Ik kom er niet meer uit
Re: Ik kom er niet meer uit
Marcel net even op de site van koploper gekeken. Waar heb je de zoek opdracht ingevuld?
Ik denk daar waar google bij staat.
Als je helemaal rechts boven aan onder de kop Koploperforum digitale treinbesturing kijkt zie je daar zoeken staan. Deze moet je gebruiken, je hoeft hiervoor niet in te loggen of een gebruikersnaam met wachtwoord te hebben.
Succes Henk
Ik denk daar waar google bij staat.
Als je helemaal rechts boven aan onder de kop Koploperforum digitale treinbesturing kijkt zie je daar zoeken staan. Deze moet je gebruiken, je hoeft hiervoor niet in te loggen of een gebruikersnaam met wachtwoord te hebben.
Succes Henk
Willempie schreef:Jeroen,
Volgens mij maakt het helemaal niet uit welke besturings software er gebruikt wordt, alles staat of valt namelijk met goed lezen van de instructies en het daarna ook letterlijk uitvoeren.
En bovenal niet van alles veranderen of nvullen waar je geen idee van hebt wat het doet of hoe het werkt.
Er zitten bij sommige producten niet voor niets instellingen vanaf fabriek, en dat geldt ook voor heel veel software.
Groetjes
ik denk zomaar dat Jeroen als langdurig koploper gebruiker hier even wat bier en ships gehalte inbrengt
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
lees net dit op telegraaf.nl
Vechtpartij na vechtpartij na vechtpartij Ede
Valt mij toch op dat bier en chips gehalte, telkens als die piloot op de grond staat........................... :
gr. Ron.
Vechtpartij na vechtpartij na vechtpartij Ede
Valt mij toch op dat bier en chips gehalte, telkens als die piloot op de grond staat........................... :

gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
Hallo Marcel en ook Martin.
Eerst Martin even een antwoordje geven. Dat is geen enkel probleem, maar is niet nodig. Zie het eerdere antwoord al gegeven over de zoekfunctie in dit draadje en nogmaals bevestigd vandaag door Henk.
En aan Marcel ( en andere belangstellenden) ; Willempie schreef het ook al. Lezen en doen wat er gezegd wordt.
Zo is de probleemoplossing van Marcel al gegeven door Willempie en was door Marcel ook zelf te vinden via de zoekfunctie die al meerdere keren is aangegeven.
Voor alle duidelijkheid; voor die zoekfunctie is GEEN registratie nodig. Maar ja, je moet wel doen wat wordt gezegd, geadviseerd, aanbevolen, noem het maar op.
Geen enkel probleem dus om oplossingen te geven hoor, maar vaak is met een beetje zoeken en goede wil een heleboel zelf op te lossen via ons alom geprezen internet. En als het dan niet lukt.........dan horen we het wel.
Groetjes,
Fred.
Eerst Martin even een antwoordje geven. Dat is geen enkel probleem, maar is niet nodig. Zie het eerdere antwoord al gegeven over de zoekfunctie in dit draadje en nogmaals bevestigd vandaag door Henk.
En aan Marcel ( en andere belangstellenden) ; Willempie schreef het ook al. Lezen en doen wat er gezegd wordt.
Zo is de probleemoplossing van Marcel al gegeven door Willempie en was door Marcel ook zelf te vinden via de zoekfunctie die al meerdere keren is aangegeven.
Voor alle duidelijkheid; voor die zoekfunctie is GEEN registratie nodig. Maar ja, je moet wel doen wat wordt gezegd, geadviseerd, aanbevolen, noem het maar op.
Geen enkel probleem dus om oplossingen te geven hoor, maar vaak is met een beetje zoeken en goede wil een heleboel zelf op te lossen via ons alom geprezen internet. En als het dan niet lukt.........dan horen we het wel.

Groetjes,
Fred.
Bedankt allemaal voor de adviezen en hints,ga ik zeker ook toepassen.
Ik maak na ieder geslaagd en werkend experiment met kl. nu een backup,dus als ik dan iets niet goed doe (lees verkeerd ingeef) in kl. kan ik terugvallen op de database.
Bij deze een update: heb het nu voor elkaar dat mijn Railbus nu heen en weer pendelt incl. aansturing van geluidsfuncties en tussendoor ook een Boemeltje z'n rondjes doet.
Eerlijk gezegd heb ik bij dat laatste ook een beetje hulp gehad,maar ik weet nu wel hoe ik alles moet ingeven,en uiteraard weer een backup gemaakt om het eventueel terug te kunnen lezen,want het volgende experiment wil ik gaan uitproberen.
Ik kan eventueel een filmpje proberen te maken en te posten als het jullie interesseerd.
Ik maak na ieder geslaagd en werkend experiment met kl. nu een backup,dus als ik dan iets niet goed doe (lees verkeerd ingeef) in kl. kan ik terugvallen op de database.
Bij deze een update: heb het nu voor elkaar dat mijn Railbus nu heen en weer pendelt incl. aansturing van geluidsfuncties en tussendoor ook een Boemeltje z'n rondjes doet.
Eerlijk gezegd heb ik bij dat laatste ook een beetje hulp gehad,maar ik weet nu wel hoe ik alles moet ingeven,en uiteraard weer een backup gemaakt om het eventueel terug te kunnen lezen,want het volgende experiment wil ik gaan uitproberen.
Ik kan eventueel een filmpje proberen te maken en te posten als het jullie interesseerd.
Mvg Marcel
Hier is mijn baan te volgen:http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1082 , http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=7894
Hier is mijn baan te volgen:http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1082 , http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=7894
Marcel,
Prima dat je het al werkend hebt gekregen. Ik las dat je telkens een back-up maakt van Koploper. Ik weet niet of je dat handmatig ingeeft of niet, maar wellicht trap ik een open deur in nu. Als je het programma afsluit kun je, automatisch, elke keer een back-up laten maken van het programma op dat moment.
Wellicht wist je dat al. Vergeet dan dit bericht. Anders even instellen in Koploper en je bent daar ook van af.
Sukses,
Fred
Prima dat je het al werkend hebt gekregen. Ik las dat je telkens een back-up maakt van Koploper. Ik weet niet of je dat handmatig ingeeft of niet, maar wellicht trap ik een open deur in nu. Als je het programma afsluit kun je, automatisch, elke keer een back-up laten maken van het programma op dat moment.
Wellicht wist je dat al. Vergeet dan dit bericht. Anders even instellen in Koploper en je bent daar ook van af.
Sukses,
Fred
Mooi dat alles werkt Marcel
Ben benieuwd naar het filmpje
Krijg mijn Koploper nog niet perfect werkende ,
maar als bekend , Een beginner moet een hoop leren
en met vallen en opstaan , wie weet kom ik er ook ooit
Vr. Gr. Fred
Ben benieuwd naar het filmpje
Krijg mijn Koploper nog niet perfect werkende ,
maar als bekend , Een beginner moet een hoop leren
en met vallen en opstaan , wie weet kom ik er ook ooit
Vr. Gr. Fred
Sorry dat ik deze vraag hier stel
ik wacht al lange tijd om lid te worden van het koploper forum , maar na 4 weken nog steeds geen reactie gehad
en kan er niet inloggen
ik hoop dat een van jullie mij kan helpen
ik heb een trein ( BR 218 ) als ik van baan 1 naar baan 3 rijdt is dat vooruit
als ik commando geef van baan 1 naar baan 2 ( is achteruit ) loc keert en rijdt achteruit naar baan 2
als ik dan commando geef van baan 2 terug naar baan 1 ( weer voor uit ) blijft hij achteruit rijden en keert niet terug naar vooruit
moet ik dan weer vinkje aan zetten voor keren
op mijn baan kan de trein overal beide kanten oprijden ( moet ik dan overal het keer vinkje plaatsen ? )
of omdat hij terug in vooruit gaat geen vinkje plaatsen
nogmaals sorry dat ik het even hier vraag
Vr. Gr. Fred
ik wacht al lange tijd om lid te worden van het koploper forum , maar na 4 weken nog steeds geen reactie gehad
en kan er niet inloggen
ik hoop dat een van jullie mij kan helpen
ik heb een trein ( BR 218 ) als ik van baan 1 naar baan 3 rijdt is dat vooruit
als ik commando geef van baan 1 naar baan 2 ( is achteruit ) loc keert en rijdt achteruit naar baan 2
als ik dan commando geef van baan 2 terug naar baan 1 ( weer voor uit ) blijft hij achteruit rijden en keert niet terug naar vooruit
moet ik dan weer vinkje aan zetten voor keren
op mijn baan kan de trein overal beide kanten oprijden ( moet ik dan overal het keer vinkje plaatsen ? )
of omdat hij terug in vooruit gaat geen vinkje plaatsen
nogmaals sorry dat ik het even hier vraag
Vr. Gr. Fred
Fred,
Als ik je goed begrijp moet je inderdaad weer de lok keren. Koploper kan niet denken. Je moet alles aangeven wat er moet gebeuren.
Succes met dit geweldige programma (waarvan ik ook niet alles weet/gebruik).
Groeten,
Walter
Als ik je goed begrijp moet je inderdaad weer de lok keren. Koploper kan niet denken. Je moet alles aangeven wat er moet gebeuren.
Succes met dit geweldige programma (waarvan ik ook niet alles weet/gebruik).
Groeten,
Walter
Hebben jullie een testbaan waar je dit alles kunt oefenen ?
En koploper voor beginners ?
Martin de Deugd
En koploper voor beginners ?
Martin de Deugd
Ja ik heb een testbaan
en koploper voor beginners
en gewone koploper handboek
en lees op koploper forum
Vr. Gr. Fred
en koploper voor beginners
en gewone koploper handboek
en lees op koploper forum
Vr. Gr. Fred
Fred,Willempie schreef:Wanneer moet een trein in de tegeovergestelde rijrichting vertrekken?Nighthawk schreef:dat doe ik ook
beginners handleiding erbij en de handleiding
maar kom er nog niet uit hoe het zit met die vinkjes voor keren
heb ze allemaal maar uit gezet ( trein rijd in ieder geval )
Vr. Gr. Fred
Heel simpel trein komt uit blok 1 aan in blok 2 hij mag vertrekken naar blok 1, dan moet de trein dus terug naar waar hij vandaan gekomen is en moet het vinkje bij keren loc gezet worden bij de eigenschappen van blok 2.
Je moet je dus afvragen waar ben ik vandaan gekomen en waar mag ik naar toe, is dat in dezelfde richting of is dat in tegengestelde richting.
Groetjes
Ik zal me zelf nog maar weer eens een keer herhalen.
Wat schrijf ik je hier? Hier staat het antwoord op je vraag over het keren. Als je dit niet begrijp geef dat dan even aan, misschien dat we het dan op een andere manier kunnen uitleggen, of misschien even je back-up van je database even opsturen dan kan er aan de hand daarvan gericht geholpn worden.
Groetjes
Nu heb ik hiermee in het begin ook wel problemen gehad.
Waar een trein vanuit een blok naartoe mag, hangt af van het blok vanwaar hij zojuist gekomen is, van niets anders.
Dat doe je als weggebruiker niet zo.
Welke straat je mag indraaien hangt in koploper dus niet af van verkeerstekens of pijltjes, maar wel vanuit welke straat je daarnet gekomen bent...
Die gedachtenbocht moet je wel even nemen.
Waar een trein vanuit een blok naartoe mag, hangt af van het blok vanwaar hij zojuist gekomen is, van niets anders.
Dat doe je als weggebruiker niet zo.
Welke straat je mag indraaien hangt in koploper dus niet af van verkeerstekens of pijltjes, maar wel vanuit welke straat je daarnet gekomen bent...
Die gedachtenbocht moet je wel even nemen.
Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd