Markenburg bouwt verder

Hier het forum van Mark van 't Hoff

XanderL
Berichten: 46
Lid geworden op: 20 nov 2017 21:58

Re: Markenburg bouwt verder

Bericht door XanderL »

@Hoontje Bedankt voor de tip. Ik moet nog even goed kijken wat ik er van denk, maar de sextant is in ieder geval nog ergens te koop.


Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2885
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Markenburg bouwt verder

Bericht door WilcoV »

@Pleun De enige sextant die nog geleverd wordt momenteel is van 3D scaleworks. Geen idee hoe dat pakket eruitziet, is een 3D geprint gebouw.
Ik heb ervaring met 3D Scaleworks, de detaillering is in N schaal niet super, voor mij onvoldoende in ieder geval.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
mmhajvth
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 752
Lid geworden op: 01 sep 2008 10:21
Locatie: Brabant

Re: Markenburg bouwt verder

Bericht door mmhajvth »

Na mijn vorige post is het niet zo moeilijk raden meer wat het nieuwe item van september is :D
...Nee sorry geen sextant. ;) ...Maar wel Bokvelden 19-21

Afbeelding

m.v.g.

Mark


Love to build realistic... ...let's be kind.

XanderL
Berichten: 46
Lid geworden op: 20 nov 2017 21:58

Re: Markenburg bouwt verder

Bericht door XanderL »

WilcoV schreef: 27 aug 2022 08:15
@Pleun De enige sextant die nog geleverd wordt momenteel is van 3D scaleworks. Geen idee hoe dat pakket eruitziet, is een 3D geprint gebouw.
Ik heb ervaring met 3D Scaleworks, de detaillering is in N schaal niet super, voor mij onvoldoende in ieder geval.
In dat geval, mocht men zich nog vervelen bij het beste architecten bureau voor de Nederlandse N-spoorder, dan hou ik me aanbevolen.


Gebruikersavatar

Hugo
Berichten: 240
Lid geworden op: 18 mei 2020 07:32
Locatie: Leeuwarden-Stiens

Re: Markenburg bouwt verder

Bericht door Hugo »

mmhajvth schreef: 02 nov 2021 22:23 Mogen we aan je voorstellen...

Onze eerste echte moderne kantoorgebouwen!

Afbeelding
Mooi thema, ook bruikbaar op niet-Nederlandse banen. Het linker gebouw zou je door de ramen zelfs in de jaren '70 kunnen plaatsen.


De werkzaamheden aan mijn baan zijn te volgen in het topic: Joburgh Junction
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
mmhajvth
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 752
Lid geworden op: 01 sep 2008 10:21
Locatie: Brabant

Re: Markenburg bouwt verder

Bericht door mmhajvth »

Thanks voor de complimenten!
En we houden de sextant in het achterhoofd. Momenteel zit de planning bomvol en als we ruimte krijgen zal de sextant eerlijk gezegd ook niet het makkelijkste gebouw zijn om in N om te zetten. B.v. door de niet haakse hoeken, stalen constructie buiten het gebouw en de grote glasvlakken bijna helemaal rondom.

De afgelopen weken hebben we hard gewerkt aan de nieuwe dingen voor deze maand.
- Nieuwe perronelementen met gemetselde wanden/perronranden en trappen en brede trappen om een perron te kunnen bereiken in een oude elegante stijl.

De nieuwste producten makkelijk vinden kan bovenaan op de productenpagina.

m.v.g.

Mark


Love to build realistic... ...let's be kind.
Gebruikersavatar

Sibbesuisje
Berichten: 647
Lid geworden op: 16 feb 2018 08:09
Locatie: Den Haag

Re: Markenburg bouwt verder

Bericht door Sibbesuisje »

Oh, die gebogen perron trappen zijn een leuke en welkome aanvulling!
Leuk gedaan weer Mark!


Met vriendelijke groet,
Sander

NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain

XanderL
Berichten: 46
Lid geworden op: 20 nov 2017 21:58

Re: Markenburg bouwt verder

Bericht door XanderL »

Bedankt voor het gezellige gesprek zaterdag op de beurs en gefeliciteerd met het prachtige nieuwe oudbouw op grote straat 1. Ik blijf het ontzettend knap vinden dat jullie zoveel detail in zoiets kleins kunnen krijgen.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
mmhajvth
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 752
Lid geworden op: 01 sep 2008 10:21
Locatie: Brabant

Re: Markenburg bouwt verder

Bericht door mmhajvth »

@ Sibbesuisje en XanderL,
Thanks voor de complimenten.

Overigens van Grotestraat 1, in 1:160 uiteraard, hebben we natuurlijk ook nog wel een afbeelding, voor wie er niet bij kon zijn tijdens de afgelopen beurs.

Afbeelding

Of zie de link naar de productpagina, met nog wat meer foto's
Link: https://www.markenburg.nl/nl/webwinkel/ ... aat-1.html

m.v.g.

Mark


Love to build realistic... ...let's be kind.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
mmhajvth
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 752
Lid geworden op: 01 sep 2008 10:21
Locatie: Brabant

Re: Markenburg bouwt verder

Bericht door mmhajvth »

@ Folkert,

Thanks!


Love to build realistic... ...let's be kind.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
mmhajvth
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 752
Lid geworden op: 01 sep 2008 10:21
Locatie: Brabant

Re: Markenburg bouwt verder

Bericht door mmhajvth »

Hadden we deze plaatjes al gedeeld?

Afbeelding

Afbeelding

De hele rij Bokvelden woningen, zoals we die al een hele poos graag in z'n geheel wilde hebben.
De makelaar noemt dit halfvrijstaande woningen, een pessimist noemt het misschien eerder gewoon rijtjeswoningen, maar deze geschakelde tweekappers zijn in ieder geval allemaal net even anders ten opzichte van elkaar.
Misschien maar moeilijk te zien is dat de rooilijn (De plek waar de voorgevel staat) bij ieder blok net weer even verspringt. De woningen in het midden staan net wat verder naar voor dan de woningen aan beide einden. De garages, bij de meeste vanaf dag 1 in gebruik als een soort van tuinkamer is ook bij velen verschillend. De korte variant is "standaard". De lange variant was een optie bij de bouw. Wij hebben uiteraard gewoon gemaakt wat er in werkelijkheid is gemaakt. Een enkeling is zelfs begonnen als korte variant en in de paar jaar dat ze bestaan al uitgebouwd naar de lange variant.

Enfin. We zouden er een heel artikel over kunnen schrijven, en wie weet doen we dat ook nog wel. ;)
Maar belangrijkste is dat Bokvelden 15-17 (de voorste op de foto's) nu het rijtje compleet heeft gemaakt.

Voor meer info en foto's, klik gerust op de bovenstaande foto's

m.v.g.

Mark


Love to build realistic... ...let's be kind.
Gebruikersavatar

Folkert van Wijk
Berichten: 1139
Lid geworden op: 15 jan 2018 12:11

Re: Markenburg bouwt verder

Bericht door Folkert van Wijk »

Julie zijn intussen wereldberoemd.



Pleun
Berichten: 203
Lid geworden op: 09 aug 2013 18:16

Re: Markenburg bouwt verder

Bericht door Pleun »

Leuk filmpje en leuke promotie!
Zo'n soort gebouw vink ik zelf super Nederlands, maar de Amerikaanse bouwer vindt hem goed passen in zowel Amerika, Europa en Australië.
Hij pimpt het wel een beetje met bv. van die typisch Amerikaanse airco's om het Amerikaanser te laten lijken.


Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3600
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Markenburg bouwt verder

Bericht door maarten »

Luke Towan is Australiër, geen Amerikaan. ;-)

Wel mooi dat een relatief klein Nederlands bedrijf wereldwijd zo'n exposure krijgt.👍🏻


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

Folkert van Wijk
Berichten: 1139
Lid geworden op: 15 jan 2018 12:11

Re: Markenburg bouwt verder

Bericht door Folkert van Wijk »

1,19 miljoen abonnees dat is zeker exposure!


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
mmhajvth
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 752
Lid geworden op: 01 sep 2008 10:21
Locatie: Brabant

Re: Markenburg bouwt verder

Bericht door mmhajvth »

Nou inderdaad. :)

Het was vrijdagavond toen we ineens een vrij groot aantal berichtjes ontvingen, gelukkig zond iemand ook het linkje van het filmpje. (23 minuten, aardig filmpje dus!)
Ik heb het ook met enige verwondering zitten bekijken en toen besloten dat we er ook best een artikeltje aan kunnen wijden op de Markenburg website.
In dat artikeltje geven we wat aandacht aan hoe diversiteit in de bouwkunst ontstaan kan en dus ook waarom gebouwen vaak herkenbaar zijn naar de streek waar ze vandaan komen.

Wat Luke gemaakt heeft in H0. Daarom heb ik er niks over geschreven hier op het forum.
Al is het goede nieuws dat Oranjelaan 9-13 ook gewoon in N schaal verkrijgbaar is. ;)

M.v.g.

Mark


Love to build realistic... ...let's be kind.
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5045
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Markenburg bouwt verder

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Dan ben ik even zo vrij een direkte link naar het artikel op je site te posten.

Die flat is zo herkenbaar, zowel in Arnhem als Nijmegen weet ik er velen te staan in allerlij staten van onderhoud. Met een stuk of 15 van die dingen heb je ook een groter winkelcentrum zoals winkelcentrum de drieslag in Malburgen Oost Arnhem. Voor het winkelcentrum in Malburgen West heb je er 5 nodig schat ik.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
mmhajvth
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 752
Lid geworden op: 01 sep 2008 10:21
Locatie: Brabant

Re: Markenburg bouwt verder

Bericht door mmhajvth »

Voor wie het anders gemist had,
In januari 2023 hebben we Venneweg 50-51-52 uitgebracht.
Ja die hadden we al in 2019/2020 uitgebracht in de staat waarin het zich toen bevond, maar er waren toen ook mensen die beargumenteerde dat de meer originele versie van deze jaren '30 woningen misschien wel een stuk mooier zou kunnen zijn geweest.
Wij hebben met het een en ander aan hulp de nodige archiefstukken boven water gekregen en de rij helemaal gereconstrueerd zoals het er in jaren '30 uitgezien heeft. Een flinke klus, dus nu maar hopen dat jullie de originele versie ook daadwerkelijk de moeite vinden. ;)
Afbeelding
Voor meer info, klik gerust op de afbeelding.

In februari 2023 hebben we Steenweg 126 uitgebracht.
Afbeelding
Hier een minder ingewikkeld verhaal, gewoon een mooi pandje. Althans in model, want in werkelijkheid kan het op het moment van schrijven wel wat bouwkundige liefde gebruiken.

m.v.g.

Mark


Love to build realistic... ...let's be kind.
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4627
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Markenburg bouwt verder

Bericht door Hoontje »

Hoi Mark,

Hele mooie toevoegingen weer. Momenteel ben ik nog niet zover, maar de wensenlijst groeit zullen we maar zeggen ;)

Groetjes,

Hoontje


Gebruikersavatar

Folkert van Wijk
Berichten: 1139
Lid geworden op: 15 jan 2018 12:11

Re: Markenburg bouwt verder

Bericht door Folkert van Wijk »

Ook alweer zo mooi! Inderdaad in originele vorm zeker ook sfeervol.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
mmhajvth
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 752
Lid geworden op: 01 sep 2008 10:21
Locatie: Brabant

Re: Markenburg bouwt verder

Bericht door mmhajvth »

Allereerst thanks voor de complimenten natuurlijk :)

We kwamen er vandaag achter dat we onze Facebookpagina een beetje verwaarloost hebben in de laatste paar maanden.
En ook dat we nog geen nieuws artikelen geschreven hadden in 2023. :oops:
Dus dat hebben we vandaag geprobeerd recht te zetten door er een inhoudelijk kwartaalbericht van te maken. Want de nieuwe producten zijn, zoals we hier op het N-spoorforum kunnen zien, wel gewoon ontwikkeld. :Thumb

Het nieuwste nieuwtje is Adamshoflaan 84.
Afbeelding
Een interesant pandje in verschillende opzichten, maar daarover valt meer te lezen door op de foto te klikken.

m.v.g.

Mark


Love to build realistic... ...let's be kind.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
mmhajvth
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 752
Lid geworden op: 01 sep 2008 10:21
Locatie: Brabant

Re: Markenburg bouwt verder

Bericht door mmhajvth »

Ook in April mogen we een uitbreiding bekend maken in thema Steenweg.
Steenweg 128. Een winkelpand met bovenwoning, dat zijn oorsprong vindt omstreeks 1900. De fraaie winkelpui is opgetrokken in een jaren '20 stijl met art deco invloeden.

Afbeelding
De foto is uiteraard van het N schaal handmonster.
Voor meer foto's en informatie, klik op de afbeelding hierboven en kom zo eenvoudig op de productpagina.

m.v.g.

Mark


Love to build realistic... ...let's be kind.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
mmhajvth
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 752
Lid geworden op: 01 sep 2008 10:21
Locatie: Brabant

Re: Markenburg bouwt verder

Bericht door mmhajvth »

Na een hele reeks bebouwing de afgelopen maanden, ditmaal iets anders als aanvulling op het Markenburg assortiment.
Een 3tal kleine stuwen geschikt voor uiteenlopende situaties. Veel sloten of gekanaliseerde beekjes zijn zo efficiënt dat het water simpelweg (te) snel wordt afgevoerd met droge gronden tot gevolg. Handig als men bijvoorbeeld in de winterperiode met zware landbouwvoertuigen over akkers en boomgaarden wil rijden, maar er zijn ook perioden in het jaar dat het water zeer welkom is maar het nauwelijks valt. Kleine stuwen bieden uitkomst om grip te krijgen op die vochtbalans. En aangezien er tal van verschillende modellen stuwen bestaan hebben we bij Markenburg besloten om maar meteen 3 veel voorkomende exemplaren in model te realiseren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De afbeeldingen met een stukje landschap erbij zijn voornamelijk bedoeld om een eerste indruk te geven van hoe de stuw zich verhoud tot het direct omliggende landschap. Dat het mooier en nog stijlvoller ingebouwd kan worden met nog realistischer ogend water en begroeiing, bestaat geen twijfel over. ;) Wie die uitdaging aan wilt gaan, plaats gerust een fotootje van je stuw in jouw scenery in dit draadje. :Thumb

m.v.g.

Mark


Love to build realistic... ...let's be kind.
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2885
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Markenburg bouwt verder

Bericht door WilcoV »

Prachtig Mark, het zou nog een klein beetje mooier zijn als jullie de bruggen die er bij zitten ook los gaan aanbieden in verschillende lengten en eventueel breedteformaten.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Plaats reactie