Plan-D

Hier het forum van PBN-Design

Onderwerp starter
Pjotr
Kleinserie/Commercieel

Re: Plan-D

Bericht door Pjotr » 13 dec 2019 11:40

Hallo Wilco,

Dat is me zeker bekend. Er is sprake van een 'pneumatiek zijde' en een 'dynamo-zijde'
Qua detaillering wordt het hier en daar nog wel een kwestie van weglaten, maar het gaat helemaal goed komen.

Ben nu nog aan het puzzelen met welke assen ik de boel optimaal passend kan krijgen en hoe ik maximale stevigheid kan realiseren.

Groeten,
Pieter

Mijn N-Spoor producten bij ShapeWays
https://www.shapeways.com/shops/pbn-scale

WilcoV

Bericht door WilcoV » 13 dec 2019 12:58

Succes, voor een goede werking is een combinatie van stevigheid en flexibiliteit (in en uithalen van wielsets) nodig en dat is vaak het grootste probleem bij complete draaistellen. Wellicht is hierbij Resin een goed alternatief.

Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

Onderwerp starter
Pjotr
Kleinserie/Commercieel

Bericht door Pjotr » 14 dec 2019 09:06

Ik zal binnenkort eens kijken naar Resin. Zelf printen vind ik vooralsnog geen optie voor de korte termijn. Het geklooi met chemicaliën houdt me nog even tegen. Ik zag bij Rob Bisschop vorige week ook nog een mooi alternatief op het gebied van Resin.

Weet iemand overigens welke kleur grijs je het beste kunt gebruiken vooor het dak van een berlijns blauwe Plan-D ?
De originele Arnold exemplaren hebben een zilver dak, maar op diverse live foto's komt dit niet op mij over als zilverkleurig.

Groeten,
Pieter

Mijn N-Spoor producten bij ShapeWays
https://www.shapeways.com/shops/pbn-scale

WilcoV

Bericht door WilcoV » 14 dec 2019 11:10

Pjotr schreef:
14 dec 2019 09:06
Weet iemand overigens welke kleur grijs je het beste kunt gebruiken vooor het dak van een berlijns blauwe Plan-D ?
De originele Arnold exemplaren hebben een zilver dak, maar op diverse live foto's komt dit niet op mij over als zilverkleurig.
Phildie heeft de juiste kleur, maar welk kleurnummer van een ander merk daarbij hoort, geen idee. Hier geven ze RAL7011 aan voor daken uit die periode. Somda/Railwiki houd het op Antraciet Grijs oftewel RAL 7016. MK Modelbouwstudio geeft weer RAL 7011

Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

Plaats reactie