Mijn nieuwe aanwinsten 2018

Plaats hier je treingerelateerde foto('s). Van vakantie tot modelbaan.
(Foto's van de EIGEN modelbaan: deze wel plaatsen in forum 'Mijn N-baan'!)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
maarten
Moderator
Berichten: 3600
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Mijn nieuwe aanwinsten 2018

Bericht door maarten »

Plaats hier je nieuwe aanwinsten.


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

tv_man
Berichten: 1435
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2018

Bericht door tv_man »

Ben ik de eerste? :D
Bijlagen
nieuwe_flex.jpg
nieuwe_flex.jpg (48.82 KiB) 10204 keer bekeken


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)

Ipio
Berichten: 453
Lid geworden op: 01 sep 2008 21:08
Locatie: Heemskerk

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2018

Bericht door Ipio »

Zo, dat is een aanslag op je budget. :D :D :D

Beste wensen voor 2018

Mvg. Marc


Met Vriendelijke Groeten,
Marco

Nederlandse "NS - Multi Level Baan" tijdperk III, tot VI.

Debvd
Berichten: 564
Lid geworden op: 21 nov 2016 14:59
Locatie: West-Friesland

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2018

Bericht door Debvd »

Tja eigenlijk net op het randje van 2017 binnengekregen :-)

Een 2 - 4 en 5 delige DB BR-442 en een DB 111 :D ..... een leuke aanvulling nu nog op zoek naar de 3-delige versie van de BR-442 :D

Een kleine impressie naast elkaar

AfbeeldingIMG_0409

En van de lengte ;)

AfbeeldingIMG_0408

Zo nu Hans nog ff plagen voor de plux-12 :shock: :lol:

Groetjes Bjorn.



Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2018

Bericht door Marksintpancras »

Bjorn, :D die talent zijn echt leuke dingen .
Heb ze ook rijden, lekker sjoeven over de baan. Zo gek dat mijn vracht locomotieven er schijt ziek van worden omdat ze uit alle hoeken komen uit het station.


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

Debvd
Berichten: 564
Lid geworden op: 21 nov 2016 14:59
Locatie: West-Friesland

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2018

Bericht door Debvd »

Marksintpancras schreef:Bjorn, :D die talent zijn echt leuke dingen .
Heb ze ook rijden, lekker sjoeven over de baan. Zo gek dat mijn vracht locomotieven er schijt ziek van worden omdat ze uit alle hoeken komen uit het station.

:lol: :lol: :lol: :lol:

Moet alleen nog ff uitzoeken of ik ze kan koppelen op het station en dat ze dan in tractie wegrijden en weer uit tractie kunnen gaan en wegrijden. Zover ik kan zien zit er alleen een vaste koppeling bij.

Maar zijn mooie treinstellen. :D



Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2018

Bericht door Marksintpancras »

Dat ontkoppelen en koppelen zat ik ook al naar te kijken ivm mijn 3 delig deel te koppelen met mijn 4 delig talant. Dit ook bij mijn Brawa diesels. Dit kan doen via een speciale koppeling en dan over je decoder. Echter ben ik hierbij nog niet uit of dit netjes ingebouwd kan worden.
Anders plaats ik op 1 stationsspoor een ontkoppelingsmechaniek van Fleischmann met een Servo.
Het perron is lang genoeg om een goede setting te maken.


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

Debvd
Berichten: 564
Lid geworden op: 21 nov 2016 14:59
Locatie: West-Friesland

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2018

Bericht door Debvd »

Marksintpancras schreef:Dat ontkoppelen en koppelen zat ik ook al naar te kijken ivm mijn 3 delig deel te koppelen met mijn 4 delig talant. Dit ook bij mijn Brawa diesels. Dit kan doen via een speciale koppeling en dan over je decoder. Echter ben ik hierbij nog niet uit of dit netjes ingebouwd kan worden.
Anders plaats ik op 1 stationsspoor een ontkoppelingsmechaniek van Fleischmann met een Servo.
Het perron is lang genoeg om een goede setting te maken.
Als je dat doet langs het perron welke kopeling zou je gebruiken buiten de speciale koppeling over decoder.... Zoek ook de oplossing in een ontkoppelingsmechaniek.



Debvd
Berichten: 564
Lid geworden op: 21 nov 2016 14:59
Locatie: West-Friesland

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2018

Bericht door Debvd »

Intussen wachtend op antwoord van Mark... :lol:

Zijn intussen de voorlopige laatste aanwinsten binnengekomen...vanaf nu focussen op rails.. :oops:

Een mooie ET-30 van Hobbytrain, de SVT Köln van Hobbytrain en 2 dubbeldekrijtuigen van Minitrix :D

AfbeeldingIMG_0426

AfbeeldingIMG_0425

Zo dus toch maar ergens een dieselroute maken denk ik ;) :lol:

Groetjes Bjorn

Die SVT Köln is een interessante om om te bouwen naar digitaal :shock: ;)



FidOo
Berichten: 5640
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2018

Bericht door FidOo »

Die svt is een niet echt lastige maar vooral dure jongen. Ik zelf heb uiteindelijk gekozen voor 1 motor decoder en 2 functie decoders. Daarnaast de stroomafname van alle wagons doorgekoppeld met stekkers in de balg overgangen. Deze zijn in de plaats van de klik verbinding gekomen. Daarnaast in elke wagen binnenverlichting ingebouwd. Functioneert hier echt naar 100% tevredenheid.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Debvd
Berichten: 564
Lid geworden op: 21 nov 2016 14:59
Locatie: West-Friesland

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2018

Bericht door Debvd »

FidOo schreef:Die svt is een niet echt lastige maar vooral dure jongen. Ik zelf heb uiteindelijk gekozen voor 1 motor decoder en 2 functie decoders. Daarnaast de stroomafname van alle wagons doorgekoppeld met stekkers in de balg overgangen. Deze zijn in de plaats van de klik verbinding gekomen. Daarnaast in elke wagen binnenverlichting ingebouwd. Functioneert hier echt naar 100% tevredenheid.
Welke stekkers heb jij gebruikt? waarom dan niet meteen alles over 1 decoder geschakeld?

Je maakt me nieuwsgierig :)


Gebruikersavatar

OBBinN
Berichten: 1814
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2018

Bericht door OBBinN »

Zojuist binnengelopen voor de containertrein in wording.. ;)

Afbeelding

Ook een paar stukjes rails en van die plastic verbind dingetjes, had er nog 1 liggen.. :lol:


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4627
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2018

Bericht door Hoontje »

Enkele nieuwe aanwinsten voor de modulebaan en mijn rollend materieel park...

Afbeelding

Een FALLER pakketje, ik vind het zo'n schattig gebouwtje. In de bossen naast de Curver in Rijen zit ook zo'n autohandelaartje verscholen. Dus dit pakketje komt goed van pas als ik ooit aan die module begin...

Afbeelding

Een HBiSs wagon van de NS, gebouwd door ns1200 (Rick)...

Afbeelding

Nog een geel-grijze 6400, de 6417 van Raillion. Kan nu in dubbeltractie gaan rijden met de 6408 voor de ertstrein...

En last, but not least... heuh, de portomonnee is de komende maanden wel leeg, de nieuwste beauty, :D

Afbeelding

Een NS 1000, de NS 1008 van atelier Guarniero.
Deze markante loc gaat de van Gend & Loos of de bietentrein op mijn baantje trekken. Als iemand nog tips heeft voor de bruine bietenwagens van de NS in model, ik houd me aanbevolen! ;)

Tot zover,

Een zeer contente Hoontje


Gebruikersavatar

Hans
Berichten: 1509
Lid geworden op: 03 dec 2010 16:06
Locatie: Zoetermeer

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2018

Bericht door Hans »

Hallo Hoontje,

Mooie spulletjes, vooral die NS 1008. Komt die goed de bocht door met al die wielen?

m.vr.gr.

Hans

PS
Ik zie net in je andere draadje dat ie helemaal niet rijdt. Ik hoop dat je het kan oplossen.


XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan

FidOo
Berichten: 5640
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2018

Bericht door FidOo »

Debvd schreef:
FidOo schreef:Die svt is een niet echt lastige maar vooral dure jongen. Ik zelf heb uiteindelijk gekozen voor 1 motor decoder en 2 functie decoders. Daarnaast de stroomafname van alle wagons doorgekoppeld met stekkers in de balg overgangen. Deze zijn in de plaats van de klik verbinding gekomen. Daarnaast in elke wagen binnenverlichting ingebouwd. Functioneert hier echt naar 100% tevredenheid.
Welke stekkers heb jij gebruikt? waarom dan niet meteen alles over 1 decoder geschakeld?

Je maakt me nieuwsgierig :)
Ik heb 2 polige stekkers met een afstand van RM1.27 gebruikt. Ik wilde eigenlijk 6 polige gebruiken met RM1.0 maar ik kreeg ze niet lekker gesoldeerd en de pinnen bleven vaak niet zitten dus toen was 1 decoder gebruiken geen optie meer.
Dus vandaar alleen stroomafname doorgekoppeld en dan maar 2 functiedecoders extra. Voorwaarde voor mij was dat ie nog steeds te ontkoppelen bleef. (dus geen draden tussen de wagens)
Mocht je om dat laatste niks geven, dan kun je wel 1 decoder gebruiken en draden tussen de wagens doen. (dan past die niet meer in de OVP, en die ontbreekt bij mij juist)


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Pleun
Berichten: 203
Lid geworden op: 09 aug 2013 18:16

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2018

Bericht door Pleun »

Hoontje schreef: ...
Een NS 1000, de NS 1008 van atelier Guarniero.
Deze markante loc gaat de van Gend & Loos of de bietentrein op mijn baantje trekken. Als iemand nog tips heeft voor de bruine bietenwagens van de NS in model, ik houd me aanbevolen! ;)
...
Bietenwagens zijn er van Roco (afbeeldingen van de links kloppen niet persé):



Rick
Berichten: 1611
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2018

Bericht door Rick »

Strikt genomen zijn de wagens met de oranje deuren en S niet voor bietenvervoer. Deze waren speciaal voor het vervoer van aluminium broodjes (schroot, vandaar de S), uiteindelijk zijn de wagens nog wel in het bietenvervoer ingezet maar niet meer met een 1000 ervoor.



thevandijks
Berichten: 427
Lid geworden op: 13 dec 2010 21:47

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2018

Bericht door thevandijks »

Afbeelding

Voor een toekomstige olieboot op de baan heb ik het setje Minitrix 15632 gekocht, daar moeten er nog wel een aantal van bijkomen, maar het begin is er!

Afbeelding

Zijn fraaie wagens!

Afbeelding

En we gaan perrons maken, gebogen dus!

Groet Hans


Gebruikersavatar

OBBinN
Berichten: 1814
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2018

Bericht door OBBinN »

Vandaag noodgedwongen in Rijswijk geweest, had zoemende functie decoders.. Dus even bij de heren van DTS langsgeweest, heel zeer waarschijnlijk te veel power op de baan, had een oude trafo.. Nu een nieuwe die minder spanning op de baan zet en (hopelijk) geen zoemers meer geeft.. Martin, nogmaals dank 8-)

Afbeelding

Owja, bij Hans nog een container bakkie blijven kleven :lol: 8-)


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram

zita
Berichten: 91
Lid geworden op: 01 nov 2016 13:43
Locatie: Zuid Holland

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2018

Bericht door zita »

Gister wat aan koopjes gedaan bij de modelspoordagen in de broodfabriek,
kan weer ff vooruit. De BR614 had ik al maar is nu voorzien van een decoder en functie decoder door Martin Domburg.

Gr zita
Bijlagen
broodfabriek.jpg
broodfabriek.jpg (89.51 KiB) 7861 keer bekeken


Gebruikersavatar

V.Prins
Berichten: 64
Lid geworden op: 26 sep 2010 10:51
Locatie: Zaandam

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2018

Bericht door V.Prins »

Vanuit Engeland (!) een setje Belgische (Fleischmann) couchettes binnen gekregen:
Afbeelding
Ik heb er in totaal nu vier van. Dingen zijn ondertussen amper tot niet te krijgen.

Via Marktplaats deze SECO V100 van Arnold:
Afbeelding
Minstens 24 jaar oud maar nog in goede staat!


Groet, Vincent Prins

1:1 Flickr | 1:160 Een grens op zolder (F/D) - DR5000/DR4018/DR4024/DR4088 - iTrain - Peco 55 -
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4627
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2018

Bericht door Hoontje »

Omdat mijn Guarniero NS 1008 stuk is, terwijl de verkoper hem werkend aanprees, heb ik na een zeer prettig contact met de verkoper een nieuwe prijs overeengekomen. Tijdens dat contact kwamen we te spreken over de THS producten die ik nog zocht en warempel, hij toverde nog een hebbertje uit zijn voorraad! :mrgreen: Voor een zeer schappelijke prijs, vanwege alle eerdere ongemakken, ben ik nu in het bezit van het THS blauw-gele plan L fietsrijtuig. Puntgaaf! :D Die gaat achter m'n NS 1202 om een stam na te bootsen uit de jaren '80.

Afbeelding

Tot zover,

Groetjes,

Een zeer blije Hoontje


Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3561
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2018

Bericht door Schachbrett »

Gaaf man,het is wel een heel herkenbaar rijtuig voor mij.
Tja,krijg je als je nog uit de periode komt van de getrokken IC's op Neerlands sporen.


Gr Chris


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben

Rick
Berichten: 1611
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2018

Bericht door Rick »

Het nummer is inderdaad een plan L maar de raamindeling is van een plan E fietsenrijtuig na de modernisatie begin jaren '90. Leuk rijtuig dat ik ook nog wel wil hebben. :)


Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2885
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2018

Bericht door WilcoV »

Rick schreef:Het nummer is inderdaad een plan L maar de raamindeling is van een plan E fietsenrijtuig na de modernisatie begin jaren '90. Leuk rijtuig dat ik ook nog wel wil hebben. :)
Goede opmerking, het nummer is nadrukkelijk dat van een fietsenrijtuig (dat was in dit geval 50 84 92-37 001-2, de voormalige Plan L inderdaad P7939, 51 84 00-30 039-9). Het gebruikte rijtuig van Minitrix is helaas een CKD (volksmond wel RD) die eigenlijk de fietsenrijtuignummers 50 84 92-37 005-3, 50 84 92-37 006-1, 50 84 92-37 007-9 of 50 84 92-37 008-7 zou moeten dragen in deze uitvoering. Er zit inderdaad tussen de raamindeling van de CKD en Plan L nogal wat verschil, evenals de deurindeling en niet de vergeten de dakvensters van de Plan L die niet in de CKD zitten.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Gesloten