Domburg Train Support introduceert de VVP

Domburg Train Support

nspoorkees
Berichten: 626
Lid geworden op: 06 aug 2015 19:09

Re: Domburg Train Support introduceert de VVP

Bericht door nspoorkees »

Mmm... ik heb het even uitgetekend, ik denk dat je gelijk hebt :) ik zit problemen te verzinnen die er niet zijn :lol:



FidOo
Berichten: 5657
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Domburg Train Support introduceert de VVP

Bericht door FidOo »

....., Gamma!


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

FidOo
Berichten: 5657
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Domburg Train Support introduceert de VVP

Bericht door FidOo »

martindomburg schreef:De slepers van mayerhofer drukken niet tegen de as aan, maar vouw je erom heen. hierdoor is er een aanzienlijk minder wrijving op de assen.

@Joost:
Het ligt aan de magneetkoppeling. Dit zijn kortkoppelingen waarbij de magneet best heel sterk is maar de breedte van het blok bij een radius kleiner als 230 ervoor kan zorgen dat deze knikt en dus verbreekt de spanning. Overigens niet de koppeling, die ene overgebleven magneet is sterk zat.

Ben blij dat mensen expirimenteren aandurven, 8-)

Groetjes
Ik werd via een PB weer even op dit topic gewesen met een vraag. Nu zat ik het 1 en ander terug te lezen en moest nog even op deze opmerking terug komen. Nadat nu mijn volledige ICE stam is omgebouwd ben ik natuurlijk even gaan testen. Hier kwam ik er achter dat het onderbroken worden van de stroom via de magneten echt komt doordat de koppelingen niet ver genoeg kunnen uitzwenken bij mijn ICE waardoor deze knikken, hierdoor wordt dan de stroom onderbroken (logisch). Dit heeft dus echt niks met de sterkte van de magneten te maken, en het kan dus best zijn dat deze bij andere rijtuigen wel door R2 kunnen zonder de stroom te onderbreken!
Wat ik wel merk is dat de magneten soms los komen uit de koppeling, je kunt ze dan wel weer terug duwen waardoor ze gewoon weer werken. Ik ga dit in de gaten houden, anders lijm ik ze met een drupje secondelijm of blanke nagellak vast.

Overigens heb ik per 6 rijtuigen 1 VVP met daaraan in totaal 1350uF, zelfs een combi van 100uF 16V (SMD) en 220uF 25V (radial) condensatoren. Dit komt dus eigenlijk weer neer op +/-200uF per rijtuig.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Railzzz
Berichten: 79
Lid geworden op: 17 jan 2014 20:33
Locatie: Zoetermeer

Re: Domburg Train Support introduceert de VVP

Bericht door Railzzz »

nspoorkees schreef:
nspoorkees schreef: Kun je dit nu ook icm met een (functie)decoder gebruiken, bijv. met de Digikeijs DR80010 ofzo?
Ik begrijp uit je post hierboven dat de vpp dus inderdaad op een decoderuitgang gebruikt kan worden?
Heren, van mijn kant toch nog even een vraag hierover.
Is de aansluitvolgorde nu rails - vvp - functiedecoder, ofwel kan de vvp als voeding voor de functiedecoder dienen?
Ik heb in een stuurstand nu een prachte constant werkende binnenverlichting, maar de sluitverlichting knippert wat


Groet, Marcel
---------------------------------------------------
Digitaal - Loconet - Intellibox - iTrain
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Domburg Train Support introduceert de VVP

Bericht door martindomburg »

De Vvp kan niet als voeding voor de decoder. Wel tussen de aux uitgang en de led strip.

De sluitlichten kan je ook op de uitgang van de Vvp naast de led strip aansluiten.

Met de 50k trimmer kan je dan een mooie balans vinden in lichtsterkte.

Groetjes


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Plaats reactie