Videoschouwtrein VST 07-1 / 07-2 op basis van Piko NS 2200

Met het voortschrijden van de techniek wordt het steeds interessanter om zelf modelnummer te (laten) ontwerpen en printen. Dat geldt voor complete modellen van locs, rijtuigen, auto's, schepen, etc. tot schakelkasten, trappen, airco's en noem maar op. In dit forum kun je al je vragen kwijt over alles wat met 3D printen te maken heeft. Maar je kunt ook laten zien wat je gemaakt hebt.

Onderwerp starter
Bouwe
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 1308
Lid geworden op: 28 sep 2008 15:15

Re: Videoschouwtrein VST 07-1 / 07-2 op basis van Piko NS 22

Bericht door Bouwe »

Weer een kleine update, tempo ligt momenteel vrij laag ;)

De schouwbakken heb ik inmiddels voorzien van een smd led en een smd weerstandje. Wel een gepriegel maar het zit.

Afbeelding
Eén van de schouwbakken volgegooid met smdled en -weerstand en uiteraard laskdraad.

Afbeelding
Nog niet aangesloten op een decoder maar op een 9V blokbatterij en het chassis op een Fleischmann railstuk gezet. Ben niet geheel ontevreden.

Mvg,
Bouwe


Het is (voorlopig) mooi geweest, mijn modellen zijn, op een paar na, niet meer verkijgbaar bij Mijn shop bij Shapeways
Gebruikersavatar

3dbuildr
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 908
Lid geworden op: 25 sep 2010 16:46

Re: Videoschouwtrein VST 07-1 / 07-2 op basis van Piko NS 22

Bericht door 3dbuildr »

Leuk effect! :idea:
Fred


Alles komt goed!
http://www.shapeways.com/shops/nsinn
Volg 3Dbuildr ook op Shapeways, Facebook, Instagram en Youtube

Onderwerp starter
Bouwe
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 1308
Lid geworden op: 28 sep 2008 15:15

Re: Videoschouwtrein VST 07-1 / 07-2 op basis van Piko NS 22

Bericht door Bouwe »

Daar zijn we weer.

De VST is zo goed als af. :D

Afbeelding

Afbeelding
Samen met de geel/grijze Piko 2200, verschil in hoogte van de huif is goed te zien. Alsmede het verschil in het hekwerk

Afbeelding
Voorste lamp in de schouwkap aan, oogverblindend ;)

Afbeelding
Beide schouwkappen branden.

Al met al ben ik tevreden over het eerste model. Hopelijk zijn jullie dat ook :P
Waar ik niet tevreden over ben is dat de cabine en huif apart zijn geprint. Was helaas niet mogelijk om de delen aan elkaar te printen in dit materiaal. Tijdens de bouw waren de delen los van elkaar geraakt en dacht dat even te fixen met lijm, helaas net iets te vroeg losgelaten en daardoor is de cabine iets omhoog gekomen en jullie raden het natuurlijk al: ze zitten nu muurvast aan elkaar :? Maar goed, laten we gewoon een nieuw kapje printen.

Momenteel laat ik het kapje ook printen in een soort van ABS met de eigenschappen van thermoharders, het kapje zou dan zo hard moeten worden als steen. Ben benieuwd. De printboer gaat proberen om de cabine en huif aan elkaar te printen. Wordt wederom vervolgd.

Mvg,
Bouwe


Het is (voorlopig) mooi geweest, mijn modellen zijn, op een paar na, niet meer verkijgbaar bij Mijn shop bij Shapeways
Gebruikersavatar

3dbuildr
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 908
Lid geworden op: 25 sep 2010 16:46

Re: Videoschouwtrein VST 07-1 / 07-2 op basis van Piko NS 22

Bericht door 3dbuildr »

Mooie en leuke loc! Zijn de zwaailichten dezelfde als die van de PIKO? Hekwerkje heb je laten etsen? (Als je het niet had geschreven van de cabine en de huif had ik het niet gezien)

Fred


Alles komt goed!
http://www.shapeways.com/shops/nsinn
Volg 3Dbuildr ook op Shapeways, Facebook, Instagram en Youtube
Gebruikersavatar

141
Berichten: 348
Lid geworden op: 18 sep 2013 07:23

Re: Videoschouwtrein VST 07-1 / 07-2 op basis van Piko NS 22

Bericht door 141 »

Puik werk Bouwe!!!

Gr. Clemens


Onbereikbare doelen; ze gaan zo lekker lang mee.
Pendelbaan Wolfach

Onderwerp starter
Bouwe
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 1308
Lid geworden op: 28 sep 2008 15:15

Re: Videoschouwtrein VST 07-1 / 07-2 op basis van Piko NS 22

Bericht door Bouwe »

Dank heren! :D

@ Fred, de zwaailampjes komen van de donor van Piko, leek mij wel zo gemakkelijk ;) De hekjes zijn inderdaad geëtst, staat ook ergens eerder in dit draadje (maar boef, dat wist je wel - je hebt zelf geholpen :lol: :lol: )

mvg Bouwe


Het is (voorlopig) mooi geweest, mijn modellen zijn, op een paar na, niet meer verkijgbaar bij Mijn shop bij Shapeways
Gebruikersavatar

3dbuildr
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 908
Lid geworden op: 25 sep 2010 16:46

Re: Videoschouwtrein VST 07-1 / 07-2 op basis van Piko NS 22

Bericht door 3dbuildr »

:D Fred


Alles komt goed!
http://www.shapeways.com/shops/nsinn
Volg 3Dbuildr ook op Shapeways, Facebook, Instagram en Youtube

Onderwerp starter
Bouwe
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 1308
Lid geworden op: 28 sep 2008 15:15

Re: Videoschouwtrein VST 07-1 / 07-2 op basis van Piko NS 22

Bericht door Bouwe »

Weer even stof van de VST afblazen. Binnenkort stel ik de VST beschikbaar voor de liefhebber. Er zijn nog wat kleine dingetjes aangepast waar ik tijdens de bouw tegen aanliep en wat het bouwen wat gemakkelijker zou moeten maken :). Nog eventjes geduld.

mvg Bouwe


Het is (voorlopig) mooi geweest, mijn modellen zijn, op een paar na, niet meer verkijgbaar bij Mijn shop bij Shapeways

Onderwerp starter
Bouwe
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 1308
Lid geworden op: 28 sep 2008 15:15

Re: Videoschouwtrein VST 07-1 / 07-2 op basis van Piko NS 22

Bericht door Bouwe »

Voor de liefhebber staat de VST07-1 online bij Shapeways, met dit kapje is ook de VST07-2 te maken (alleen nummertje verschilt)

mvg Bouwe


Het is (voorlopig) mooi geweest, mijn modellen zijn, op een paar na, niet meer verkijgbaar bij Mijn shop bij Shapeways
Plaats reactie