Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen

Hier het forum van Mark van 't Hoff
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
mmhajvth
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 752
Lid geworden op: 01 sep 2008 10:21
Locatie: Brabant

Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen

Bericht door mmhajvth »

“Stad Markenburg in het Duitsland Jeroen”

Markenburg heeft in 5 jaar ruim 300 verschillende modelbouw objecten uitgebracht. En nog steeds brengen we maandelijks nieuwe producten uit. Al deze objecten zijn te verkrijgen via onze website http://www.markenburg.nl
Maar ruim 300 producten is veel, en de mogelijkheden zijn vrijwel eindeloos! Daarom zijn we voor ons 5 jarig bestaan een project gestart in samenwerking met meester modelbouwer; Jeroen Mentink. Hoewel hij zich zo nooit zou voorstellen mogen we aan de hand van zijn werk toch wel stellen dat hij met een “no nonsens” aanpak keer op keer een geweldig resultaat neerzet, waarmee velen van ons zich graag laten inspireren. Jeroen bouwt doorgaans in schaal 1:160 en naar Duits voorbeeld.
Zo ook in dit nieuwe project.
Niet te min zal Jeroen de nodige Markenburg artikelen verwerken in zijn nieuwste creatie. Dit wordt een modulebaan waarmee hij ook te zien zal zijn op toekomstige beurzen.
Waarom we graag met Jeroen dit project wilde starten is omdat wij nu al met zekerheid durven te zeggen dat hij o.a. aan de hand van de Markenburg producten zal demonstreren dat er ongelofelijk veel meer mee kan dan op het eerste gezicht lijkt te kunnen. In de komende periode hopen we de bovenstaande uitspraken aan de hand van (bouw) foto’s te kunnen ondersteunen. De titel van het project zal “Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen” gaan heten.
Volg de vorderingen en nieuwtjes hieromtrent op de Markenburg Facebook pagina en op het N spoor forum.
Als eerste nieuwtje kunnen we nu al melden dat deze modulebaan te zien zal zijn tijdens station N spoor (beurs) in Hilversum. http://www.stationnspoor.nl
Uiteraard is de modulebaan dan nog volop in aanbouw, maar ook dat kan voor velen inspirerend werken.

De eerste foto van project “Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen” is hieronder te vinden.

Afbeelding
De eerste beginselen van de nieuwe modulebaan “Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen” Een echt kijkje in de keuken, waarvan er nog vele zullen volgen.
De eerste rails wordt gelegd op de bruggen. Gewichten helpen bij het ondersteunen zolang de lijm nog drogen moet. Als het om de elektrotechniek gaat kunnen we gelukkig putten uit de expertise van Domburg Train Support. Ondertussen wordt er door Jeroen hard gewerkt aan de weg onder de viaducten door. Markenburg producten worden nu al, gemengd met andere producten, ingezet om tot het stedelijke resultaat te komen van deze scene. Denk aan het trottoir, waarvan de eerste stukjes al zichtbaar worden, maar ook het weg belijningsjabloon waarmee eenvoudig de strepen, pijlen en andere markeringen op het asfalt gezet kunnen worden.

m.v.g.

Mark


Love to build realistic... ...let's be kind.

FidOo
Berichten: 5640
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen

Bericht door FidOo »

JAJAJAJAJA! Ik kan dit alleen maar toejuichen! Sluit me verder helemaal aan bij de lovende woorden van Mark over Jeroen. Maar ik wil daar nog wel aan toevoegen dat ook de Service, kwaliteit en betrokkenheid van Mark(enburg) niet ongenoemd mag blijven. Ik heb zelf tot nu toe 1 custom huisje naar Duits voorbeeld ontworpen in samenwerking met Markenburg. En die samenwerking en het resultaat zijn zeker van Top-klasse!

Ik ben benieuwd naar het plan en de voortgang heren!


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Debvd
Berichten: 564
Lid geworden op: 21 nov 2016 14:59
Locatie: West-Friesland

Re: Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen

Bericht door Debvd »

:D

Dit past absoluut bij mijn baan ....is die brug straks ook uit 1 stuk te bouwen...dwz 30 breed met aan beide kanten deze brug zichtbaar??

Groetjes Bjorn


Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen

Bericht door martindomburg »

Naast de lovende woorden van Mark ook even een shoutout naar het tijdsbestek. Ik geloof dat ik ergens begin Maart werd benaderd door Mark met dit plan. Voordat we herrr J. Fly ook zover kregen en het project echt begin was het alweer halverwege maart.

Wat Jeroen in de afgelopen 1,5-2 maanden al heeft gebouwd is best wel een applaus waard. Of het gaat rijden in Hilversum word nog spannend, daar gaan we ons hard voor maken. Christian zal Jeroen bijstaan met de electronica.

Erg veel bewondering voor de passie waarmee Mark me over dit benaderde. In die eerste gesprekken bleek dat bij hem de liefde voor de hobby, n-spoor en het vak heel groot te zijn. Erg mooi om te zien dat deze enthosiasme ook heeft geleid dat de immers zo relaxte Jeroen hiermee besmet werd. (Het nee joh, moeten we niet willen heeft welgeteld een halve minuut geduurd)

Jeroen zet m op!!!!! Anders krijg.je gewoon alsnog die trafo :mrgreen:


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum

Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen

Bericht door Marksintpancras »

:lol: top Jeroen, geweldig dat je deze uitdaging aan gaat :)

Gelukkig krijg je hulp, want ik ben ook meer tijd kwijt qua elektronica gedeelte dan me lief is. Maar gelukkig helpen de jongens van Domburg ons.
Maar Markenburg goes Duits is helemaal top.

Tot in Hilversum.


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3006
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen

Bericht door Ron »

Vandaar dat die flyboy zo stil was :o :D

Ziet er nu al goed uit.

gr. Ron


Ik rommel maar wat aan!
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3889
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen

Bericht door Jeroen »

Ron heeft 'm door. Inderdaad was het nogal een verrassing om deze gave opdracht te kunnen delen met jullie. En dom ouwehoeren op het forum, een specialiteit en liefhebberij van mij, zat er qua tijd dus even niet in.

Inmiddels bekruipt mij de gedachte: waar ben ik in godsnaam aan begonnen? Nu het ook nog eens wereldkundig is gemaakt moet ik dus even doorbeuken met die baan. Dat gezegd hebbende ga ik weer gauw het bouwhol in (de woonkamer dus) en laat ik het forum weer even voor wat het is! :mrgreen:

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen

Bericht door martindomburg »

Dat was ook het doel van het wereldkundig maken :mrgreen:

En nou tjop tjop


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4078
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen

Bericht door Ad_M »

Nou dat weten we ook waar die kartonvragen ineens vandaan kwamen :P
Bouwse!!!

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3889
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen

Bericht door Jeroen »

Ja Ad, inderdaad. Het plan was natuurlijk al een poosje aan de gang. Moest het even zeker weten aangezien ik niet zomaar wat reservebruggen heb of had. Inmiddels, na en bezoekje van Mr.Markenburg himself wist ik dat ik niet zomaar de boel zou laten kromtrekken. Even insmeren met houtlijm was het advies. Geen spijt van gehad.

Meer foto's zullen volgen, zowel van mijn kant als van Mark. Maar als ik zeg dat ik elke minuut ongeveer moet benutten, dan is dat deze keer echt even letterlijk te nemen.

Maar in ieder geval 27+28 mei: KOM JE NEST UIT EN KOM NAAR HILVERSUM!

J.
Laatst gewijzigd door Jeroen op 04 mei 2017 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.


Afbeelding
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6092
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen

Bericht door shoven »

Jeroen schreef: Maar in ieder geval 27+28 maart: KOM JE NEST UIT EN KOM NAAR HILVERSUM!

J.
Ga ik zeker doen, maar dan 27 of 28 mei.

Mooi werk hoor mannen. Wie weet gaan jullie mij ook overtuigen dit spul te gebruiken...


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3889
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen

Bericht door Jeroen »

Dank Steven, direct aangepast :oops: .

We gaan de komende dagen even arbeiden, helaas, want er moet toch iets van centen binnenkomen teneinde dit geheel uberhaupt te gaan tentoonstellen.

Steef, zowel de producten van Markenburg als ook Domburg kan ik toch echt aanraden. Jaja, ik weet het, iedereen denkt dubbele agenda, maar neen: Mark heeft mij destijds overtuigd een seinhuisje in elkaar te frotten........die was ook echt Duits te gebruiken danwel te maken, en het spul is......gewoon fantastisch. Dat hoef je denk ik niet eens op het forum rond te vragen; iedereen zal die mening delen.

De uitdaging voor dit project is zoveel mogelijk te doen met Markenburg producten. Daar ik Duits rij, en blijf rijden, is deze uitdaging nog groter, echterrrr......er is veel mogelijk bij Team Markenburg! Voor perrons ga ik persoonlijk niet meer verder shoppen. Jaha! We houden van teasers, nietwaar?
Het echte voornemen voor dit project is eigenlijk veel te demonstreren met lasercut-technologie. Dat is wat mij betreft echt de toekomst.

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2930
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen

Bericht door Maurits71 »

leuk man, kom misschien nog wel ff over


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here

Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen

Bericht door Marksintpancras »

:lol: lekker is dat, zit ik gewoon aan de plastic omdat die verdomde oosterburen hun bouwtekeningtjes van hun stationtjes kunnen vinden of niet willen op zoeken. Maar van de zomer gaan Team Markenburg ook goes Germany voor Kochel am See. Zal eerst met een meetlintje dat plaatsje onveilig maken :lol: Jeroen, vlieg die luchtbus van jouw ook tussen Amsterdam en Munchen???? PS wil wel een vrouw achter de knuppel, dus jij kan thuis lekker je baantje buiten zetten :lol: en ons vermakken met die schitterende fototjes ;) :D

Maar helemaal met Jeroen eens,Team Markenburg is perfect, heb nog een zelfbouwproject met hun perrons en dat ziet er erg duits uit. ;)


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
mmhajvth
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 752
Lid geworden op: 01 sep 2008 10:21
Locatie: Brabant

Re: Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen

Bericht door mmhajvth »

“Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen”

Bouwverslag 1
Er wordt hard gewerkt. De N spoor beurs in Hilversum is immers al over 2 weken. Dit zal de eerste beurs zijn waar deze baan voor het publiek te zien zal zijn. Is het dan af? Nee. Deze baan zal voor lange tijd groeiende zijn, maar dat geeft natuurlijk wel inspiratie en inzichten. Jeroen heeft de eerste trottoirs al liggen. De platen van 25 bij 10 cm zijn eenvoudig op maat te snijden en in te passen. Molgoten en straatkolken (de voorzieningen om het regenwater van de straat in het riool te krijgen) zijn los verkrijgbaar in verschillende uitvoeringen en kleuren. Met het belijningssjabloon worden de markeringen op de weg aangebracht. De pijl in de foto ligt onder een paar viaducten. De ideale plaats om eens te testen met welke middelen het beste te werken is. Verf, inkt en zelfs te typ-ex pen zijn opties om het wit aan te brengen. Op de 2e foto is al een glimp van het perron te zien. Het perron is een Markenburg maatwerk product. Markenburg heeft wel een groot assortiment standaard perronelementen, maar als die elementen zoals hier net niet voldoende mogelijkheden bieden, omdat de sporen al op een vaste plaats liggen, is maatwerk altijd een optie. In dit geval hebben we het uiterlijk van het perron ook gewijzigd, zodat het heel dicht bij de werkelijkheid komt. Het station en dus ook de perrons zijn gebaseerd op een bestaand station in Hamburg, Duitsland, maar daarover later meer.

Afbeelding

Afbeelding


Love to build realistic... ...let's be kind.

FidOo
Berichten: 5640
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen

Bericht door FidOo »

Holy sh*t jeroen wat ligt dat ballast er strak bij zeg! En dat dit Hamburg Dammtor wordt had ik al door bij de eerste foto van die onderdoorgang. Wel een perfecte keuze trouwens!!!
Ben benieuwd M.J.M.!


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Pdehoog
Berichten: 75
Lid geworden op: 25 apr 2016 11:48

Re: Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen

Bericht door Pdehoog »

Wauw :o Ik ben benieuwd hoe dit eruit gaat zien zometeen :D


Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3889
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen

Bericht door Jeroen »

Thanks guys! Ja er is nog veel te doen, maar we gaan er wat van maken. Concessies doen aan de afwerking vind ik lastig ivm de tijdsdruk. Zoals Mark al aangeeft is het verre van af, maar hopelijk is het dan ook nog leuk om te zien en heeft het wat 'leerwaarde' zeg maar.

Wat ik vooral erg gaaf vind om te zien is hoe strak die perrons zijn. Het past precies met de ICE kop, en dat ziet er ook vet uit.

Ik ga weer mijn hol in en bouwen! :twisted:


Afbeelding

Rick
Berichten: 1611
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen

Bericht door Rick »

Leuk, nu een G2000 er langs rijden. :D


Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2930
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen

Bericht door Maurits71 »

jep of een lux schoon maak trein,

:D :D :D


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3889
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen

Bericht door Jeroen »

Ook niet alle goederenwagons passen er langs, maar dat maakt me geen reet uit, want voor de verandering is dit een project met louter personentreinen.

En een G2000? Nog nooit van gehoord. :mrgreen:


Afbeelding
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2930
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen

Bericht door Maurits71 »

personen treinen , wat ongelovelijk saai, ik haak nu gelijk af ;)


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here

Daniel83
Berichten: 38
Lid geworden op: 03 aug 2016 14:08
Locatie: Barendrecht

Re: Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen

Bericht door Daniel83 »

Dat ziet er wel heel gaaf uit!
Hoe ga je die molgoten aanbrengen in de bochten?


Gebruikersavatar

Andre de Ruiter
Berichten: 703
Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
Locatie: Rijnsaterwoude

Re: Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen

Bericht door Andre de Ruiter »

Wat een veelbelovend project.
Ik heb deze week tot mijn meer dan volle tevredenheid mijn eerste ervaring met Markenburg gehad in de vorm van het seinhuis (zie mijn draadje).
Vraagje aan Mark betekent dit project dat we in de nabije toekomst Duitse producten van Markenburg mogen verwachten?


Met vriendelijk groeten André.

Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2885
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen

Bericht door WilcoV »

Ik denk dat dit project (zoals ik de info lees) er vooral op gericht is om te tonen dat je de Markenburg producten niet per definitie hoeft te bouwen zoals in de beschrijving van een product wordt aangegeven, maar dat je met een beetje eigen creativiteit met de bestaande producten van Markenburg zelf veel meer kan maken dan we beseffen.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Plaats reactie