Minitrix Plan-E 1e klas
Re: Minitrix Plan-E 1e klas
Mikey,
De cabineramen zijn i.d.d gegoten, is echt vakwerk van de mallenmaker/gieter.
De cabineramen zijn i.d.d gegoten, is echt vakwerk van de mallenmaker/gieter.
Met groet Rob
Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."
Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."
Re: Minitrix Plan-E 1e klas
Als ik uiteindelijk aan plan-e rijtuigen voor mijzelf ga beginnen. Dan denk ik zo aan 1e klas, 2e klas, 3e klas, restauratie allemaal zonder banen. dan nog de versie met banen. Dan heb je ook nog rijtuigen met reclame. Dan denk ik al over een rijtuig of 15-20 voor mijzelf. Dan is raampjes gieten best wel interesant.
Grz, Mike
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Re: Minitrix Plan-E 1e klas
Mikey,
Zeker, mal maken/gieten is voor dit kleine werk niet extreem. Deuren voor mat 36(HO), de smalle uitvoering kostte per deur 1,- Zal eens informeren wat een strip ramen zou moeten gaan kosten.(woedt volgend jaar
Zeker, mal maken/gieten is voor dit kleine werk niet extreem. Deuren voor mat 36(HO), de smalle uitvoering kostte per deur 1,- Zal eens informeren wat een strip ramen zou moeten gaan kosten.(woedt volgend jaar
Met groet Rob
Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."
Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."
-
- Berichten: 981
- Lid geworden op: 22 aug 2016 12:14
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Minitrix Plan-E 1e klas
Pieter, wat gaat het verschil zijn met de kap die nu al op shapeways staat?
https://www.shapeways.com/product/DQXX9 ... arketplace
https://www.shapeways.com/product/DQXX9 ... arketplace
Met vriendelijke groet,
Ronald
N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging
Ronald
N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging
Re: Minitrix Plan-E 1e klas
Zo te zien vooral de dunner raampartij waardoor de ramen er meer in lijken te liggen dan er achter zoals bij de Minitrix. Zou wel even naar de ramen zelf nog kijken want ik heb geen afbeelding kunnen vinden met dit soort ramen in de 1e Klas Plan ERonald2016 schreef:Pieter, wat gaat het verschil zijn met de kap die nu al op shapeways staat?
https://www.shapeways.com/product/DQXX9 ... arketplace
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
-
- Berichten: 981
- Lid geworden op: 22 aug 2016 12:14
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Minitrix Plan-E 1e klas
Ah, die van Pieter wordt dus mooier
Nee heb ook al gezocht, maar zie alleen maar foto's waar de boven raam 1 geheel is en niet 2 losse.
Nee heb ook al gezocht, maar zie alleen maar foto's waar de boven raam 1 geheel is en niet 2 losse.
Met vriendelijke groet,
Ronald
N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging
Ronald
N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging
Re: Minitrix Plan-E 1e klas
Nog even de voordelen van gegoten raampjes met het spuitwerk:
De raamlijsten kunnen dan op het glaswerk gezet worden en deze zelf tamponeren in de juiste kleur.
Dan kan je de kap glad houden en is dan weer makkelijker spuiten m.b.t. de blauwe banen. Anders moet je deze over het reliëf afplakken en is dan lastiger strak te krijgen.
De raamlijsten kunnen dan op het glaswerk gezet worden en deze zelf tamponeren in de juiste kleur.
Dan kan je de kap glad houden en is dan weer makkelijker spuiten m.b.t. de blauwe banen. Anders moet je deze over het reliëf afplakken en is dan lastiger strak te krijgen.
Grz, Mike
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Re: Minitrix Plan-E 1e klas
Ik ook, volgens mij hadden alle plan E's draairamen waarbij je het bovenste deel naar beneden kon draaien.Ronald2016 schreef:Ah, die van Pieter wordt dus mooier
Nee heb ook al gezocht, maar zie alleen maar foto's waar de boven raam 1 geheel is en niet 2 losse.
Hier staat een mooie van de 1e klas https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=71520.0
En ik denk dat het inderdaad het mooiste is als je de gehele raampartij open kan laten en dan gegoten raampjes of raamlijsten er in kan passen. Als het gegoten wordt kan je de raamlijsten er zelfs bij meegieten, lijkt me nog mooier dan er op 'tekenen' of 'tamponeren'.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Re: Minitrix Plan-E 1e klas
Dat bedoel ik ook met tamponeren. Ik tamponeer dan op het reliëf van de raamlijsten. Op een vlakke achtergrond is dat eigenlijk niet te doen zonder professioneel apparatuur.WilcoV schreef:
En ik denk dat het inderdaad het mooiste is als je de gehele raampartij open kan laten en dan gegoten raampjes of raamlijsten er in kan passen. Als het gegoten wordt kan je de raamlijsten er zelfs bij meegieten, lijkt me nog mooier dan er op 'tekenen' of 'tamponeren'.
Grz, Mike
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Re: Minitrix Plan-E 1e klas
Top Mike dan weten we wat we bedoelen. Werkelijk top werk zo, ik ben heel erg benieuwd en zeker geïnteresseerd. Denk dat veel info voor de nummeringen enzovoorts vooral hier te vinden is.mikey schreef:
Dat bedoel ik ook met tamponeren. Ik tamponeer dan op het reliëf van de raamlijsten. Op een vlakke achtergrond is dat eigenlijk niet te doen zonder professioneel apparatuur.
Laatst gewijzigd door WilcoV op 29 dec 2018 23:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
-
- Berichten: 981
- Lid geworden op: 22 aug 2016 12:14
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Minitrix Plan-E 1e klas
Wilco, daar staan mooie foto's inderdaad.
Met vriendelijke groet,
Ronald
N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging
Ronald
N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging
Re: Minitrix Plan-E 1e klas
Mooie ontwikkelingen allemaal. Goed om te horen hoe we met z'n allen richting een oplossing kunnen gaan.
Ik had altijd vanuit de industrie het idee dat mallen maken een duur verhaal was, maar dat valt hobbymatig dus mee.
De verticale spijlen in de bovenramen van mijn 1e klas Plan-E rijtuig zijn overigens verstevigingen t.b.v. het printproces.
Met name bij het reinigen na afloop kan er schade aan dunne deeltjes ontstaan. Mijn idee was om deze verticale spijl er na het spuiten uit te snijden.
Maar als we op de één of andere manier de ramen kunnen gieten in een goed doorzichtig materiaal, dan kan de horizontale spijl er ook uit.
Ik had altijd vanuit de industrie het idee dat mallen maken een duur verhaal was, maar dat valt hobbymatig dus mee.
De verticale spijlen in de bovenramen van mijn 1e klas Plan-E rijtuig zijn overigens verstevigingen t.b.v. het printproces.
Met name bij het reinigen na afloop kan er schade aan dunne deeltjes ontstaan. Mijn idee was om deze verticale spijl er na het spuiten uit te snijden.
Maar als we op de één of andere manier de ramen kunnen gieten in een goed doorzichtig materiaal, dan kan de horizontale spijl er ook uit.
Re: Minitrix Plan-E 1e klas
Een mal maken voor industrieel productiewerk is inderdaad het duurste in het productieproces. Wat hier gebeurd is iets anders dan een mal voor een industriële productie, maar tel alle hobby uren alleen al eens commercieel mee en dan weet je waar de kosten zitten. Die worden in dit hobbymatige proces nagenoeg niet meegerekend.Pjotr schreef:Mooie ontwikkelingen allemaal. Goed om te horen hoe we met z'n allen richting een oplossing kunnen gaan.
Ik had altijd vanuit de industrie het idee dat mallen maken een duur verhaal was, maar dat valt hobbymatig dus mee.
De verticale spijlen in de bovenramen van mijn 1e klas Plan-E rijtuig zijn overigens verstevigingen t.b.v. het printproces.
Met name bij het reinigen na afloop kan er schade aan dunne deeltjes ontstaan. Mijn idee was om deze verticale spijl er na het spuiten uit te snijden.
Maar als we op de één of andere manier de ramen kunnen gieten in een goed doorzichtig materiaal, dan kan de horizontale spijl er ook uit.
Als het produceren van ramen niet lukt, kunnen we altijd nog gaan passen en meten en zoeken of we een bestaand model van een grote firma kunnen vinden waarvan de ramen redelijk overeen komen en welke nog te verkrijgen zijn. Gewoon raampartijen als los onderdeel bestellen en openingen op maat maken. Er zal best wel een model te vinden zijn dat redelijk overeen komt.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Re: Minitrix Plan-E 1e klas
Vanmorgen gewerkt aan de interne techniek van de kap.
Aan de binnenzijde van het dak komen onderdelen om een 1mm ronde lichtgeleider te gebruiken voor de sluitlichten. Ter hoogte van de deuren komt een soort van optocoupler voor SMD 1206 Led. (afmeting 3,2 x 1,6 mm)
Deze delen worden uiteindelijk los meegeprint aan de binnenzijde van de kap. Ze dienen dan nog zelf vastgelijmd te worden.
Hiermee kun je kiezen om dit eventueel niet te gebruiken en alsnog met losse bedrade SMD LEDs aan de slag te gaan.
(Deze optie wordt binnenkort ook in het Df fietsenrijtuig ingebouwd)
De binnenverlichting zal straks met de wanden van het interieur geïntegreerd worden.
Aan de binnenzijde van het dak komen onderdelen om een 1mm ronde lichtgeleider te gebruiken voor de sluitlichten. Ter hoogte van de deuren komt een soort van optocoupler voor SMD 1206 Led. (afmeting 3,2 x 1,6 mm)
Deze delen worden uiteindelijk los meegeprint aan de binnenzijde van de kap. Ze dienen dan nog zelf vastgelijmd te worden.
Hiermee kun je kiezen om dit eventueel niet te gebruiken en alsnog met losse bedrade SMD LEDs aan de slag te gaan.
(Deze optie wordt binnenkort ook in het Df fietsenrijtuig ingebouwd)
De binnenverlichting zal straks met de wanden van het interieur geïntegreerd worden.
- Bijlagen
-
- PlanE 1eklas LED.jpg (115.69 KiB) 8943 keer bekeken
-
- Berichten: 771
- Lid geworden op: 16 nov 2014 13:12
- Locatie: Graauw
Re: Minitrix Plan-E 1e klas
Volgens mij komen die van een mat'54 van Piko heel aardig in de buurt. Alleen moeten de ramen dan van elkaar gescheiden worden, maar de afmetingen zijn zo goed als hetzelfde.WilcoV schreef: Als het produceren van ramen niet lukt, kunnen we altijd nog gaan passen en meten en zoeken of we een bestaand model van een grote firma kunnen vinden waarvan de ramen redelijk overeen komen en welke nog te verkrijgen zijn. Gewoon raampartijen als los onderdeel bestellen en openingen op maat maken. Er zal best wel een model te vinden zijn dat redelijk overeen komt.
Het zou me niets verbazen, dat dit in werkelijkheid ook het geval was. Zeker gezien het feit, dat ze vrijwel gelijktijdig in dienst kwamen.
@Pjotr, mooi doordacht ontwerp. Ik blijf het volgen.
Groetjes: Robby
Re: Minitrix Plan-E 1e klas
Hallo Robby,
Dat kan ik eens proberen, ramen plan E en hondekop mat'54 zijn afwijkend, maar eens kijken hoe dat "smoelt". maar voor de puristen? Zou jij indien nodig de ramen willen/kunnen tekenen als dit project van de grond komt?
Dat kan ik eens proberen, ramen plan E en hondekop mat'54 zijn afwijkend, maar eens kijken hoe dat "smoelt". maar voor de puristen? Zou jij indien nodig de ramen willen/kunnen tekenen als dit project van de grond komt?
Met groet Rob
Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."
Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."
Re: Minitrix Plan-E 1e klas
De Plan E ramen zijn een stuk 'rechthoekiger' dan Mat'54. De rondingsradius van de hoeken is voor Plan E beduidend groter waardoor de veel rechthoekiger ogen. Ik heb wel modellen gezien die beter lijken qua vorm, alleen geen idee of de maten overeen komen. Dat zal echt gezamenlijk zoekwerk worden. Veel Duitse modellen lijken qua vorm, maar daar is het bovenste raamdeel vaak weer te hoog.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Re: Minitrix Plan-E 1e klas
Ik heb ook even een Mat 54 er naast gehouden. Dat was ook mijn eerste ingeving. De ramen kun je namelijk los bstellen, maar dit wijkt wel sterk af.
Een donor zoeken zal erg moeilijk worden. Als ik naar een Plan-E restauratie kijk, heeft deze al 6 verschillende maten ramen
Dan val ik denk ik toch terug op hoe het nu is of gegoten ramen.
Een donor zoeken zal erg moeilijk worden. Als ik naar een Plan-E restauratie kijk, heeft deze al 6 verschillende maten ramen
Dan val ik denk ik toch terug op hoe het nu is of gegoten ramen.
Grz, Mike
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Re: Minitrix Plan-E 1e klas
Ik zat ook nog te denken.... Is het een idee om het dak los te printen? Deze dan op bijvoorbeeld 6 of 8 pinnetjes geven zodat je deze dan weer vast kan zetten met een buisje aan de binnenzijde van het frame. FUD heeft namelijk wel snel de neiging om krom te trekken als je alleen een recht paneel hebt.
Op deze manier kan je dan eenvoudiger de bovenste bies afplakken en spuiten. Deze is namelijk erg dun. Het dak is dan ook erg makkelijk in 1 kleur te spuiten. Het dak kan je dan na het spuiten gewoonweg vast lijmen.
Op deze manier kan je dan eenvoudiger de bovenste bies afplakken en spuiten. Deze is namelijk erg dun. Het dak is dan ook erg makkelijk in 1 kleur te spuiten. Het dak kan je dan na het spuiten gewoonweg vast lijmen.
Grz, Mike
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Re: Minitrix Plan-E 1e klas
@Allen,
Hondekop piko en plan E minitrix vergeleken, zit behoorlijk verschil in. Of de mintrix ramen qua maat correct zijn? Zal komende week eens kijken of ik een proefstukje kan maken.
Hondekop piko en plan E minitrix vergeleken, zit behoorlijk verschil in. Of de mintrix ramen qua maat correct zijn? Zal komende week eens kijken of ik een proefstukje kan maken.
Met groet Rob
Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."
Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."
Re: Minitrix Plan-E 1e klas
Hoi Mike,
Het dak los maken van de wanden is bij dit ontwerp vrij lastig, omdat het vanaf de eerste stappen als één geheel is opgebouwd.
Ik zal dan een geheel nieuw ontwerp vanaf scratch moeten maken met geheel andere uitgangspunten. Vooralsnog pak ik dat nog even niet op.
Ik begrijp de problematiek bij het spuiten overigens wel. Ik zal eens nadenken over het maken van een groef of een klein randje om het één en ander te markeren.
Het dak los maken van de wanden is bij dit ontwerp vrij lastig, omdat het vanaf de eerste stappen als één geheel is opgebouwd.
Ik zal dan een geheel nieuw ontwerp vanaf scratch moeten maken met geheel andere uitgangspunten. Vooralsnog pak ik dat nog even niet op.
Ik begrijp de problematiek bij het spuiten overigens wel. Ik zal eens nadenken over het maken van een groef of een klein randje om het één en ander te markeren.
Re: Minitrix Plan-E 1e klas
Persoonlijk heb ik dan liever geen groef of randje. De bies is namelijk verschillend bij de 1e klas met banen en zonder banen.
Grz, Mike
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Re: Minitrix Plan-E 1e klas
En dan nog de variant waarbij de 1e klas nog een 2e klas was, daar was het weer anders en wel de hele smalle lijn boven en onderaan de bak.mikey schreef:Persoonlijk heb ik dan liever geen groef of randje. De bies is namelijk verschillend bij de 1e klas met banen en zonder banen.
Alle varianten zijn hier mooi te zien.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Re: Minitrix Plan-E 1e klas
Hoi Pieter,
Heb al een tijdje het plan om een boottrein naar Harlingen uit de zestiger jaren samen te stellen. Hier heb ik dus ook een Plan E 1e klas voor nodig. Heb een tijdje geleden al eens een kap besteld maar was er tot op heden nog niet aan toe gekomen. Zag dat je ondertussen een verbeterde kap had in de Shapeways shop en heb die ook besteld en net binnen gekregen.
De nieuwe kap ziet er op het eerste oog veel beter uit, maar heb nog wel een paar aandachtspuntjes. Dakindeling is nu bijna correct, alleen missen de twee ventilatoren bij de dakluiken boven de toiletten, bij plan E 1e klas beide aan dezelfde zijde.
Verder mist de raamverdeling in de kleine ramen. Met beide valt nog te leven, maar de onderkanten van de deuren zijn te lang en dat wordt voorzichtig vijlen om deze goed te krijgen, wat niet meevalt met het materiaal waarvan ze gemaakt zijn. Die waren in de oude kap wel correct. Bijgaand een foto van beide kappen in de primer ter vergelijking
Heb al een tijdje het plan om een boottrein naar Harlingen uit de zestiger jaren samen te stellen. Hier heb ik dus ook een Plan E 1e klas voor nodig. Heb een tijdje geleden al eens een kap besteld maar was er tot op heden nog niet aan toe gekomen. Zag dat je ondertussen een verbeterde kap had in de Shapeways shop en heb die ook besteld en net binnen gekregen.
De nieuwe kap ziet er op het eerste oog veel beter uit, maar heb nog wel een paar aandachtspuntjes. Dakindeling is nu bijna correct, alleen missen de twee ventilatoren bij de dakluiken boven de toiletten, bij plan E 1e klas beide aan dezelfde zijde.
Verder mist de raamverdeling in de kleine ramen. Met beide valt nog te leven, maar de onderkanten van de deuren zijn te lang en dat wordt voorzichtig vijlen om deze goed te krijgen, wat niet meevalt met het materiaal waarvan ze gemaakt zijn. Die waren in de oude kap wel correct. Bijgaand een foto van beide kappen in de primer ter vergelijking
Groet Guus,
Tijdperk 1957-1975, diesel, met Franeker als thema van mijn baan. Z21, iTrain Pro
Drie keer linksaf is ook rechtsaf.
Tijdperk 1957-1975, diesel, met Franeker als thema van mijn baan. Z21, iTrain Pro
Drie keer linksaf is ook rechtsaf.
Re: Minitrix Plan-E 1e klas
Hallo Guus,
Dat deurinspringing en de raamindelingen in de kleine ramen zijn weggevallen is vreemd. Blijkbaar is er iets niet goed gegaan in het ontwerp bij het uploaden van de laatste versie. ik zou overigens bij de deuren eerder kiezen voor afslijpen van materiaal en dan de laatste 0,2 mm vlak vijlen.
Ik zal er op korte termijn naar kijken. Dakdetails namaken is het lastigste bij een model, omdat er doorgaans geen goede foto's van het dak te vinden zijn. Iedereen fotografeert een trein namelijk zoveel mogelijk schuin van voren vanaf perronhoogte.
Mocht je goed beeldmateriaal voorhanden hebben, dan houdt ik me aanbevolen.
Dat deurinspringing en de raamindelingen in de kleine ramen zijn weggevallen is vreemd. Blijkbaar is er iets niet goed gegaan in het ontwerp bij het uploaden van de laatste versie. ik zou overigens bij de deuren eerder kiezen voor afslijpen van materiaal en dan de laatste 0,2 mm vlak vijlen.
Ik zal er op korte termijn naar kijken. Dakdetails namaken is het lastigste bij een model, omdat er doorgaans geen goede foto's van het dak te vinden zijn. Iedereen fotografeert een trein namelijk zoveel mogelijk schuin van voren vanaf perronhoogte.
Mocht je goed beeldmateriaal voorhanden hebben, dan houdt ik me aanbevolen.