opschonen

Hier kunnen we onze mededelingen kwijt en algemene onderwerpen plaatsen.
Plaats reactie

Onderwerp starter
theo2345

opschonen

Bericht door theo2345 »

Heren, aangezien het topic over iTrain gesloten is, reageer ik maar even hier.

Ik heb sterk de indruk, dat er over bepaalde onderwerpen geen tegengas gegeven mag worden.
Ook niet door mensen die, volgens mij, weten waar ze over praten.

Maarten schreef dit, op mijn vraag:

@Theo: dat waren geen 'antwoorden' maar een (naar mijn mening!) kinderachtig welles-nietes spelletje van mensen die graag hun mening verkondigen als enige 'waarheid'. Het topic is door de beheerders nu opgeschoond.

Ik was gisteravond heel laat op dit forum en wilde de pro's en contra's vanmiddag even na lezen.
Echter, alles was verdwenen.

Dit ruikt naar censuur.
En dat lijkt me niet de bedoeling van een forum.

Daarom verzoek ik de beheerder, bij deze, mijn account op dit forum te verwijderen.


Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4483
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: opschonen

Bericht door spoor65 »

Theo,

Natuurlijk geheel jouw eigen keus, maar ook hier mss een iets te vlot besluit? ik hoop het maar.

In het verleden zijn er wel meer discussies geweest omtrent systemen.
Soms liep dat, net als nu een beetje uit de hand.

Om die reden is er toen ook in de rubriek digitale vraagbaak ruimte gemaakt
voor een topic voor elk systeem afzondelijk.

Ik begrijp best dat hans af en toe eens iets moet opschonen. alleen al om een topic leesbaar te houden
en in dit geval, om het ontopic te houden.

Wat ik veel erger vind, en vooral heel jammer, is de manier waarop mensen, zodra er iets geschreven word, wat om de 1 of andere manier verkeerd word uitgelegt, of waardoor iemand zich gaat ergeren, dat er dan direct in zeer negatieve bewoording
over anderen word geschreven.

Ik kom nu termen tegen hier op het forum, die ik eigenlijk nog veel erger vind, dan waar het uiteindelijk om ging.

ik haal ze ff aan:
"kinderachtige wellis niettes spelletjes"
"mensen die graag hun mening verkondigen als enige waarheid"
"trek je niets aan van die gasten"

Dit soort opmerkingen zijn eigenlijk nog erger dan de oorzaak.

Hoe veel van ons maken gebruik of hebben gebruik gemaakt van al die kennis die velen hier met elkaar delen.
Ook die mensen, die nu met boven genoemde 3 punten worden bedoeld, hebben heel veel kennis met ons allemaal gedeeld.
En echt allemaal met de beste bedoelingen. En allemaal hebben wij daar ook ons voordeel uit gehaald.

Waar zijn we dan nu hier in vredesnaam mee bezig :o :o :o

Laat elkaar toch gewoon in waarde,
wat je niet wilt dat jou geschiet, doe dat ook een ander niet.

ieder heeft zijn eigen voorkeur, en alles heeft zijn voors en tegens,
gelukkig maar, want als er maar 1 perfect zou zijn, gingen alle anderen daar aan onderdoor en op de fles.

gegroet.

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3625
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: opschonen

Bericht door maarten »

Freddy, ik kan je eigenlijk alleen maar gelijk geven. Ik heb mij mee laten slepen en daardoor veel te sterk uitgedrukt. :oops: Mijn excuses hiervoor!! In het vervolg zal ik proberen mij beter uit te drukken zonder een waarde-oordeel te vellen. Met die actie doe ik hetzelfde als wat mij soms stoort bij reacties van anderen.

Dank je dat je me daar op wijst!

Laten we proberen de discussie zuiver te houden en met steekhoudende argumenten te komen zonder te snel een oordeel te vellen.

Wat er in mijn optiek gebeurd is, is dat er in een nieuw topic gewezen wordt op een nieuwe versie van iTrain. Vervolgens wordt er (heel correct!) gevraagd wat iemands persoonlijke argumenten zijn om hiervoor te kiezen. Daar wordt ook vanuit een persoonlijk standpunt op gereageerd. Vervolgens ontaard dit op een of andere manier in een (te) pittige discussie waarom het een beter zou zijn dan het andere. Mensen voelden zich daarbij persoonlijk aangevallen wat het er allemaal niet beter op maakte. Er ontstond een soort loopgraven-idee en daarop heeft H@ns ingegrepen.

Is dat censuur? Ik denk het niet, als iemand iets wil zeggen ten faveure van iTrain op Koplopper dan kan dat op dit forum. Het gaat veel meer om de toon waarop dingen zijn gezegd, niet om wat er gezegd wordt over iTrain of koploper. Dát is namelijk de ware betekenis van censuur. Ja, er zijn een hoop berichten verwijderd en daar zaten waarschijnlijk ook valide argumenten tussen, maar naar wat ik gelezen heb had H@ns vele reacties moeten opkuisen en dat is 1.) veel werk en 2.) daarmee ga je op de stoel zitten van diegene die reageert en dat is denk ik niet wenselijk.

Bij deze, respect voor H@ns dat hij heeft ingegrepen, ook al maakt hij zich daar misschien niet populair mee. Moderator zijn is niet altijd leuk, je doet het zelden goed in de ogen van anderen. Ik kan het weten, ik heb het ook jaren gedaan. Hoe meer leden, hoe meer meningen en hoe meer (soms grote) ego's. Het geschreven woord is ook veel scherper dan het gesproken woord, dat is iets wat menigeen wel eens vergeet (mezelf incluis!). Je ziet namelijk de glimlach of twinkeling in de ogen niet van iemand die reageert. Smilies helpen gedeeltelijk maar worden bovendien soms wel eens (in the heat of the moment) vergeten. Daarnaast worden dingen soms heel anders gelezen dan waarop je ze bedoeld hebt, puur omdat je iets wat je in je hoofd hebt naar papier/beeldscherm moet vertalen. De een is daar kundiger in dan de ander.
Laatst gewijzigd door maarten op 09 nov 2011 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

one1
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 mar 2011 15:17

Re: opschonen

Bericht door one1 »

Beste forum genoten

De Waarheid is zonder leugen, zeker en meest waarachtig.
Lukt het ons hieraan te houden dan voorzie ik geen problemen met elkaar. Ik ben echter wel van mening dat we ten alle tijde kritisch mogen en kunnen zijn t.o.v. de onderwerpen die ons onder ogen komen. Uiteindelijk willen we toch allemaal de voor ons beste keuze cq. afweging kunnen maken. Naar mijn mening vraagt elke baan zijn eigen benadering. Deel vooral de informatie en bevindingen met elkaar. Dit zal bevorderend werken voor de ontwikkelingen van de software. Stimuleren brengt meer dan demotiveren. Bij deze roep ik een ieder dan ook op om niet zomaar dit forum te verlaten aangezien ik veel van jullie allen geleerd heb. Dank aan allen!

Respect voor iedereen die een positieve bijdrage levert, groet Arjan
Laatst gewijzigd door one1 op 09 nov 2011 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.


http://www.bronx-terminal.com (voor wie zelf de rails en wissels wil maken, zowel in N als in HO)

marco
Berichten: 1172
Lid geworden op: 06 sep 2008 14:08
Locatie: wijchen

Re: opschonen

Bericht door marco »

theo2345 schreef:Heren, aangezien het topic over iTrain gesloten is, reageer ik maar even hier.

Ik heb sterk de indruk, dat er over bepaalde onderwerpen geen tegengas gegeven mag worden.
Ook niet door mensen die, volgens mij, weten waar ze over praten.

Maarten schreef dit, op mijn vraag:

@Theo: dat waren geen 'antwoorden' maar een (naar mijn mening!) kinderachtig welles-nietes spelletje van mensen die graag hun mening verkondigen als enige 'waarheid'. Het topic is door de beheerders nu opgeschoond.

Ik was gisteravond heel laat op dit forum en wilde de pro's en contra's vanmiddag even na lezen.
Echter, alles was verdwenen.





Dit ruikt naar censuur.
En dat lijkt me niet de bedoeling van een forum.

Daarom verzoek ik de beheerder, bij deze, mijn account op dit forum te verwijderen.


Theo misschien was het beter geweest om het topic te sluiten in plaats van te wissen.


Groetjes marco


Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057

Vaste baan op zolder ( in aanbouw )

http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911
Gebruikersavatar

evo
Berichten: 1468
Lid geworden op: 05 okt 2009 02:20
Locatie: Land van Maas & Waal

Re: opschonen

Bericht door evo »

maarten schreef:Wat er in mijn optiek gebeurd is, is dat er in een nieuw topic gewezen wordt op een nieuwe versie van iTrain. Vervolgens wordt er (heel correct!) gevraagd wat iemands persoonlijke argumenten zijn om hiervoor te kiezen. Daar wordt ook vanuit een persoonlijk standpunt op gereageerd. Vervolgens ontaard dit op een of andere manier in een (te) pittige discussie waarom het een beter zou zijn dan het andere. Mensen voelden zich daarbij persoonlijk aangevallen wat het er allemaal niet beter op maakte.
Ik denk dat Maarten hier helemaal gelijk heeft.
Wat velen zich niet realiseren is dat (bijna) geen enkel product objectief "beter" is dan een ander. Of het hier nu om de besturings software, de centrale, de rails, de wisselaansturing of je mobiele telefoon gaat, er zijn meerdere aanbieders met meerdere oplossingen en er zijn duizenden modelbouwers die hun eigen afweging maken en daarna voor één van die producten kiezen.
Zeggen dat het ene product beter is dan het andere is onzin. Als iemand een weloverwogen keuze heeft gemaakt, dan kun je hoogstens discussieren of de juiste keuze is gemaakt, gezien de eisen en voorkeuren van die persoon.

Als iedereen dit in gedachten houdt, is er misschien wat minder risico dat een draadje over een bepaald product ontspoort.

Met opmerkingen als: "X is waardeloos, je moet Y nemen" ontspoort een draadje snel, maar iets als: "Voor mij is X beter dan Y omdat ik eigenschap Z belangrijk vind", is m.i. een heel stuk beter.

Goed, dit was mijn 2 Eurocent.


Groeten,

Edwin

Huidig project (met Bob): Altenatief

Voorgaand project: een kleine N baan

Dit is mijn eerste N baan
Plaats reactie