Baden-Württemberg
-
Re: Baden-Württemberg
Beste Raymond,
Er staan nu twee zilvervissen met blauwe streep te koop op Marktplaats, verkoper is Treinofieltje woonachtig in de Lier.
Is een hele betrouwbare verkoper, heb al vele dingen bij hem gekocht zonder mankementen.
Met vriendelijke groet,
Mark
Er staan nu twee zilvervissen met blauwe streep te koop op Marktplaats, verkoper is Treinofieltje woonachtig in de Lier.
Is een hele betrouwbare verkoper, heb al vele dingen bij hem gekocht zonder mankementen.
Met vriendelijke groet,
Mark
Met vriendelijke groet, Mark
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
-
Onderwerp starter - Berichten: 1593
Bedankt Mark,
Die wagon met sluitverlichting heb ik nog nooit gezien. (8149)
Ik zal hem een berichtje sturen of hij ook verzend naar het buitenland nadat ik een account aangemaakt heb. Ik woon in Engeland en hier gebruiken we eBay. Dat is geloof ik niet zo populair in Nederland?
Nogmaals bedankt
Die wagon met sluitverlichting heb ik nog nooit gezien. (8149)

Ik zal hem een berichtje sturen of hij ook verzend naar het buitenland nadat ik een account aangemaakt heb. Ik woon in Engeland en hier gebruiken we eBay. Dat is geloof ik niet zo populair in Nederland?
Nogmaals bedankt
I like sitting in my hottub with a beer or two…...
Raymond,
H A P P Y B I R T H D A Y,
maak er maar een leuke dag van.
groetjes,
Bert
H A P P Y B I R T H D A Y,
maak er maar een leuke dag van.
groetjes,
Bert
Raymond,
Van harte proficiat.
m.vr.gr.
Hans
Van harte proficiat.
m.vr.gr.
Hans
XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
-
Bedankt voor de felicitaties Bert & Hans.
Net terug van een lekker weekend in een Spa Hotel in North Wales zonder kids
Net terug van een lekker weekend in een Spa Hotel in North Wales zonder kids

Raymond,
H A P P Y B I R T H D A Y, liggen de bouw activiteiten bij jou helemaal stil ???
groetjes,
Bert
H A P P Y B I R T H D A Y, liggen de bouw activiteiten bij jou helemaal stil ???
groetjes,
Bert
Raymond,
Gefeliciteerd maar weer met je verjaardag
Groeten,
William
Gefeliciteerd maar weer met je verjaardag

Groeten,
William
Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
-
Bedankt mensen.
Bert, staat inderdaad al een tijd stil. Zal binnenkort maar weer eens verder gaan.
Bert, staat inderdaad al een tijd stil. Zal binnenkort maar weer eens verder gaan.

-
Eind 1015 de baan opgeklapt en alles afgekoppeld om wat ruimte op zolder te maken en het hele gebeuren een beetje opgegeven. Emigreren zit in de pipeline over een paar jaar dus we dachten wat voor zin heeft het om verder te tobben om het na een paar jaar toch weer af te breken…
Mijn oudste zoon Liam (9) heeft me toch weten te overtuigen om verder te gaan met wat we zijn begonnen. Al is het alleen maar om te leren hoe het hele digitale gebeuren werkt. Willen allebei toch automatisch gaan rijden in de toekomst dmv Koploper (Liam is Nederlands aan het leren)
Het zal allemaal nog wel met een ouderwets slakkegangetje gaan depending on drukte met werk en kids school etc.
Vandaag hebben we het hele gebeuren op poten gezet en de baan gestofzuigd. Van de week even naar de bedrading kijken en zien of alles nog een beetje werkt.
Volgend weekend willen we beginnen om LED verlichting aan te brengen in een aantal rijtuigen. Een aantal had al verlichting maar door de warmte was in één van de rijtuigen het dak gaan vervormen. Fingers crossed.
Vorige week nog twee nieuwe zilver vissen ontvangen. Denk dat dat de eerste slachtoffers gaan worden….
Rommeltje op poten….

Mijn oudste zoon Liam (9) heeft me toch weten te overtuigen om verder te gaan met wat we zijn begonnen. Al is het alleen maar om te leren hoe het hele digitale gebeuren werkt. Willen allebei toch automatisch gaan rijden in de toekomst dmv Koploper (Liam is Nederlands aan het leren)
Het zal allemaal nog wel met een ouderwets slakkegangetje gaan depending on drukte met werk en kids school etc.
Vandaag hebben we het hele gebeuren op poten gezet en de baan gestofzuigd. Van de week even naar de bedrading kijken en zien of alles nog een beetje werkt.
Volgend weekend willen we beginnen om LED verlichting aan te brengen in een aantal rijtuigen. Een aantal had al verlichting maar door de warmte was in één van de rijtuigen het dak gaan vervormen. Fingers crossed.
Vorige week nog twee nieuwe zilver vissen ontvangen. Denk dat dat de eerste slachtoffers gaan worden….
Rommeltje op poten….

Emmigreren als in terug naar Nederland ?
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
-
Raymond zal na de brexit misschien wel móeten emigreren... als toekomstig 'undesirable alien'.Maurits71 schreef:Emmigreren als in terug naar Nederland ?
Digikeijs DR5000 • Rocrail • Peco Finescale Code 55 • Tijdperk NL III
vlieringerwerf.wordpress.com
vlieringerwerf.wordpress.com
tja dat zal dan ook voor mij , robert en zo nog wel een paar moeten gelden, maar verrassing voor jerjvanhouten schreef:Raymond zal na de brexit misschien wel móeten emigreren... als toekomstig 'undesirable alien'.Maurits71 schreef:Emmigreren als in terug naar Nederland ?

-
Nee Maurits. Met een beetje geluk op de grens van QLD en NSW Australia zo'n 500KM inland van Brisbane.Maurits71 schreef:Emmigreren als in terug naar Nederland ?
-
rjvanhouten schreef:Raymond zal na de brexit misschien wel móeten emigreren... als toekomstig 'undesirable alien'.Maurits71 schreef:Emmigreren als in terug naar Nederland ?
Die term gebruiken wij hier niet. Dat is Amerikaans!
Deportatie na Brexit ligt voornamelijk aan Merkel, niet aan May btw… 56.000 Nederlanders in Great Britain - 3.3 miljoen EU'ers in Great Britain. Zal wel een aardig optochtje worden…..
Belangrijkere zaken, die koperen plaatje onder de draaistellen om binnenverlichting te voorzien van stroom, waar kan ik die verkrijgen?
bij onze vriend domburg 

-
Aan het rond speuren op de Domburg site. Weet jij hoe die strips heten in het Nederlands.
Kan ik gelijk ophalen als ik gedeporteerd word….
Die stripjes die over de draaistel schroef zitten.

Kan ik gelijk ophalen als ik gedeporteerd word….

Die stripjes die over de draaistel schroef zitten.

Laatst gewijzigd door Raymond (UK) op 06 feb 2017 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Mayernhofen slepers heten die krengen:
Ik kan ze niet vinden in de webshop: zijn wel onderdeel van een complete set binnenverlichting hier: https://www.webshop-domburgtrainsupport ... g-set-vvp/
Ik kan ze niet vinden in de webshop: zijn wel onderdeel van een complete set binnenverlichting hier: https://www.webshop-domburgtrainsupport ... g-set-vvp/
-
Thanks Joost.
Ik ga vanavond even verder speuren. Ik heb een stuk of 10 sets van de oude binnenverlichting waar ik mee kan beginnen maar kom nog zo'n 15-20 sets tekort.
Edit: Gevonden! Thanks Joost - Maurits
https://www.webshop-domburgtrainsupport ... contacten/
Ik ga vanavond even verder speuren. Ik heb een stuk of 10 sets van de oude binnenverlichting waar ik mee kan beginnen maar kom nog zo'n 15-20 sets tekort.
Edit: Gevonden! Thanks Joost - Maurits
-
Jos,
Digikeijs slepers kunnen op sommige wagons meer weerstand geven, wat nadelige gevolgen heeft voor de trekkende lok.
Mayershofen slepers hebben een hele lage weerstand en geleiden beter, betere stroomafname van de as.
En ja, ik gebruik beide, om sommige wagons passen Digikeijs beter. Maar ja, maar ik vind de mayerhofen fijner, beter kwaliteit.
Digikeijs slepers kunnen op sommige wagons meer weerstand geven, wat nadelige gevolgen heeft voor de trekkende lok.
Mayershofen slepers hebben een hele lage weerstand en geleiden beter, betere stroomafname van de as.
En ja, ik gebruik beide, om sommige wagons passen Digikeijs beter. Maar ja, maar ik vind de mayerhofen fijner, beter kwaliteit.
Met vriendelijke groet, Mark
De Digikeijs-slepers waren voor mijn Minitrix-wagons aan de krappe kant, de puntjes kwamen net tot de as.
Kan zijn dat het een ander merk was maar ze lijken er heel veel op, heb er een koperen plaatje op gesoldeerd.
Ray, je hebt een pb.
Kan zijn dat het een ander merk was maar ze lijken er heel veel op, heb er een koperen plaatje op gesoldeerd.
Ray, je hebt een pb.
-
Thanks Jos,
Ik heb dezelfde (denk ik) hier gevonden. Ik zal later even meten of die dingen passen. Alle wagons zijn FLM btw.
Ben, bedankt en PB'ed
Ik heb dezelfde (denk ik) hier gevonden. Ik zal later even meten of die dingen passen. Alle wagons zijn FLM btw.
Ben, bedankt en PB'ed
Ray, dat zijn gewoon die Digikeijs dingen (zie het artikelnummer) . En mijn advies (ook naar Jos), gebruik die Mayerhofen slepers! Zie redenatie van Mark.
-
- Elektronica/Commercieel
AstublaftFidOo schreef:Mayernhofen slepers heten die krengen: