Ik zit momenteel op nog wat spullen te wachten om verder te gaan met het stationsgebouw van Franeker en om toch wat om handen te hebben tijdens de kerstdagen de laptop maar weer eens op schoot om het nodige te tekenen in 3D.
In het tijdperk waarin ik rijd kwamen ook regelmatig kolenbakken naar Franeker voor de plaatselijke kolenhandelaar, dus op zoek naar Nederlandse kolenbakken en dan kun je niet om de GTU van Werkspoor heen.
Had al aangekondigd met een volgend Nederlands model bezig te zijnen dit gaat hem dan worden. De eerste serie kolenbakken van Werkspoor de GTU.
Als basis gaat een Roco open bakwagon dienen de 2310 0f 2317. Deze keer zijn de tekeningen gemaakt met mijn eigen printer als basis voor de detaillering, dit model zal dus niet in mijn shop komen daar de eisen van onze vrienden in Eindhoven een nogal grove aanpassing vereist van de diverse details, wat deze wagon niet ten goede komt. Als de print wordt zoals ik hem wil hebben dan wil ik eventueel voor de liefhebber ook wel een print maken, hierbij is het verwijderen van de supports en verder afwerken wel voor de ontvanger. Laat me maar weten via een PB als er eventueel belangstelling is voor deze kolenbak.
Dit gaat trouwens ook gelden voor de 18-luiker, daar heb ik nu een hele mooie versie van met fijnere details en zelfs de roosters hebben open gaten, later meer in dat topic. Heb al een idee hoe ik ze dan wil gaan verzenden in een aparte huls ter bescherming van de fijne en tere delen zodat ze niet afbreken.
Hier alvast een preview hoe het model eruit gaat zien, als alles meezit gaat hij morgennacht geprint worden.

Ook bij deze wagon weer los aangezette handgrepen.

Wordt binnenkort vervolgd.