Piko 2019

Voor al het oude nieuws van voorgaande jaren

Onderwerp starter
Rick
Berichten: 1611
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Piko 2019

Bericht door Rick »

https://www.piko.de/KAT_PDF/99699.pdf

een bruine 2400, geel grijs met A-sein en een ACTS 1200.


Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2082
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Piko 2019

Bericht door Robert_N-Nm »

Ach, kijk een BR V200.1 (hebben we ook van Minitrix & Fleischmann). De prijs is dan wel weer schappelijk te noemen met €99,- (adviesprijs) heb je de analoge versie te pakken, daar kunnen ze bij Minitrix en Fleischmann dan wel weer een puntje aan zuigen.

Ik wacht af wat de RBe 4/4 gaat worden (staat al in de voorbestelling). Een Zwitser doet het altijd goed.


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2885
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Piko 2019

Bericht door WilcoV »

Wel veel uitloop modellen helaas.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

Onderwerp starter
Rick
Berichten: 1611
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: Piko 2019

Bericht door Rick »

In H0 komt trouwens een blauwe 1100 zonder botsneus, hopelijk komt die over een paar jaar in N. :)



Peter
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 jan 2010 20:07
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Piko 2019

Bericht door Peter »

Weer mooie items van Piko!

Grtz.
Peter


Mijn baan: http://n-spoorforum.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=14&t=9458

Digitaal (DCC), iTrain, Peco 55
Gebruikersavatar

Doolemeister
Berichten: 1107
Lid geworden op: 19 okt 2011 12:30
Locatie: Regio het Groene Hart

Re: Piko 2019

Bericht door Doolemeister »

Weer mooie loks!
Idd veel uitloop, maar dat is ook goed ivm nieuwe modellen.


Groet, Arjan

De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2885
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Piko 2019

Bericht door WilcoV »

Doolemeister schreef:Weer mooie loks!
Idd veel uitloop, maar dat is ook goed ivm nieuwe modellen.
Hmm een model dat eind 2018 is uitgebracht al in 2019 als uitloop model aanmerken vind ik persoonlijk niet zo gelukkig gekozen. Zowel de 2200 als de twee 2400'en die in 2018 zijn uitgekomen worden nu alweer als uitloop model aangemerkt. Daarnaast alle groene mat 54 modellen.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

robert
Berichten: 702
Lid geworden op: 23 feb 2010 20:38

Re: Piko 2019

Bericht door robert »

@Wilco,

Denkelijk ruimte voor een nummervariant, uitloop betekent hier in mijn ogen dat de betreffende batch op raakt en dan zal er ( zoals ik redeneer) wel een nummervariant komen.


Met groet Rob

Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2885
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Piko 2019

Bericht door WilcoV »

robert schreef:@Wilco,

Denkelijk ruimte voor een nummervariant, uitloop betekent hier in mijn ogen dat de betreffende batch op raakt en dan zal er ( zoals ik redeneer) wel een nummervariant komen.
Snap ik allemaal, maar doe dat, in mijn ogen dan althans, met modellen van 2 of 3 jaar geleden. Die blijven nu wel in het assortiment.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Gebruikersavatar

Doolemeister
Berichten: 1107
Lid geworden op: 19 okt 2011 12:30
Locatie: Regio het Groene Hart

Re: Piko 2019

Bericht door Doolemeister »

Wilco,
Vroeger en dan bedoel ik 20 jaar geleden voerde een fabrikant een assortiment wat lang beschikbaar was.
Nu is het allemaal sneller en anders.
Ik kan begrijpen dat je het jammer vind al is het wel erg goed. Hoe sneller een model uitverkocht is hoe eerder ze geneigd zijn een variant uit te brengen. In H0 is bijvoorbeeldde Benelux hondekop uitgebracht. Dit blijkt geen hardloper en om deze reden komt het niet in N.
Ik hoop maar dat Piko de H0 1100 die ze nu gaan uitbrengen goed zal aanslaan, wat een voordeel kan hebben als ze het in N willen uitbrengen.
Maar kunnen blij met wat er wordt uitgebracht en dan met name de 2400'en. :D


Groet, Arjan

De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel

robert
Berichten: 702
Lid geworden op: 23 feb 2010 20:38

Re: Piko 2019

Bericht door robert »

@ Wilco,

2400 (2454) die nu al uitloop/zo lang de voorraad strekt. Dit betekent in mijn ogen een goede verkoopcijfers.(dus poen in het laatje) Hierna de 24..? ja, een bruine en een geel grijze met a frontsein (laag) Mooi toch, zoveel varianten.
Wat lang in het assortiment blijft qua nummer, daar is de verkoop minder van (2284), modellen blijven gewoon in programma, alleen met ander nummer. Er verdwijnen geen modellen. Alleen varianten.


Met groet Rob

Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."

Heiko
Berichten: 429
Lid geworden op: 09 sep 2016 09:42

Re: Piko 2019

Bericht door Heiko »

En kleuren. Ik had dit jaar geen geld voor de groene 1200 en 2400. Ik kan nu zomaar de pech hebben dat deze over een aantal maanden niet meer leverbaar zijn


z21 / Fleischmann / Minitrix / Piko / Kato
Gebruikersavatar

Merijn
Berichten: 308
Lid geworden op: 16 apr 2017 13:09
Contacteer:

Re: Piko 2019

Bericht door Merijn »

Of ze zijn kleinere oplages gaan maken van de laatste paar modellen en zijn ze daarom eerder uitverkocht? Misschien naar aanleiding van de verkoopcijfers van oudere modellen? Of zijn er ineens een hoop N-rijders bij gekomen? Het is moeilijk te zeggen.

Vrees net als Heiko soms de boot te missen met sommige modellen maar wil me niet laten opjagen.

Toch had ik dit jaar stiekem gehoopt dat er een nieuwe loc of treinstel zou worden uitgebracht. En de geruchten over rijtuigen Plan E doen ook al zo lang de ronde... Afijn, het is wel weer mooi om te zien dat er van de 2400 weer een nieuwe vormvariant wordt gemaakt. Wat Piko tot nu toe voor NS-rijders in N is eigenlijk al geweldig vind ik


(Her)beginner. Tapijtrijder. Digitaal. NS Ep. IV en V

https://www.youtube.com/channel/UCWOkW7 ... 8m4LublUXA
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2885
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Piko 2019

Bericht door WilcoV »

Ik ben zelf eigenlijk blij dat Piko even geen nieuw model uit heeft gebracht, hoewel de A-sein 2400 natuurlijk wel een nieuw model is, geeft wat lucht als je een kleiner budget hebt.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Gebruikersavatar

Mack
Berichten: 880
Lid geworden op: 09 dec 2013 20:46

Re: Piko 2019

Bericht door Mack »

vindt Wilco gelijk hebben laaste nieuwe modellen 2018 gaan er uit ,2200,2400

is dat dat je sneller koop soort op jaag actie,

en waar blijft de mat 56,en de mat 46 ,

goede is er een bruine 2400 komt

maar de V200 dan wel weer leuk voor die prijs.

niet zo lang te sparen,

zal wel treinen gaan missen het zo gaat,zo gauw er uit gaan

Mack
Laatst gewijzigd door Mack op 30 dec 2018 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.


tijdperk 1900-1970,Kato-rails ,(Analoog-rijder).
bouwer Ratterdam1.0/Wolfenstein/0

robert
Berichten: 702
Lid geworden op: 23 feb 2010 20:38

Re: Piko 2019

Bericht door robert »

Mack,

Modellen gaan niet uit programma. Er komen weer kleur/nummervarianten.Nummer/kleurvarianten komen en gaan, zolang piko zal bestaan


Met groet Rob

Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."
Gebruikersavatar

Mack
Berichten: 880
Lid geworden op: 09 dec 2013 20:46

Re: Piko 2019

Bericht door Mack »

Robert

laten er het hopen,niet over gaan naar moderne treinen

Mack


tijdperk 1900-1970,Kato-rails ,(Analoog-rijder).
bouwer Ratterdam1.0/Wolfenstein/0

Valéry
Berichten: 203
Lid geworden op: 03 mei 2016 18:36
Locatie: Arnhem

Re: Piko 2019

Bericht door Valéry »

Ik ben zelf eigenlijk blij dat Piko even geen nieuw model uit heeft gebracht, hoewel de A-sein 2400 natuurlijk wel een nieuw model is, geeft wat lucht als je een kleiner budget hebt.
Zoals Wilco het ziet, kunnen we opgelucht zijn met «slechts» de aangekondigde 2400 met derde koplamp.
Opmerkelijk is het prijsverschil met de op blz. 6 vermelde BR 221, waarvan wél de vier assen worden aangedreven. Misschien hoopt Piko daarmee op een afzet die alle verkoopcijfers van de eerdere modellen van Flm en Mtx verslaat. Het zal nog heel wat constructief vernuft vragen om het dik 110 gram wegende Mtx-clubmodel van de V 200 116 (16201) technisch en optisch te overtreffen voor minder dan 40% van de prijs hiervan.
Opmerkelijk is, dat Piko nog steeds niet de plan-E-rijtuigen aankondigt waarover al langer geruchten rondgingen. Van mij mag plan E worden vergeten als daarmee capaciteit voor de fabricage van de turkooize en blauwe RIC-rijtuigen «plan D» vrij zou komen. Die kunnen in hun oorspronkelijke kleur een fraaie sleep vormen met de turquoise 1212 van Piko (40463) en 1302 van Startrain (60132), zoals ze in tijdperk IIIa reden naar Maastricht (1950), Enschede (1951) en het noorden (1952). Bovendien kwam plan D regelmatig in het buitenland, eerst in D-treinen en later op de buurlandverbindingen. Plan E kwam hooguit tot Bentheim na de elektrificatie in 1976 en dan nog maar zelden.
Als Piko en zijn importeur voor de keuze van NS-rijtuigen nog wat bedenktijd nodig hebben, willen mijn 38% medestanders in de poll op dit forum en ik best nog enig geduld opbrengen.


Valéry (*1948, verzamelaar normaalspoor Europa 1958-1970)
Gebruikersavatar

Mack
Berichten: 880
Lid geworden op: 09 dec 2013 20:46

Re: Piko 2019

Bericht door Mack »

plan E en D rijtuigen zou te gek zijn in blauw met interieur,binnen verlichting en sluit lichten

maar ben wel blij ze met de bruine 2400 uitkomen ,alleen jammer geen mat 46 of mat 56 uitkom

maar Piko doe wel veel voor het Nederlands modelspoor N en alle modellen zijn mooi

heb verschillende merken V200 de MTX,ROCO,ARNOLD maar de Piko V200 zal er zeker bij komen.

en rijtuigen, locs kan beter langer duren en goed zijn dan haastwerk met fouten of dingen vergeten


tijdperk 1900-1970,Kato-rails ,(Analoog-rijder).
bouwer Ratterdam1.0/Wolfenstein/0
Gebruikersavatar

rjvanhouten
Berichten: 268
Lid geworden op: 25 jul 2016 15:19
Locatie: Leiden

Re: Piko 2019

Bericht door rjvanhouten »

Mack schreef:plan E en D rijtuigen zou te gek zijn in blauw met interieur,binnen verlichting en sluit lichten
Tijdens 'Station N-Spoor' in Hilversum (mei 2018) en de N-Spoorforumdag (september 2018) beweerde de Nederlandse agent/distributeur nog bij hoog en bij laag dat PIKO in 2019 plan-E rijtuigen zou uitbrengen.
Nu dus maar hopen dat die dan eerdaags in de najaarscollectie zitten...

Groet,
Robert Jan


Digikeijs DR5000 • Rocrail • Peco Finescale Code 55 • Tijdperk NL III
vlieringerwerf.wordpress.com

Onderwerp starter
Rick
Berichten: 1611
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: Piko 2019

Bericht door Rick »

Mack schreef:en waar blijft de mat 56,en de mat 46
Je kan dat wel steeds posten maar er komt geen mat '56 uit. Op de mat '46 zou ik ook niet gaan wachten.


Gebruikersavatar

H@Ns
Forum-Eigenaar
Berichten: 2334
Lid geworden op: 17 dec 2007 10:12
Locatie: Lochem

Re: Piko 2019

Bericht door H@Ns »

Hallo,

Helaas komen er geen Plan E rijtuigen.
Is defenitief van de baan.
Helaas ...

Groet, Hans


http://www.freebit.nl Ontmoetingsplaats voor N-Spoorders
http://www.n-spoorstore.nl N-Spoor treinen en accessoires
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2885
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Piko 2019

Bericht door WilcoV »

Evenals Plan D en andere kleine series modellen, vergeet het maar. De komende jaren zal geen enkele groot fabrikant modelfirma zich aan dergelijke zaken wagen zonder dat ze door anderen worden gefinancieerd. Een firma moet zeker weten dat deze met kleine wijzigingen heel veel varianten kan produceren zodat ze met de mallen nog jaren vooruit kunnen. Een dergelijke firma heeft maar één doel (ik zet hem opzettelijk scherp want het zijn vaak in aanleg gewoon ook modelspoorfanaten) en dat is voldoende rendement halen uit de productie. Logisch ook anders zijn ze over enkele jaren gewoon failliet. Daarom zijn modellen als een 1200, 2200 en 2400 redelijk interessant, er zijn vele varianten te produceren, zelfs niet Nederlandse (2200 en 2400 Belgische en Franse markt). Arnold kan met de NS ICE komen omdat deze redelijk eenvoudig op basis van de standaard ICE3 te fabriceren is en naast een Nederlandse markt ook een Duitse heeft.
Willen we modellen waarvan maar een relatief kleine serie (internationaal gezien dan) is te produceren, dan moet dit van kleinseriefabrikanten komen of een Nederlandse firma/importeur die bereid is risico te dragen voor een investering. Of uiteraard zelfbouw.
En dat is weer het mooie van ons forum. Met vele hobbyisten die ieder hun eigen specialiteit kunnen bijdragen, kan voor een redelijk budget wel een leuk model gebracht worden.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

robert
Berichten: 702
Lid geworden op: 23 feb 2010 20:38

Re: Piko 2019

Bericht door robert »

Wilco,
want het zijn vaak in aanleg gewoon ook modelspoorfanaten
, nou , die tijd is geweest. Misschien dat de chef van Piko nog "warme" gevoelens krijgt van treinen, De rest is maar geïnteresseerd in een ding, geld verdienen. (op zich niets mis mee), de affiniteit met de hobby is ver te zoeken. Ze(de firma's )zouden ook broodroosters kunnen maken en verkopen


Met groet Rob

Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."

thevandijks
Berichten: 427
Lid geworden op: 13 dec 2010 21:47

Re: Piko 2019

Bericht door thevandijks »

Is ook wel begrijpelijk om een bedrijf(je) als Piko in de lucht te houden moet je goede omzet hebben. Plan E is voor ons heel interessant, maar alleen voor die het allemaal 'echt' willen. De omzet en winst over een rijtuig is waarschijnlijk niet goed genoeg voor Piko.
Blijft over nu om een crowdfunding op te zetten voor Nederlandse rijtuigen, Plan D, E en (o wat mooi) ovalen ramen rijtuigen?
Lijkt me geweldig, ik ben voor ! :-)

Groet Hans


Gesloten