Piko 2018

Voor al het oude nieuws van voorgaande jaren

robert
Berichten: 702
Lid geworden op: 23 feb 2010 20:38

Re: Piko 2018

Bericht door robert »

hoi raymond,

mijn antwoord cv59=1 is volgens mij hetzelfde als martin, cv 59=1. Waarom "werkt" mijn antwoord niet? Reset, zijn dan, in mijn beleving instellingen verloren gegaan. Weet zo niet uit mijn hoofd of je uhlenbrock waardes kan "vastzetten" zoals bij esu, het overschrijven en vastzetten van waardes (Martin?) Zal waarschijnlijk wat waardes moeten invoeren om zaakje weer recht te breien.


Met groet Rob

Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."
Gebruikersavatar

The Railroader
Berichten: 794
Lid geworden op: 11 sep 2009 22:20

Re: Piko 2018

Bericht door The Railroader »

Er werden locomotieven aangeschaft van een beproefd ontwerp. Bij Alsthom werden 130 locs besteld en voorts 150 locs van Amerikaans ontwerp bij verschillende fabrieken in Nederland en Frankrijk.
Toch voor een deel een Amerikaans ontwerp als ik het zo lees.


Fred The Railroader

Onderwerp starter
Rick
Berichten: 1617
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: Piko 2018

Bericht door Rick »

Dat zijn de 150 locs van de serie 2200, in het boek over de serie 2400 lees ik niks over Amerikaans. ;)

edit: ook leuk, onder artikelnummer 40424 staan enkele reserve-onderdelen op de Piko site. Aan het nummer en de prijs te zien zijn het onderdelen voor een 2400, leverbaar in februari. Bruin met blauw zwaailicht misschien? :mrgreen:



Raymond
Berichten: 1894
Lid geworden op: 19 sep 2008 23:03
Locatie: utrecht

Re: Piko 2018

Bericht door Raymond »

robert schreef:hoi raymond,

mijn antwoord cv59=1 is volgens mij hetzelfde als martin, cv 59=1. Waarom "werkt" mijn antwoord niet? Reset, zijn dan, in mijn beleving instellingen verloren gegaan. Weet zo niet uit mijn hoofd of je uhlenbrock waardes kan "vastzetten" zoals bij esu, het overschrijven en vastzetten van waardes (Martin?) Zal waarschijnlijk wat waardes moeten invoeren om zaakje weer recht te breien.
Jij ook bedankt Rob!
Ik heb de loc nu ook even op een analoog baantje laten rijden en dan is het stotteren weg...heel vreemd.

Groet,
Raymond


Gebruikersavatar

Alfred
Berichten: 176
Lid geworden op: 29 nov 2016 15:07

Re: Piko 2018

Bericht door Alfred »

Op basis van welke decoder lezen jullie deze lok uit? De Sprog3 herkent de fabrikant niet. Wat is dan de beste decoder om er bij te kiezen?


Baanplan op dit forum
Project op dit forum
Website Vuursche Hoek

Configuratie: DR5000 centrale, DR4018, DR5088rc, DR4088LN, LDT Keerlusmodules (2x), iTrain
Spoor: Fleischmann piccolo, Peco code80 en code55

Onderwerp starter
Rick
Berichten: 1617
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: Piko 2018

Bericht door Rick »

mikey schreef:
Jawel, alle versies al dan niet gepland. Ik denk dat je beter F17 of F18 kan gebruiken.
Is er iemand die een idee heeft hoe je de functies op een andere toets kan zetten?
Ik heb ook al in de functiemapping lopen zoeken. Gezien ik de Multimuis gebruik wil ik zelf de verlichting F22 en F23 omwisselen en dichterbij zetten.
Met de Multimuis kom je maar tot F20.
De meest uitgebreide functiemapping van Piko staat het helaas niet compleet beschreven. Ik heb 2 weken geleden al een e-mail naar Piko gestuurd, maar helaas nog geen reactie van mogen ontvangen.

Zodra ik daar iets van hoor, laat ik het uiteraard weten.
De oplossing komt uit een andere hoek: Roco heeft update V1.05 voor de Multimaus waarmee tot 29 functies kunnen worden aangestuurd. Zie http://www.z21.eu/Downloads


Gebruikersavatar

Doolemeister
Berichten: 1107
Lid geworden op: 19 okt 2011 12:30
Locatie: Regio het Groene Hart

Re: Piko 2018

Bericht door Doolemeister »

Dat is mooi nieuws.
Stomme vraag maar hoe krijg ik de software op mijn standaard multimaus? Ik heb geen z21 of iets dergelijks.
Iemand tips?


Groet, Arjan

De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel
Gebruikersavatar

mikey
Berichten: 1001
Lid geworden op: 04 nov 2012 12:30
Locatie: Gouda

Re: Piko 2018

Bericht door mikey »

Rick schreef: De oplossing komt uit een andere hoek: Roco heeft update V1.05 voor de Multimaus waarmee tot 29 functies kunnen worden aangestuurd. Zie http://www.z21.eu/Downloads
Dit is zeker een goede oplossing! Bedankt voor de info.
Doolemeister schreef: Dat is mooi nieuws.
Stomme vraag maar hoe krijg ik de software op mijn standaard multimaus? Ik heb geen z21 of iets dergelijks.
Iemand tips?
Ik sluit mij ook aan bij die stomme vraag. Daar ben ik ook benieuwd naar ;) :P


Grz, Mike

Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4478
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Piko 2018

Bericht door spoor65 »

Even vragen bij een dealer zoals onze H@ns, waarschijnlijk kunnen die in de winkel de update wel voor je regelen.

Zo heb ik ooit mijn multimaus die ik toen nog gebruikte, laten updaten.


mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2885
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Piko 2018

Bericht door WilcoV »

Veel winkels of andere hobbyisten hebben die mogelijkheid wel, gewoon even vragen. Ik weet dat Hans op de 'open' digitale dagen dit zelfs promoot. Weet zeker dat hij kan helpen.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2885
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Piko 2018

Bericht door WilcoV »

Hmmm wegens werkzaamheden Piko webshop tijdelijk niet bereikbaar, zouden we later vandaag de topic Piko 2019 hier kunnen openen? Voor 2018 was het 29 december 2017.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Gebruikersavatar

Happyface
Berichten: 350
Lid geworden op: 26 mei 2012 00:44
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Piko 2018

Bericht door Happyface »

Hierbij link naar de catalog van 2019:

https://www.piko.de/KAT_PDF/99699.pdf

Have fun.

gr.


NS-DB-ÖBB - 160 is precies groot zat - Happyface Railways
Http://www.happyface.be
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2083
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Piko 2018

Bericht door Robert_N-Nm »

En dan gaan we hier verder - https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=35&t=12491

(nog een paar dagen en dan staat dit draadje in het grote 2018 archief)


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gesloten