Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen

Hier het forum van Mark van 't Hoff
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen

Bericht door Jeroen »

Je had piloot moeten worden!


Afbeelding
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen

Bericht door martindomburg »

B12 had jij moeten zijn Jeroen, dat is vandaag door de webmaster aangepast !


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum

FidOo
Berichten: 5650
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen

Bericht door FidOo »

Jeroen schreef:Hey Joost,

Nou, verwacht geen dikke bergen en lange cargotreinen. Het is wat meer bescheiden ditmaal. If I make it.......

Ik vind het spijtig dat ik het niet 'af' kan showen. Maar ik houd niet van snel afwerken. Daarbij, dit project groeit, en na een rustige periode kunnen we echt even los op alle scenery-producten. Zes bakken technisch in orde maken valt nog niet mee, en ik mag me op dit moment geeneen tegenslag permitteren, want anders rijdt er niks. Om wat te schetsen: ik moet van de week even de Canarische Eilanden op en neer rammen met dat ding, en dan gaat de laptop mee.....om Koploper alvast 'in te lichten' van de nieuwe baan. Man man man.....

Goed, ik verwachr jullie allen desondanks in groten getale op de beurs daar in Hilversum. Hij staat goed vol! Dus meer dan waard om even rond te kijken!

J.

Ah die eilanden liggen om de hoek met Mach 1. En ja ik weet er alles van dat gestress om paar van die bakken rijdend te krijgen voor een Beurs. (bij ons waren het er 25!!!) dat valt altijd tegen dus ik hoop dat het allemaal lekker mee zit. Ik kom zondag wel ff buurten bij je!
En ach beetje personenverkeer voor de afwisseling is ook wel eens leuk i.p.v. die containerslangen. Ik neem sowieso wat mee aan materiaal, o.a. m'n ICE met verlichting van vriendje Domburg en zo'n anti-flikker-printje er in. Kun je eens kijken of t wat is.

Succes met de laatste Loodjes


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen

Bericht door Jeroen »

Ha Joost en Martin,

Ik zie het nu. Nu sta ik er officieel op. Nu is er dus ook officieel geen weg meer terug. Op het moment van typen zit ik in de trein (jajaaaaa jongens! Jeroni in het openbaar vervoer in NL. Voor de nerds: ik zit in een dubbeldekker achtig ding, een soort A380 met stroomafnemers en hij is blauw met geel. Gaaf he? :geek: :mrgreen: :mrgreen: :| )

De reden dat ik mij deze kwelling van het openbaar vervoer aan doe heeft alles te maken met Station N Spoor. Ik had volgens mijn rooster vandaag aansluitend aan de vlucht uit Malaga direct naar Eindhoven gemoeten met de taxi, naar het hotel, waarvandaan we dan morgen vliegen naar een Canarisch Weiland en weer terug naar Shithole. Ik zie van deze luxe af teneinde straks weer verder te klooien aan de baan. En dat al-le-maal voor jullie! :evil: :evil: . Man man man. Wat een drama.

Deze gecreerde tijd heb ik echt hard nodig, en gelukkig krijg ik vanavond nog hulp van vriend Christian D. .

Stay tuned! (Zoals zijn broer zou zeggen....)

J.


Afbeelding

Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen

Bericht door Marksintpancras »

Succes kerel, weet er alles van alleen, die broer van Christian heeft zijn handen vol aan een DB et426 babydingentje :lol:


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
mmhajvth
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 752
Lid geworden op: 01 sep 2008 10:21
Locatie: Brabant

Re: Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen

Bericht door mmhajvth »

Nog een klein bouwverslagje dan... zo net op de valreep.

Bouwverslag 2
De laatste uren voor de eerste beurs. Vanaf morgen zijn we op de beurs in Hilversum (station N spoor). Zoals bekend zal de baan daar te zien zijn als een "work in progress". Maar het zou natuurlijk wel gaaf zijn als er al iets kan rijden. Daarom wordt er nog steeds ongelofelijk hard gewerkt. Zoals op de foto te zien is, ook aan de benodigde draadjes.
Van Markenburg gaan we enkele panden (handmonsters) op de baan parkeren die nog zo nieuw zijn, dat ze nog niet in ons assortiment zitten. Later zullen deze en vele andere panden door Jeroen verwerkt worden tot ze helemaal op gaan in de verdere scenery van de baan.
Dus benieuwd hoe de bovenkant van de baan er nu al uitziet? kom dan naar Hilversum dit weekend!

Afbeelding

m.v.g.

Mark


Love to build realistic... ...let's be kind.

Daniel83
Berichten: 38
Lid geworden op: 03 aug 2016 14:08
Locatie: Barendrecht

Re: Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen

Bericht door Daniel83 »

Dat kom ik zeker bekijken! Ben erg benieuwd.


Gebruikersavatar

RieX
Berichten: 219
Lid geworden op: 17 aug 2010 21:39

Re: Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen

Bericht door RieX »

Heb hem gisteren gezien, ziet er echt veelbelovend uit! Ben benieuwd naar het vervolg.


Groet Rieks

N scale, what else?
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2083
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen

Bericht door Robert_N-Nm »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo 2 dagen en drie foto's - Maximum effort noemen ze dat geloof ik. En uiteraard vooral Zwitserse goederenmeuk. Gewoon omdat dat leuk is.........


Fan van Alpenbanen in N(m)

Sjors77
Berichten: 202
Lid geworden op: 14 dec 2015 16:22
Locatie: Vleuten

Re: Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen

Bericht door Sjors77 »

Bij jullie baan maakt het niet eens uit wat er al opstaat. Man wat rijden die treinen gaaf zeg. Niets geen racebaan, nee gewoon heel rustig zonder enige hapering. En dat na zo'n korte tijd testen.

Ben benieuwd naar het vervolg.

@Jeroen, door jouw enthousiasme over de producten van Markenburg heb ik maar een heeel klein setje gekocht om eens te proberen. Ben benieuwd want ik heb al wat ideetjes opgedaan.

Sjors


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
mmhajvth
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 752
Lid geworden op: 01 sep 2008 10:21
Locatie: Brabant

Re: Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen

Bericht door mmhajvth »

Tijdens de beurs ook veel positieve reacties ontvangen.
O.a. over het rijtje Steenweg panden waarvan er twee nog zo nieuw zijn dat ze nog niet in het Markenburg assortiment te vinden zijn.
Niet gezien? Sorry dan duurt het nog even. Deze maand hebben we namelijk net weer iets typisch modern Nederlands uitgebracht.

m.v.g.

Mark


Love to build realistic... ...let's be kind.
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen

Bericht door Jeroen »

Het is hier even een partijtje stil geweest zeg....man man!

Ik heb, zoals te lezen was in mijn andere draadje, Backeramm verhuisd naar waar het ook hoort te staan; de zolder. Dat betekent natuurlijk dat er ineens ruimte was ontstaan, en die kun je dan maar beter direct vol zetten met treinen, nietwaar?
Zonder gekheid, want straks heb ik vanwege al die treinenzooi geen vriendin meer (en zie maar eens een nieuwe te vinden die deze hobby zo benadert! :shock: ), maar ik heb besloten om het Markenburg-project (werktitel Düsseldorf-Rheintor) maar eens wat verder te testen. Daar heb ik nauwelijks tijd voor gehad en voor gemaakt een goeie maand geleden.

Tijdens de beurs bleek toch dat de boel eigenlijk prima in elkaar zat. Wel had ik wat vergeten. Aangezien Domburg Train Support letterlijk zijn naam had waargemaakt als supporter van dit project was de baan voorzien van Digikeijs bezetmelders. Hoewel niet vernoemd, hoort daar echt een diode-schakeling bij! Dit was ik zelf vergeten onder de tijdsdruk en had als gevolg dat de bezetmelders niet mega-nauwkeurig waren.
Inmiddels heb ik nog een zelf geknutselde diodeschakeling gevonden tijdens het opruimen van die enorme hoeveelheid Rijndalen en bijbehorende gereedschappen en ik kan verheugd melden dat de baan reeds 2 dagen prima rondrijdt! Af en toe een beetje schoonmaken, maar verder is er nog niks tegen elkaar gebotst! Er rijden de hele dag hier IC/EC/ICE garnituren in het rond, en constant scheuren de S-bahntjes over de voor hun bestemde rails. Echt een tof gezicht.

Boeieeeeee....saai verhaal weer. Ik ga me even kort verdiepen in hoe ik nu foto's op het forum krijg via het forum zelf, en dan maak ik even wat foto's, jongens!

Grtz,

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen

Bericht door Jeroen »

dubbel
Laatst gewijzigd door Jeroen op 02 jul 2017 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.


Afbeelding
Gebruikersavatar

spoorfreak
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 feb 2011 21:51

Re: Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen

Bericht door spoorfreak »

Jeroen,

Download gratis Irfan View. Open jpg-tje.
Klik op resize. Verander formaat naar 640 x 480.

Save as.. En klaar om te uploaden op forum. Formaat is dan klein genoeg en toch mooie plaatjes.

Succes,


Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen

Bericht door Jeroen »

Ik heb al een foto-progammaatje, Picresizer ofzo. Begrijp ik goed dat de foto's op het forum maar maximaal 640x480 mogen zijn?

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

spoorfreak
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 feb 2011 21:51

Re: Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen

Bericht door spoorfreak »

Nee, bij dat formaat is het bestand precies onder de toegestane hoeveelheid kb's.


Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen

Bericht door Jeroen »

We testen eens even wat met Flikkert. Kunnen we direct zien of de foto's ook getoond worden hier....

AfbeeldingTest_Flickr_020717 (3) by Jeroen Mentink, on Flickr

AfbeeldingTest_Flickr_020717 (2) by Jeroen Mentink, on Flickr

AfbeeldingTest_Flickr_020717 (1) by Jeroen Mentink, on Flickr

Test, ein-zwei-drei....

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4478
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen

Bericht door spoor65 »

test geslaagd,

kom maar weer op met de foto`s.

1024 x 768 pixels en max 128kb is wat het forum aan kan.

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen

Bericht door Jeroen »

Kijk aan, dit werkt dus weer. Via het forum zelf moet ik nog even proberen, want ik moet even kijken of de foto's dan niet te groot worden qua kilobytes. Met Flickr gooi ik gewoon de originele erop, en die converteert het zelf naar iets gangbaars voor het forum. Dat scheelt weer!

Het is nog een beetje een saaie omgeving op deze baan, maar we moeten het er maar even mee doen. Vergeet niet, ik ben nu pas uitgebreid aan het testen. Met dank aan de ingebouwde diodeschakeling is het de hele dag genieten van een komen en gaan van treinen uit de stationshal. Dik!! :geek:

De 101 met een ÖBB EuroCity-ding.
Afbeelding101neu_uitrit_Dtr_020717 by Jeroen Mentink, on Flickr

En natuurlijk de 146 incl. sound (wordt steeds beter in schaal N!). Rijdt de hele dag vrolijk rond met wat dubbeldekkertjes.

Afbeelding146-2_inrit_Dtr (1) by Jeroen Mentink, on Flickr

En die twee natuurlijk even samen. Je ziet op de foto de twee sporen voor het 'grote' verkeer. De achterste twee sporen zijn voor de S-bahn divisie. Dat is helemaal lollig. De hele dag rossen die kleine combinaties parallel aan de Fernstrecke. Cool gezicht!

Afbeelding146-2_inrit_Dtr (2) by Jeroen Mentink, on Flickr

Nou, we doen zo langzamerhand weer een beetje mee op het forum!

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

traiNiac
Berichten: 2191
Lid geworden op: 28 sep 2014 09:17

Re: Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen

Bericht door traiNiac »

Mooie foto's Jeroen,

Ik heb het geprobeerd direct te uploaden, maar die max 128 Kb is nog lastig. Ik ga ook Flickr maar eens proberen.



Rick
Berichten: 1617
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen

Bericht door Rick »

Dat die 101 een O:BB stam heeft zullen we maar moeten geloven. ;)


Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen

Bericht door Jeroen »

Had je een Kabul-Zandvoordshuttle geloofd dan? ;)


Afbeelding
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen

Bericht door Jeroen »

Ach, wat snoezig. Het forumzuurtje heeft een mooie lokomotief met de meest afschuwelijke rijtuigen kunnen vinden. Het was werkelijkheid, tot 1998 zelfs! Beeldig. Maar wat heeft dat met mijn modelba(a)n(en) te maken? Jij wil echt dat ik NS spul ga rijden lijkt het.

Nou, KOM JE NEST UIT! Markenburg heeft prachtige spullen, ook voor de Neerlandsche rijder :mrgreen:, en leef je uit op een module, of misschien een modulebaan! Kom op Rick, niks voor jou? Maak dat Hilversum trots, en breek die hele Dudok arena af. Als ik het kan......

Gewoon doen! Je hebt de kennis in huis dus dat moet een walk-in-the-park voor je zijn! Let's go!
:geek: :geek:
J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2083
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Stad Markenburg in het Duitsland van Jeroen

Bericht door Robert_N-Nm »

Ik vind het wel wat voor je Jeroen, evt met een 1300 ervoor (gewoon omdat het kan, tijdens het foute uurtje op de beurs).


Fan van Alpenbanen in N(m)
Plaats reactie