Stroomvoorziening door keerlusautomaat

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Roadman
Berichten: 85
Lid geworden op: 20 jan 2014 21:09

Stroomvoorziening door keerlusautomaat

Bericht door Roadman »

Goedemiddag.

Ik gebruik voor mijn baan de Power 3 Booster van Uhlenbrock. Ook de keerlus aansluiting van deze booster gebruik ik om het keerlusprobleem in mijn baan op te lossen. In die keerlus zitten bezetmelders. Moeten deze nu gevoed worden door de digitale spanning van de booster die een deel van de baan van spanning voorziet of moeten die aangesloten aan de 2 draden die de keerlus voeden ?

Ik zou behoorlijk geholpen worden met jullie inbreng zodat ik weer verder kan bouwen.

Bedankt vast.
Fred



marcelwillemse
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 jan 2019 21:54

Re: Stroomvoorziening door keerlusautomaat

Bericht door marcelwillemse »

Volgens mij gaat dat niet werken.
Ik heb zelf ook een power 3 die ik in de tijd dat ik zonder bezetmelders reeds gebruikte voor de keerlus.
Hij werkt met kortsluitdetectie en wisselt dan de polariteit om. Ik wilde hetzelfde als jij alleen door de wisselende polariteit in de railstaven gaat dat hem niet worden; dat i.c.m. met een standaardterugmelder gaat niet werken en gaat kortsluiting geven.
Beter is om de power 3 er niet meer voor te gebruiken maar een keerlusmodule van bijv. Rosoft of Domburg trainsupport erin te plaatsen. Daar zitten ook uitgangen op die je direct aan een melder kan koppelen.


Groet Marcel

Onderwerp starter
Roadman
Berichten: 85
Lid geworden op: 20 jan 2014 21:09

Re: Stroomvoorziening door keerlusautomaat

Bericht door Roadman »

Dank Marcel voor je bericht.

Ik heb het inmiddels zelf werkend gekregen. Je moet de aansluitingen van de bezetmelders gewoon op de voeding aansluiten die de Power 3 geeft. Vwb de keerlus automaat van de Power 3. Die werkt feilloos. Heb zelfs 2 boosters en er meerdere keerlussen op aangesloten. Is geen enkel probleem. Ook ben ik in het bezit van een werkend keerlusdecoder van Rosoft, die ook gewoon zijn werk doet.

Groetjes,
Fred


Plaats reactie