Mashima Motorophanging Minitrix NS1100

Hier het forum van PBN-Design
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Pjotr
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 617
Lid geworden op: 03 feb 2013 21:28

Mashima Motorophanging Minitrix NS1100

Bericht door Pjotr »

Toen ik een jaar geleden begon met 3D tekenen, was deze Mashima Motorsteun mijn eerste 3D projectje.
Ik wilde de Minitrix NS1127 voorzien van een Mashima MHK1020 motor. De rij-eigenschappen zijn hiermee substantieel te verbeteren. De bevestiging van de motor was echter een uitdaging.
Vastlijmen wilde ik niet en na wat prutsen met aluminium profielen kwam ik tot de conclusie dat een 3D geprinte motorsteun de beste oplossing zou kunnen zijn. Deze steun moet klemvast in het chassis passen.

Eerder is de toepassing van versie 2.0 van deze steun al eerder op dit forum beschreven. En aan de hand van deze beschrijving van Mickey is het product weer doorontwikkeld.

Inmiddels is versie 3.0 van dit model eerder deze week bij ShapeWays uit de printstraat gerold. Deze versie heeft een middenstukje dat half is door te snijden, zodat het enigszins opgeklapt kan worden. Hierdoor kan het motortje probleemloos in de motorsteun geschoven worden.

Tevens kunnen er M1.6 schroefjes ingelijmd worden, waarmee de kap vastgezet kan worden.

Op ShapeWays is deze motorsteun te vinden onder: https://www.shapeways.com/product/YGSLY ... d=66538600
Bijlagen
Mashima Motorsteun Minitrix NS1100.JPG
Mashima Motorsteun Minitrix NS1100.JPG (114.28 KiB) 2846 keer bekeken


Groeten,
Pieter

Mijn N-Spoor producten bij ShapeWays
https://www.shapeways.com/shops/pbn-scale
Gebruikersavatar

Ronald2016
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 aug 2016 12:14
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mashima Motorophanging Minitrix NS1100

Bericht door Ronald2016 »

Lekker goed bezig. Dank voor de updates, heb Mike aardig bezig gezien met de eerste versie.


Met vriendelijke groet,
Ronald

N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging
Plaats reactie