Ook eventjes voorstellen

Nieuw op dit forum, stel je hier voor.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Blade6100
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jan 2019 22:16

Ook eventjes voorstellen

Bericht door Blade6100 »

Hallo allemaal,

Mijn naam is Michel, 41 jaar, en ik woon in Weert (L).

Van kinds af aan altijd al onder de indruk geweest van modeltreintjes dankzij mijn opa en een oom, en vanaf m'n 12de (ongeveer) kreeg ik zelf mijn eerste trein (Märklin) en daar heb ik enorm veel plezier mee gehad. Na een aantal jaren de baan ook verder uitgebreid met rails, huisjes, enz.

Toen ik ongeveer 21 jaar was, overleed helaas mijn opa en daar heb ik toen enorm veel minitrix van geërfd waar ik superblij mee was en veel voor mij betekende, aangezien ik de enige was van alle kleinkinderen die er bij m'n opa altijd voorzichtig mee om ging en er het meeste interesse in had en van genoot als we daar op bezoek waren.

Helaas is jaren later door een brand alles verloren gegaan en had ik niets meer. Geen minitrix, geen Märklin, helemaal niets meer....

Maar goed, nu weer een aantal jaren verder en toch maar weer langzaam de geliefde hobby aan het oppakken met minitrix. Ik heb al het één en ander via via gratis kunnen krijgen (zooooo ontzettend blij mee) van minitrix en hoop nog van alles gratis, of heeeel goedkoop te kunnen krijgen ( we blijven hollanders he :D ). Dus mocht er iemand nog iets hebben liggen van minitrix (gratis of voor een heel zacht prijsje :oops: ) waar hij/zij totaal niets meer mee doet, ik hou me aanbevolen.

Nu ben ik verder nog nergens aan begonnen zoals een baanplan bijvoorbeeld maar dat gaat zeker wel gebeuren zodra ik genoeg heb "verzameld".

Verder hoop ik hier een heleboel ideetjes en tips te kunnen krijgen als het zover is. Tot die tijd blijf ik de interessante topics lezen en volgen op dit forum. Ik heb al heel wat moois voorbij zien komen van diverse forumleden :D


Gebruikersavatar

OBBinN
Berichten: 1804
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Ook eventjes voorstellen

Bericht door OBBinN »

Welkom op het forum!

Toch ook een van mijn grootste nachtmerries, brand in huis waarbij je alles verliest. Gelukkig ga je niet bij de pakken neer zitten en weer verder met deze fantastische hobby! Zelf heb ik niets 'over', maar wens je wel succes met het (opnieuw) verzamelen!


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram

Wablo
Berichten: 875
Lid geworden op: 01 jan 2014 21:01
Locatie: rijnmond

Re: Ook eventjes voorstellen

Bericht door Wablo »

Michel,
ook vanaf deze kant welkom op het forum, verzamelingen en dergelijke hobby zaken blijken vaak niet te zijn opgenomen in je verzekeringen en daar kom je meestal pas achter als het te laat is, veel succes bij je herstart,
groetjes,
Bert


Gebruikersavatar

Hans
Berichten: 1504
Lid geworden op: 03 dec 2010 16:06
Locatie: Zoetermeer

Re: Ook eventjes voorstellen

Bericht door Hans »

Hallo Michel

Welkom op het forum.

m.vr.gr.

Hans


XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Gebruikersavatar

Alro
Berichten: 597
Lid geworden op: 30 dec 2017 15:40
Locatie: Waldbrücke im Grünenherzes Hollands

Re: Ook eventjes voorstellen

Bericht door Alro »

Heftig zo’n brand.
Ondanks dat je toch weer gratis/goedkoop een verzameling hebt aangelegd lijkt me het toch jammer dat die treintjes van je opa daar niet meer tussen zitten.

In ieder geval welkom, “Hollandse” Michel uit Weert :lol:



Beunspoor
Berichten: 26
Lid geworden op: 30 dec 2018 17:31

Re: Ook eventjes voorstellen

Bericht door Beunspoor »

Welkom, ook nieuw en qua leeftijd 30 jaar verder ;)
Gr. Rob


Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7264
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Ook eventjes voorstellen

Bericht door Krab »

Welkom Michel op het N - forum .


mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Ronald2016
Berichten: 980
Lid geworden op: 22 aug 2016 12:14
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Ook eventjes voorstellen

Bericht door Ronald2016 »

Welkom


Met vriendelijke groet,
Ronald

N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4624
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Ook eventjes voorstellen

Bericht door Hoontje »

Heftig verhaal! Welkom op het forum. Hopelijk kan het bijdragen aan het oppakken van deze geweldige hobby.
Benieuwd naar je plannen, dus als je zover bent, zien we ze graag verschijnen in het baanplan gedeelte van dit forum.

Groetjes,

Hoontje



MikeNine
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 dec 2018 00:40

Re: Ook eventjes voorstellen

Bericht door MikeNine »

Hallo Michel, welkom.

Jammer dat zo'n mooi aandenken is vervlogen. Opnieuw aanschaffen valt vaak niet mee, omdat men meestal niet precies weet waaruit de collectie bestond.

Gelukkig kun je nu toch verder. Vandaag de dag is de techniek en de kwaliteit van N-spoor een stuk beter dan twintig-plus jaar geleden. Wat dat betreft ga je er misschien op vooruit.

Op 'de beurs' in Houten kun je voor eerlijke prijzen misschien wat van je gading vinden. Er ligt van alles, meestal gebruikt. Kom op tijd, want het is groot. Een keer rondlopen in de drukte kost al wat tijd, en dan heb je nog niets gekocht.

Succes!


GVM

MikeNine
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 dec 2018 00:40

Re: Ook eventjes voorstellen

Bericht door MikeNine »

Michel,

Het eerstvolgende modelspoor-evenement in Houten lijkt 19 januari te zijn.

Entree is vlgsmy 7 euro. Parkeren is vlgsmy gratis.

Ook voor een herintreder met beperkt budget lijkt het me een goede investering om er eens te gaan kijken.

Zelf ben ik gewoon enthousiast over 'Houten'. Ik heb er verder geen enkel belang bij om mensen erheen te sturen.

https://expohouten.nl/evenementen/modelspoor-4/

Succes!


GVM
Plaats reactie