Valéry schreef: ↑05 sep 2019 16:27
Rick,
De bruine 2400 wordt door Piko uitgebracht met L-frontsein.
Tijdperk-III-rijders van vóór mei 1963 kunnen nog hopen op de versie met tweepuntsverlichting.
Groet van
Ah, ik dacht dat de loc bij de blauwe zou passen. Dan zou een NS-logo zonder zwaailampen nog wel kunnen ja, zoiets als dit.
Puur uit interesse, waar vind jij de info over de verschillende soorten bruin. In het boek van martin van oostrom over de 2400 kan ik er niets over vinden, behalve het feit dat er staat dat de machines bruin werden vanaf de 24.. en bij latere revisies geel/grijs. (blz 50)
Ook op wiki vind ik dat ze in het roodbruin zijn geleverd/geschilderd en wordt er alleen nog gesproken over huisstijlkleuren.
Dat heb ik van hier, en ik dacht ook ergens een foto van een nieuwe 2200 en 2400 te hebben gezien maar die is nu natuurlijk spoorloos.
Interessante info. Nooit geweten. Alleen als je googled op 70 b van philotrain( de "andere" kleur bruin) zie je ook weer twee kleuren. Misschien Wim eens contacten. Bij Phildie, en dan met name bij de verven, staat er niets vermeld. En het spoor al gevonden naar de foto?
Met groet Rob
Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."
H@Ns,
Op je site staat «Tijdperk: IV». De bruine zonder vignet maar met (gespiegeld) L-frontsein past in de jaren 1963-1969. Vanaf 1968 kregen ze het huisstijlvignet sneller dan de geel-grijze kleuren. Tijdperk III is dus wel de beste aanduiding.
Groet van
Valéry (*1948, verzamelaar normaalspoor Europa 1958-1970)
Interessante info. Nooit geweten. Alleen als je googled op 70 b van philotrain( de "andere" kleur bruin) zie je ook weer twee kleuren. Misschien Wim eens contacten. Bij Phildie, en dan met name bij de verven, staat er niets vermeld. En het spoor al gevonden naar de foto?
Nee, ik heb geen idee meer of de foto in een boek of op internet stond. Het kan zijn dat ik in de war ben met een foto in het 22/2400'n boek van een verse en verbleekte 2400 naast elkaar. Vlak daarvoor staat wel een mooie kleurenfoto van een blauwe en bruine 2400 in dubbeltractie.
Klopt ik doel inderdaad op de turkooizen versie. Van dat model zijn de draaistellen qua kleur mislukt naar mijn mening.
Eigenlijk moet dat ding licht vervuild worden, ik denk dat het de loc echt goed doet.
En ik zie dat er nu ook al ACTS exemplaren in Lochem te vinden zijn!
Appie173 schreef: ↑01 nov 2019 13:59
Ik ben wel benieuwd naar de "originalgetreuer Schnellzüge" uit de beschrijving van Piko.......
Inderdaad, volgens mij heeft hij met ACTS opschrift niet veel schnellzuge gereden maar vooral goederentreinen. Als Railexperts heeft hij wel met reizigerstreinen gereden.
Dezelfde sneltreinen als de turkooizen, blauwe en geel/grijze versies waar de tekst van gekopieerd is.
Nijboer schreef: ↑31 okt 2019 18:14Klopt ik doel inderdaad op de turkooizen versie. Van dat model zijn de draaistellen qua kleur mislukt naar mijn mening.
Eigenlijk moet dat ding licht vervuild worden, ik denk dat het de loc echt goed doet.
En ik zie dat er nu ook al ACTS exemplaren in Lochem te vinden zijn!
Ja, dat vind ik ook. Ik wil de draaistellen eigenlijk lichtgrijs spuiten als ik de loc koop.
Sandopie schreef: ↑31 okt 2019 21:37
Volgens mij is er niets mis met de kleurstelling van deze ACTS lok. Kijk zelf maar (zie link). Wel even op de foto klikken ter vergroting.
Ja, ik zie het nummer bij Pijplines ook op de ronding van de neus zitten. Had net 2mm of zo naar binnen gemoeten. Toch een beetje slordig van Piko. Lijkt iets met de laatste modellen te zijn? Ik vind de benummering op de cabinez van de geel/grijze 2400-en ook net niet netjes, te ruim gespatieerd. En de grijze strook op de stelbalk had eigenlijk gewoon geheel geel moeten zijn. Desondanks zijn het verder wel prachtige modellen en ben ik blij dat ze zich zo inzetten voor NS modellen in N
(Her)beginner. Tapijtrijder. Digitaal. NS Ep. IV en V
Ook bij Haertle staan de nummers op de verkeerde plek, ik snap niet dat je het niet gelooft als meerdere winkels foto's van het model op de site hebben staan.
Waar heb ik gesteld dat ik het niet geloof????? Ik heb alleen gesteld dat op andere foto's het nummer wel op de goede plaats staat.
Daarnaast heb ik alleen gevraagd of iemand het kan bevestigen aan de hand van een model zelf.
Ik lees altijd op de achtergrond mee en meng me nauwelijks in de discussies of gesprekken...maar op de site van scaletrading zie je duidelijk de juiste locatie en in de andere foto´s van internet shops of winkels de verkeerde....
Dit is op zijn zachtst gezegd merkwaardig en daarom ben ik ook benieuwd naar het antwoord op Wilco zijn vraag...wie heeft hem al thuis en geeft aan waar ze zitten....wordt toch echt nieuwsgierig nu
WilcoV schreef: ↑03 nov 2019 14:50
Waar heb ik gesteld dat ik het niet geloof????? Ik heb alleen gesteld dat op andere foto's het nummer wel op de goede plaats staat.
Daarnaast heb ik alleen gevraagd of iemand het kan bevestigen aan de hand van een model zelf.
Die indruk krijg ik van je reacties, er staan foto's van het model op meerdere sites maar kennelijk is dat niet genoeg. Ik vind trouwens geen enkele site waarop het model wel goed is behalve de foto op Scaletrading* (zelfs op de Piko-site staat het foute model). Heb je een link naar een foto waar het nummer goed staat?
* het trappetje naast de bufferbalk staat bij Scaletrading en veel winkeliers op dezelfde manier scheef maar het nummer is opeens verplaatst naar de goede plek bij de eerste...