Hi

Nieuw op dit forum, stel je hier voor.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Pdehoog

Hi

Bericht door Pdehoog »

Hi,

Ik ben Peter, 40, en in het verleden een aantal minitrix treinen in bezit gehad. Ook nog in een ver verleden (toch al gauw zo'n 15 jaar geleden) lid geweest van de Delftse Modelbouwvereniging. Op een gegeven moment alles verkocht want het lag stof te happen maar het heeft me nooit echt verlaten.

Een aantal weken geleden in een spontane opwelling een Fleischmann digitale startset gekocht en nu dus aan het bedenken hoe verder. Ik vind de techniek echt geweldig vooruitgegaan sinds mijn initiele kennismaking met N-spoor maar ik heb maar beperkt de ruimte dus echt heel erg digitaal met pc besturing heeft weinig zin ben ik bang.

Ik heb een oude tafel van 160x80cm tot mijn beschikking waar nog wat ruimte vanaf gaat omdat er een anti-katten-deksel over de baan moet kunnen. Effectief verwacht ik 150x70 tot mijn beschikking te hebben.

Het lijkt schier onmogelijk om daar een leuke baan op te bouwen eigenlijk. De ideeen krijgen wel langzaam vorm. Het wordt vermoedelijk een hoofdzakelijk industrieel zijspoor in Duitsland met een steengroeve of houtzagerij, een goederendepot en losspoor en een klein passagiersstationnetje waar zo'n railbus kan stoppen. Ik denk dat dat periode III / IV zal zijn dus met diesel en stoom. Maar verder....nog geen idee over sporenplannen etc.

Ik denk voor nu dat het een proefbaantje wordt om te spelen met de techniek. Aantal wissels, aantal ontkoppelsporen en dat eerst met schakelaars en later met decoders.

Ik hou jullie wel op de hoogte.

richard7877

Re: Hi

Bericht door richard7877 »

Hoi Peter

welkom op het n-spoor forum!

Groeten Richard Meester

http://www.delftsemodelbouwvereniging.nlgevestigd op de Kleveringweg 19, unit 4B in Delft

rc.amsterdam

Bericht door rc.amsterdam »

Hallo Peter - welkom bij "de club" zoals ik dat zeg. Snuffel maar op dit forum, er is veel te vinden. Ik lees graag tzt wat meer over de ontwikkeling van je baan(tje). Maar klein kan heel fijn zijn, zeker weten. Succes.

vr gr
Rob

Het kan altijd beter, maar soms moet je gewoon tevreden zijn.

Wablo

Bericht door Wablo »

Peter,
Ook vanaf deze kant welkom op ons forum, er is hier veel informatie en mooie voorbeelden te vinden, 26 en 29 mei zijn er zelf een aantal banen van o.a. dit forum life te bewonderen in Hilversum op Station N-Spoor.
groetjes,
Bert

Onderwerp starter
Pdehoog

Bericht door Pdehoog »

Dank allemaal. Ik ben benieuwd. Heb er zin in. Eerst nu even met de roparun naar Parijs en terug, daarna twee weken Schotland en dan heeft hopelijk de belastingdienst een donatie gedaan en gaan we echt aan de slag.

Krab

Bericht door Krab »

Welkom Peter op het N - forum .

m.v.g. Sjaak

TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093

Hans

Bericht door Hans »

Hallo Peter,

Welkom op het forum.

m.vr.gr.

Hans

XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Plaats reactie