Arnhegen Centraal: Rail Adventure breidt uit.
Arnhegen Centraal: Rail Adventure breidt uit.
Poosje stil geweest maar we zijn inmiddels verhuisd en redelijk gesettled en uiteraard weer begonnen aan de treinbaan, dus het leek weer eens tijd wat te posten.
Ik heb nu een mooie ruime beschikbaar (6,8 *3,2 m) met rechte wanden waar ik overal goed bij kan, een stuk beter voor de rug hoop ik.
Bij het initiele passen en meten bleek dat ik een veel stukken van mijn oude frame kon hergeherbruiken, das mooi dus.
Inmiddels de ruwbouw voor de onderbaan redelijk staan alleen nog voor de achterdeur langs een smalle module inbouwen. Het onderste niveau komt circa 70 cm van de vloer dus ook daar goed toegankelijk.
De baan wordt een U-vorm met een lange (5,6 m) en korte (3,7 m) poot, het baanplan is nog volop in ontwikkeling daarover binnenkort meer.
In ieder geval weer lekker aan het hobbyen.
Ronald
De korte kant
De Lange kant met op de voorgrond de helix voor de verbindign van de onder- en bovenbaan.
De lange kant vanaf de andere hoek met zicht op de PC hoek
Ik heb nu een mooie ruime beschikbaar (6,8 *3,2 m) met rechte wanden waar ik overal goed bij kan, een stuk beter voor de rug hoop ik.
Bij het initiele passen en meten bleek dat ik een veel stukken van mijn oude frame kon hergeherbruiken, das mooi dus.
Inmiddels de ruwbouw voor de onderbaan redelijk staan alleen nog voor de achterdeur langs een smalle module inbouwen. Het onderste niveau komt circa 70 cm van de vloer dus ook daar goed toegankelijk.
De baan wordt een U-vorm met een lange (5,6 m) en korte (3,7 m) poot, het baanplan is nog volop in ontwikkeling daarover binnenkort meer.
In ieder geval weer lekker aan het hobbyen.
Ronald
De korte kant
De Lange kant met op de voorgrond de helix voor de verbindign van de onder- en bovenbaan.
De lange kant vanaf de andere hoek met zicht op de PC hoek
Laatst gewijzigd door Ronald1 op 27 okt 2024 21:07, 64 keer totaal gewijzigd.
N-scale / Fleischmann Piccolo en Peco 55 rails / Thema grensstreek Nederland/Duitsland / Intellibox/ HSI-s88-USB / WinDigiPet 2021
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan
Re: Arnhegen 3.0
Zei u 6.8 x 3.2
Lekker de ruimte dus
Lekker de ruimte dus
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
-
- Berichten: 1407
- Lid geworden op: 26 dec 2008 17:43
Re: Arnhegen 3.0
zo ,dat is pas een lekkere ruimte zeg!
Ik ga je project weer volgen
Groeten Richard
Ik ga je project weer volgen
Groeten Richard
http://www.delftsemodelbouwvereniging.nlgevestigd op de Kleveringweg 19, unit 4B in Delft
Re: Arnhegen 3.0
lekker de ruimte zeg
Ben benieuwd naar het eventuele railplan
Mvg,
Ad
Ben benieuwd naar het eventuele railplan
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Re: Arnhegen 3.0
Zóóóó, wat een mooie ruime ruimte zeg! Ik zou zeggen.... resultaten uit het verleden scheppen hoge verwachtingen in de toekomst .
Groet, Clemens
Groet, Clemens
Onbereikbare doelen; ze gaan zo lekker lang mee.
Pendelbaan Wolfach
Pendelbaan Wolfach
Re: Arnhegen 3.0
Ik ben er nog niet helemaal uit maar toch maar even het laatste ontwerp van de onderbaan gepost, staat nog geheel open voor verbeteringen dus meedenken is welkom.
Het ontwerp van het schaduwstation lijkt erg op mijn vorige baan gewoon omdat dit goed beviel.
Even ter verduidelijking :
- Bij dubbelspoor rij ik met rechts verkeer (zie verder pijlen in schema)
- De treinen gaan van en naar de bovenbaan via de helix links aan de lange kant (hoogteverchil van 35-40 cm).
- Bij aankomst beneden komen de treinen in een station welke eigenlijk dienst doet als inrij- en uitrijsporen van het schaduwstation. Uit de helix gaan de personentreinen naar de sporen met perronnen en de goederentreinen naar de sporen ertussen of onderaan.
- Vanuit het station vertrekken de treinen naar het grote zes sporige schaduwstation of het industrieterrein aan de korte kant.
- Vanuit het industrieterrein komen de goederentreinen met eenkorte lus weer terug in het station voor vertrek naar de bovenbaan.
- Het schaduwstation bestaat uit zes sporen van 7,5 tot-9 meter lengte waarin minimaal 36 treinen kunnen worden gehuisvest. Na het verlaten van het schaduwstation gaan de treinen via een lange lus uiteindelijk weer terug naar het station voor vertrek naar de bovenbaan.
- Aan de korte kant zijn verder nog een aantal opstelsporen voor de schoonmaaktreinen
- Voor de goederentreinen van spoor 1 van het schaduwstation is een omloop spoor aanwezig terug naar het station.
Groet
Ronald
Het ontwerp van het schaduwstation lijkt erg op mijn vorige baan gewoon omdat dit goed beviel.
Even ter verduidelijking :
- Bij dubbelspoor rij ik met rechts verkeer (zie verder pijlen in schema)
- De treinen gaan van en naar de bovenbaan via de helix links aan de lange kant (hoogteverchil van 35-40 cm).
- Bij aankomst beneden komen de treinen in een station welke eigenlijk dienst doet als inrij- en uitrijsporen van het schaduwstation. Uit de helix gaan de personentreinen naar de sporen met perronnen en de goederentreinen naar de sporen ertussen of onderaan.
- Vanuit het station vertrekken de treinen naar het grote zes sporige schaduwstation of het industrieterrein aan de korte kant.
- Vanuit het industrieterrein komen de goederentreinen met eenkorte lus weer terug in het station voor vertrek naar de bovenbaan.
- Het schaduwstation bestaat uit zes sporen van 7,5 tot-9 meter lengte waarin minimaal 36 treinen kunnen worden gehuisvest. Na het verlaten van het schaduwstation gaan de treinen via een lange lus uiteindelijk weer terug naar het station voor vertrek naar de bovenbaan.
- Aan de korte kant zijn verder nog een aantal opstelsporen voor de schoonmaaktreinen
- Voor de goederentreinen van spoor 1 van het schaduwstation is een omloop spoor aanwezig terug naar het station.
Groet
Ronald
- Bijlagen
-
- Arnhegen 3.0 onderbaan.gif (43.54 KiB) 27353 keer bekeken
N-scale / Fleischmann Piccolo en Peco 55 rails / Thema grensstreek Nederland/Duitsland / Intellibox/ HSI-s88-USB / WinDigiPet 2021
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan
Re: Arnhegen 3.0
Wow wat een gaaf baanplan. Ik ga je draadje zeker volgen. Ziet er heel erg veelbelovend uit!
Succes met de bouw.
Succes met de bouw.
Draadje van mijn vorige baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.ph ... 6&start=60
-
- Berichten: 3201
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: Arnhegen 3.0
Ronald,
Je laat er weer geen gras over groeien.
Net verhuist en dan nu al weer zover met de bouw.
De spiraal had je nog kunnen behouden uit de de vorige baan als ik goed onthouden had.
Wat betreft het rail plan. Kan at niet wat spannender voor z' n mooie grote ruimte.
mvrg Bob
Je laat er weer geen gras over groeien.
Net verhuist en dan nu al weer zover met de bouw.
De spiraal had je nog kunnen behouden uit de de vorige baan als ik goed onthouden had.
Wat betreft het rail plan. Kan at niet wat spannender voor z' n mooie grote ruimte.
mvrg Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Re: Arnhegen 3.0
Hoi Bob
Inderdaad helix is nog van vorige baan dat scheelt weer.
Ik snap je opmerking over het railplan en ik worstel hier altijd flink mee (dit is ontwerp 30 of zoiets) maar besef wel dat dit het schaduwstation is in de onderbaan, hiervan zijn straks alleen nog het station en het industriegebied rzichtbaar. Het plan is dat zo'n 40 cm hierboven over het hele oppervlak de bovenbaan komt met minder spoor en meer scenery. Maar ik ga dus eerst de hele onderbaan bouwen, daar ben ik wel jaartje mee zoet.
Maar eventuele suggesties om het levendiger te maken zijn welkom.
(jij gaat ook lekker trouwens )
Groet
Ronald
Inderdaad helix is nog van vorige baan dat scheelt weer.
Ik snap je opmerking over het railplan en ik worstel hier altijd flink mee (dit is ontwerp 30 of zoiets) maar besef wel dat dit het schaduwstation is in de onderbaan, hiervan zijn straks alleen nog het station en het industriegebied rzichtbaar. Het plan is dat zo'n 40 cm hierboven over het hele oppervlak de bovenbaan komt met minder spoor en meer scenery. Maar ik ga dus eerst de hele onderbaan bouwen, daar ben ik wel jaartje mee zoet.
Maar eventuele suggesties om het levendiger te maken zijn welkom.
(jij gaat ook lekker trouwens )
Groet
Ronald
N-scale / Fleischmann Piccolo en Peco 55 rails / Thema grensstreek Nederland/Duitsland / Intellibox/ HSI-s88-USB / WinDigiPet 2021
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan
Re: Arnhegen 3.0
Weer wat groots te volgen ziet er goed uit je plan Ronald
mvg Sjaak
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Re: Arnhegen 3.0
Maar weer eens een update
Ondanks drukte op werk en nog huis de laatste weken weer wat verder kunnen werken aan de baan.
De ruwbouw van het frame voor de onderbaan is zo goed als klaar, dus begonnen met mijn grote liefde de bedrading Daar heb ik echt een bloedhekel aan.
Ik heb inmiddels de centrale voorzieningen voor de IB en de boosters -voorlopig nog 2 Power 3's die ga ik waarschijnlijk vervangen en uitbreiden naar in totaal 4 Power 4's (2 voor de onderbaan en twee voor de bovenbaan) - op een plank gemonteerd alsmede de trafo die de wisselaansturingen van wat extra power gaat voorzien. Alvast ruimte en de benodigde draden voor de andere twee boosters gemonteerd.
Natuurlijk meteen alles functioneel getest met de Intellibox en het ijkspoor en wat snel in elkaar geflanste Viessmann bezetmelders en wat wil het werkte in 1 keer, ook de communicatie met de PC en WinDigiPet. Je wordt er zowaar handig in
Dit gaf mij ook eindelijk de kans om mijn beide gereviseerde 1200 locs met de nieuw erin gemonteerde Faulhaber motoren te laten rijden.
Ik ben er heel tevreden over, het rijgedrag (en geluid) is een wereld van verschil met de oude stotterende koffiemolens.
De volgende klus is de beide ringleidingen met elk 12 draden helemaal in de rondte trekken en vervolgens alle platen met de wisseldecoders en bezetmelders in elkaar schroeven.
Maar eerst nog even moed verzamelen.
Groet
Ronald
Ondanks drukte op werk en nog huis de laatste weken weer wat verder kunnen werken aan de baan.
De ruwbouw van het frame voor de onderbaan is zo goed als klaar, dus begonnen met mijn grote liefde de bedrading Daar heb ik echt een bloedhekel aan.
Ik heb inmiddels de centrale voorzieningen voor de IB en de boosters -voorlopig nog 2 Power 3's die ga ik waarschijnlijk vervangen en uitbreiden naar in totaal 4 Power 4's (2 voor de onderbaan en twee voor de bovenbaan) - op een plank gemonteerd alsmede de trafo die de wisselaansturingen van wat extra power gaat voorzien. Alvast ruimte en de benodigde draden voor de andere twee boosters gemonteerd.
Natuurlijk meteen alles functioneel getest met de Intellibox en het ijkspoor en wat snel in elkaar geflanste Viessmann bezetmelders en wat wil het werkte in 1 keer, ook de communicatie met de PC en WinDigiPet. Je wordt er zowaar handig in
Dit gaf mij ook eindelijk de kans om mijn beide gereviseerde 1200 locs met de nieuw erin gemonteerde Faulhaber motoren te laten rijden.
Ik ben er heel tevreden over, het rijgedrag (en geluid) is een wereld van verschil met de oude stotterende koffiemolens.
De volgende klus is de beide ringleidingen met elk 12 draden helemaal in de rondte trekken en vervolgens alle platen met de wisseldecoders en bezetmelders in elkaar schroeven.
Maar eerst nog even moed verzamelen.
Groet
Ronald
N-scale / Fleischmann Piccolo en Peco 55 rails / Thema grensstreek Nederland/Duitsland / Intellibox/ HSI-s88-USB / WinDigiPet 2021
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan
-
- Berichten: 3201
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: Arnhegen 3.0
Ronald,
Prima werk en alles ziet er weer zeer georganiseert uit.
Hoop dat er snel met treinen weer gereden kan worden.
Mvrg bob
Prima werk en alles ziet er weer zeer georganiseert uit.
Hoop dat er snel met treinen weer gereden kan worden.
Mvrg bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Re: Arnhegen 3.0
ziet er gelikt uit en wat een mooie ruimte zo zeg
blijf dit weer volgen
gr henry
blijf dit weer volgen
gr henry
volg de bouw op --->>> http://MiniatuurWereldNederland.camstreams.com/ <<<---
Re: Arnhegen 3.0
Zo dat word daar eventjes profesioneel aangepakt zeg. Prachtig om dit zo te zien zeg, wat een ruimte, en alles zo keurig netjes!!!! Jij bent geen beginner.
-
- Berichten: 1091
- Lid geworden op: 12 jan 2013 19:02
Re: Arnhegen 3.0
Ik heb je baanplan bekeken. Begrijp inmiddels dat dit het schaduwstation is. Ik denk dat je wat problemen gaat tegenkomen. Zo is aan de rechterkant twee keer een kruizing van veel sporen. Geen idee hoe je dat gaat doen, maar ik zie geen lengtes die toestaan voor een daling of een stijging omdat direct aan de bogen wisselcomplexen liggen. Kan het verkeerd hebben, maar zo lijkt het mij wel op de tekening.
Groeten,
Joop
Groeten,
Joop
Met vriendelijke groet,
Joop
Project Zaunkönigs Bahn, Duitse baan, Tijdperk IIb (DRG)
https://joopn.home.xs4all.nl/msb/indexn.htm
Joop
Project Zaunkönigs Bahn, Duitse baan, Tijdperk IIb (DRG)
https://joopn.home.xs4all.nl/msb/indexn.htm
Re: Arnhegen 3.0
Hoi Joop,
Leuk iemand die meedenkt.
Het probleem valt mee. Ik zal het plan nog iets beter toelichten (overigens is het al weer op de schop, ik zal het nieuwe plan hierna uploaden).
De groene sporen in het plan liggen op niveau 00 mm en de grijze op niveauu + 60 mm de blauwe sporen aan de korte kant overbruggen dit niveau verschil, dat gaat prima met een helling van 2% of minder.
De blauwe helix aan de lange kant (slechts deels getekend) gaat van niveau 00 in 5 en een halve omwenteling naar +370 mm met een helling van 2% en sluit zo aan op de bovenbaan (ooit ...)
Ik hoop dat dit het verduidelijkt.
Groet
Ronald
Leuk iemand die meedenkt.
Het probleem valt mee. Ik zal het plan nog iets beter toelichten (overigens is het al weer op de schop, ik zal het nieuwe plan hierna uploaden).
De groene sporen in het plan liggen op niveau 00 mm en de grijze op niveauu + 60 mm de blauwe sporen aan de korte kant overbruggen dit niveau verschil, dat gaat prima met een helling van 2% of minder.
De blauwe helix aan de lange kant (slechts deels getekend) gaat van niveau 00 in 5 en een halve omwenteling naar +370 mm met een helling van 2% en sluit zo aan op de bovenbaan (ooit ...)
Ik hoop dat dit het verduidelijkt.
Groet
Ronald
N-scale / Fleischmann Piccolo en Peco 55 rails / Thema grensstreek Nederland/Duitsland / Intellibox/ HSI-s88-USB / WinDigiPet 2021
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan
Re: Arnhegen 3.0
Meteen maar even het meest recente plan voor de onderbaan
Ik heb besloten om het niveauverschil in de onderbaan wat groter te maken.
De groene sporen liggen op niveau 00 mm en de grijze naar +100 mm verplaatst dit om overal goed bij/tussen te kunnen.
Daarom ben ik genoodzaakt op de korte kant ook een helix te plaatsen (die heb ik al liggen dus dat was makkelijk beslist) van anderhalve omwenteling waarmee ik dan 8 van de 10 cm hoogteverschil kan overbruggen (resterende 2 cm in aanloop ernaar toe al laten oplopen).
Ook het omloopspoor voor de goederentreinen (om de helix heen aan de lange kant) heb ik weggehaald. Bij nadere beschouwing vond ik dat niet zinvol.
Verder in het midden van het schaduwstation een stukje wisselstraat gemaakt zodat ik een aantal sporen of stukken ervan als parkeersporen kan gebruiken o.a. voor de schoonmaaktreinen terwijl de rest gewoon doorstroomt. Hierdoor worden de aparte opstelsporen voor de schoonmaaktreinen overbodig en die dus weggehaald, maakt het rijtechnisch betrouwbaarder (denk ik)
Eens kijken hoelang deze versie standhoud.
Meedenken is uiteraard welkom
Groet
Ronald
Ik heb besloten om het niveauverschil in de onderbaan wat groter te maken.
De groene sporen liggen op niveau 00 mm en de grijze naar +100 mm verplaatst dit om overal goed bij/tussen te kunnen.
Daarom ben ik genoodzaakt op de korte kant ook een helix te plaatsen (die heb ik al liggen dus dat was makkelijk beslist) van anderhalve omwenteling waarmee ik dan 8 van de 10 cm hoogteverschil kan overbruggen (resterende 2 cm in aanloop ernaar toe al laten oplopen).
Ook het omloopspoor voor de goederentreinen (om de helix heen aan de lange kant) heb ik weggehaald. Bij nadere beschouwing vond ik dat niet zinvol.
Verder in het midden van het schaduwstation een stukje wisselstraat gemaakt zodat ik een aantal sporen of stukken ervan als parkeersporen kan gebruiken o.a. voor de schoonmaaktreinen terwijl de rest gewoon doorstroomt. Hierdoor worden de aparte opstelsporen voor de schoonmaaktreinen overbodig en die dus weggehaald, maakt het rijtechnisch betrouwbaarder (denk ik)
Eens kijken hoelang deze versie standhoud.
Meedenken is uiteraard welkom
Groet
Ronald
N-scale / Fleischmann Piccolo en Peco 55 rails / Thema grensstreek Nederland/Duitsland / Intellibox/ HSI-s88-USB / WinDigiPet 2021
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan
Re: Arnhegen 3.0
Ronald,
Als er rechts onderin iets gebeurd op het verzonken groene spoor kom je er nauwelijks meer bij, zelf zou ik dat verzonken deel meer naar het midden halen.
gr.
Bert
Als er rechts onderin iets gebeurd op het verzonken groene spoor kom je er nauwelijks meer bij, zelf zou ik dat verzonken deel meer naar het midden halen.
gr.
Bert
Re: Arnhegen 3.0
Hoi Ronald,
Je hebt een heerlijke ruimte tot je beschikking, maar ikzelf zou nooit meer een baan langs de muur maken. Het gaat altijd fout (hoe secuur je ook bezig bent) waar je nét niet bij kan. Dat is althans mijn ervaring.
Groeten,
Walter
Je hebt een heerlijke ruimte tot je beschikking, maar ikzelf zou nooit meer een baan langs de muur maken. Het gaat altijd fout (hoe secuur je ook bezig bent) waar je nét niet bij kan. Dat is althans mijn ervaring.
Groeten,
Walter
Re: Arnhegen 3.0
Bert,
Goeie tip ik heb het meteen aangepast in het baanontwerp.
Walter,
Ik begrijp je punt maar ik wil de ruimte in de onderbaan zo maximaal mogelijk benutten en denk (eigenwijs) dat ik bij problemen overal goed bij kan.
Groet
Ronald
Goeie tip ik heb het meteen aangepast in het baanontwerp.
Walter,
Ik begrijp je punt maar ik wil de ruimte in de onderbaan zo maximaal mogelijk benutten en denk (eigenwijs) dat ik bij problemen overal goed bij kan.
Groet
Ronald
N-scale / Fleischmann Piccolo en Peco 55 rails / Thema grensstreek Nederland/Duitsland / Intellibox/ HSI-s88-USB / WinDigiPet 2021
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan
Re: Arnhegen 3.0
Update van de bouw
De afgelopen weken de laatste klusjes aan het frame van de onderbaan afgerond.
Dit lange weekend (vr t/m zo) lekker veel tijd gehad voor opbouw van de baan. Vooral druk geweest met de ringleidingen voorde stroomvoorziening van de baan. Ik heb 2 ringleidingen met elk 12 draden aangelegd en bovendien de LocoNet T aansluiting in de rondte gelegd. Bedrading is niet bepaald mijn favoriete klusje maar alles wat je nu goed doet daar heb je later plezier van hoop ik dan maar.
De eerste ringleiding is voor de Intellibox ,de 4 boosters (2 voor de onder- en 2 voor de bovenbaan) en de extra trafo voor de Viessmann (5215) Powermodules en de tweede ringleiding gebruik ik voor diverse lichttrafo’s etc. De Loconet T is ringleiding is voor aansluiting van de her en der geplaatste Viessmann 5233 bezetmelders (i.c.m. S88-LN van Wim Ros).
Alles ligt erin, is getest en werkt dat is altijd een lekker gevoel.
Zaterdag met spoormaatje nog even naar de modelspoorbeurs in Zutphen geweest, was leuke beurs met relatief veel N, paar leuke banen en her en der lekker gekletst. Ook nog twee leuke Titan trafo’s op de kop getikt. Groet
Ronald
De afgelopen weken de laatste klusjes aan het frame van de onderbaan afgerond.
Dit lange weekend (vr t/m zo) lekker veel tijd gehad voor opbouw van de baan. Vooral druk geweest met de ringleidingen voorde stroomvoorziening van de baan. Ik heb 2 ringleidingen met elk 12 draden aangelegd en bovendien de LocoNet T aansluiting in de rondte gelegd. Bedrading is niet bepaald mijn favoriete klusje maar alles wat je nu goed doet daar heb je later plezier van hoop ik dan maar.
De eerste ringleiding is voor de Intellibox ,de 4 boosters (2 voor de onder- en 2 voor de bovenbaan) en de extra trafo voor de Viessmann (5215) Powermodules en de tweede ringleiding gebruik ik voor diverse lichttrafo’s etc. De Loconet T is ringleiding is voor aansluiting van de her en der geplaatste Viessmann 5233 bezetmelders (i.c.m. S88-LN van Wim Ros).
Alles ligt erin, is getest en werkt dat is altijd een lekker gevoel.
Zaterdag met spoormaatje nog even naar de modelspoorbeurs in Zutphen geweest, was leuke beurs met relatief veel N, paar leuke banen en her en der lekker gekletst. Ook nog twee leuke Titan trafo’s op de kop getikt. Groet
Ronald
N-scale / Fleischmann Piccolo en Peco 55 rails / Thema grensstreek Nederland/Duitsland / Intellibox/ HSI-s88-USB / WinDigiPet 2021
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan
-
- Berichten: 3201
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: Arnhegen 3.0
En dan zegt hij dat hij niet kan bedraden , mooi werk en een goede basis is het halve werk.
Ben vandaag naar Zutphen geweest. Inderdaad een paar mooie N spoor banen gezien.
mvrg Bob
Ben vandaag naar Zutphen geweest. Inderdaad een paar mooie N spoor banen gezien.
mvrg Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Re: Arnhegen 3.0
Hi /Ronald,
Ziet er weer strak uit.
Jos
Ziet er weer strak uit.
Jos
Baan Benelux, PC Windows10, IB Basic, Uhlenbrock Loconet, iTrain-3 Pro, Flm N spoor, Periode V
Re: Arnhegen 3.0
mmm, als je je verveel kom ff hierheen
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here