Bestel het wel elders..


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram

Ipio
Berichten: 455
Lid geworden op: 01 sep 2008 21:08
Locatie: Heemskerk

Re: Omgang winkeliers met klanten

Bericht door Ipio »

Ook geen grote problemen, bestel meestal bij N-Spoor Store en nooit geen problemen.


Met Vriendelijke Groeten,
Marco

Nederlandse "NS - Multi Level Baan" tijdperk III, tot VI.
Gebruikersavatar

henkoia
Berichten: 102
Lid geworden op: 03 jan 2015 20:57
Locatie: Utrecht

Re: Omgang winkeliers met klanten

Bericht door henkoia »

Kuijper's Hobbyhuis Utrecht.

Prima service en advies, en altijd gezellig.
Loop er graag even binnen.

Groet, Henk Raven



Onderwerp starter
Jantje
Berichten: 115
Lid geworden op: 30 dec 2018 09:53

Re: Omgang winkeliers met klanten

Bericht door Jantje »

Allemaal dank voor de antwoorden, maar hoezo mail is een beetje uit snap ik niet want als een winkelier op mails niet reageert dan zal die dat op whats app o.i.d. denk ik ook niet doen maar goed ik persoonlijk vind of je nu mailt of anders, je mag van een normaal bedrijf toch wel verwachten dat ze antwoorden. In mijn geval gaat het over een bestelling via een webshop daar krijg ik netjes een bevestiging met de melding levertijd 1 tot 2 weken.
Als je dan naar vier weken een mailtje stuurt met de vraag of er al meer duidelijkheid is over de verwachte levertijd , zou je toch mogen verwachten dat je daar een antwoord op krijgt. Niet dus, ik ga geen namen noemen dat heeft iemand ander over die firma al gedaan. Ik zal wel te ouderwets zijn
om een beetje fatsoen te verwachten.


Gebruikersavatar

geertvt
Berichten: 274
Lid geworden op: 08 nov 2018 19:27
Locatie: Oisterwijk

Re: Omgang winkeliers met klanten

Bericht door geertvt »

Vervelend zeg. Is bellen een optie?


Groetjes Geert

DR5000 & Z21
Fleischmann zonder bedding
MacOS & iTrain 4.1 Standard
Railmodeller Pro

Voormalige Baan: Our Way Or The Railway
1e project: Kerstbaantje 2019
2e project: Minibaantje

Ipio
Berichten: 455
Lid geworden op: 01 sep 2008 21:08
Locatie: Heemskerk

Re: Omgang winkeliers met klanten

Bericht door Ipio »

Bellen is geen optie Geert, als het de zelfde winkel is wat Wouter benoemde in zijn melding en de reactie van Jantje dan weet ik genoeg.
Als je een trein besteld die nog moet uitkomen, dan krijg je toch bericht dat deze binnen is gekomen, dus niet.
Opeens zie je dat de trein is uitgeleverd bij andere winkels en je hoort niets dan bel je op of de trein bij hem is uitgeleverd,
dan krijg je het gevoel dat jij de schuldige ben om niet even op te bellen of het was uitgeleverd en de melding voor wie was deze trein eigenlijk,
dat wist hij niet eens meer, heb gezegd steek hem maar in je reet dan kan je hen verkopen als metro.
Dus nooit meer bij hem.

Het is een verademing om bij Hans en Ineke te kopen.


Met Vriendelijke Groeten,
Marco

Nederlandse "NS - Multi Level Baan" tijdperk III, tot VI.

Sandopie
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 okt 2016 12:21
Locatie: Purmerend

Re: Omgang winkeliers met klanten

Bericht door Sandopie »

Marco,

"Als je een trein besteld die nog moet uitkomen, dan krijg je toch bericht dat deze binnen is gekomen"

Het klopt dat je een bericht hoort te krijgen als een trein binnen is gekomen. Alleen is de voorwaarde wel dat hij, daadwerkelijk, binnen is gekomen.

"Opeens zie je dat de trein is uitgeleverd bij andere winkels "

Het feit dat een trein bij andere winkels is uitgegeleverd zegt niets. Niet alle winkeliers ontvangen de bestelde artikelen op hetzelfde moment. Soms kan er weken tussen zitten. Vraag me niet waarom, maar ik heb daar voldoende draadjes over gezien op 1zu160.

"Het is een verademing om bij Hans en Ineke te kopen."

Helemaal mee eens.


Met vriendelijke groet,

Rinus Vos


Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.


BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain

Riem
Berichten: 158
Lid geworden op: 20 sep 2019 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Omgang winkeliers met klanten

Bericht door Riem »

Heb eigenlijk ook met echte winkels nooit problemen gehad. Ik ben ook iemand die nog vaak gewoon de telefoon pakt, en dan krijg je vaak ook persoonlijker contact. Enige negatieve ervaring die ik heb is met een marktplaats handelaar in Westervoort. Wel is vragen gesteld over een item, en kreeg erg onvriendelijk antwoord. Tevens was er alleen de hoofdprijs mogelijk, niets anders. Zelf houd ik ook marktplaats in de gaten voor items die ik zoek, en dan zie je ook deze handelaar onder verschillende namen items kopen en een week later voor meer dan de hoofdprijs zelf aanbieden. Dit is dus iemand die ik al mijd als ik de plaatsnaam zie langskomen. Voor de rest is, zeker nu de corona er is geweest, vaak de wachttijd natte vinger werk. Veel komt jaren later uit dan gepland, vaak met prijsverhogingen. Wat ook voor winkeliers niet leuk verkopen is. En sommige klein-fabrikanten is soms moeilijk contact mee te krijgen omdat deze het ernaast doen, en niet full-time. Zelf heb ik bij Phildie een paar maanden geleden nummerschilden besteld. Tussendoor telefonisch gebeld en contact gehad dat alles langzaam gaat. Maar na de automatisch mail ook nog niets gehoord. Dat is soms helaas.



WimH
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 aug 2022 10:18

Re: Omgang winkeliers met klanten

Bericht door WimH »

Koop meestal in Lochem, maar ook in Amersfoort/Wierden heb ik een hele goede ervaring. In Zevenhuizen wat minder Veel rails bij hun besteld. Lange levertijd en de slappe verpakking had scheuren en gaten. Hierdoor waren railsjes verdwenen. En bewijs dat maar eens.
Nu bij CTD (City Toys Dorsten) een op voorraad zijnde Kato-decoder besteld, maar de levertijd is nu al ruim drie weken.
Wel mis ik een winkel in mijn eigen woonplaats (Zwolle), waardoor je er even langs kan lopen!



Victor
Berichten: 32
Lid geworden op: 01 dec 2014 22:30
Locatie: Vlissingen

Re: Omgang winkeliers met klanten

Bericht door Victor »

Ikzelf heb weinig ervaring met fysiek winkelen zelf, want Zeeland is een behoorlijk blinde sector. Online wel veel goede en minder goed ervaringen al zal dat voor een ander weer anders kunnen zijn. Ook telefonisch vind ik N-spoorstore fijn in de omgang, evenals Huider in Heerhugowaard.


Plaats reactie