Module station Paul_DMV

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Paul_DMV
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 675
Lid geworden op: 30 nov 2009 15:03

Re: Module station Paul_DMV

Bericht door Paul_DMV »

Ja omdat we modules van een meter bouwen, zetten we dus drie palen per standaard module. Eentje in het midden en de andere 16,7cm uit de kant, dan staan ze allemaal op 33,3cm.

Bij bochten en wissels komen meer palen, je moet dan even visualiseren waar de draad zou lopen en waar deze dmv een portaal vast zou hangen. Soms krijg je dan ook een enkele staander langs de kant, waar aan het uiteinde van een schuine draad over een overloopwissel is vast geknoopt.


Kijk ook eens op:
http://www.facebook.com/3dprintN/

Wil je de bestellijst /catalogus van 3dprintN magneetkoppelingen mail naar:
contact.3dprintn@gmail.com

N-spoor in regio Delft? =>www.d-mv.nl of www.facebook.com/delftsemodelbouwvereniging
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Paul_DMV
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 675
Lid geworden op: 30 nov 2009 15:03

Re: Module station Paul_DMV

Bericht door Paul_DMV »

Hier nog een voorproefje. Inmiddels twee portalen die wel goed zijn.

Ze komen nog ietje dichter bij elkaar dan nu op de foto.

Per portaal is de plotter een half uur bezig met de vier lagen die ik nodig heb voor 1 portaal, dus ik ben wel even bezig voorlopig. Gelukkig hoef ik het niet zelf te snijden :D

Ik gebruik een zwarte primer van motip, dus daarmee ben ik iig snel klaar.
Bijlagen
20190608_144132.jpg
20190608_144132.jpg (88.56 KiB) 4936 keer bekeken
20190608_151457_20190610105243984.jpg
20190608_151457_20190610105243984.jpg (79.09 KiB) 4936 keer bekeken
20190608_151422_20190610104727312.jpg
20190608_151422_20190610104727312.jpg (87.94 KiB) 4936 keer bekeken


Kijk ook eens op:
http://www.facebook.com/3dprintN/

Wil je de bestellijst /catalogus van 3dprintN magneetkoppelingen mail naar:
contact.3dprintn@gmail.com

N-spoor in regio Delft? =>www.d-mv.nl of www.facebook.com/delftsemodelbouwvereniging

Peter
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 jan 2010 20:07
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Module station Paul_DMV

Bericht door Peter »

Zo gaaf om te zien. Ga zo door, wordt steeds mooier en mooier. Complimenten!
Grtz.
Peter


Mijn baan: http://n-spoorforum.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=14&t=9458

Digitaal (DCC), iTrain, Peco 55
Gebruikersavatar

Michiel
Berichten: 3241
Lid geworden op: 06 apr 2010 11:50
Locatie: België

Re: Module station Paul_DMV

Bericht door Michiel »

Man en machine samen; virtueel modelisme. Je steekt waarschijnlijk meer tijd in het ontwerpen, coodinaten ingeven, slicen en verbeteren, dan het echte modelbouwwerk, maar het wordt wel heeeeel erg mooi!


groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: Module station Paul_DMV

Bericht door Nico Essers »

Dat is een mooie methode door het laagsgewijs op te bouwen. Moet toch ook maar eens nadenken over zo'n snijplotter. Het resultaat is prachtig.


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Paul_DMV
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 675
Lid geworden op: 30 nov 2009 15:03

Re: Module station Paul_DMV

Bericht door Paul_DMV »

Valt best mee hoor. Ben in totaal maar een uurtje aan het tekenen geweest. Coördinaten hoef je niet op te geven, gewoon lijntjes trekken en een beetje met de verhoudingen spelen.

Omdat de printer het lekkerst werkt met 0,3mm bouw ik het in laagjes op. Voordeel daarbij is dat je verschillende details en reliëf kan opbouwen. Dat doe ik ook met huisjes. Ik pak dan foto's van het internet en die trek ik over. Daarna kopieer ik het tekenwerk en maak er verschillende lagen van.
Bijlagen
Screenshot_20190611-202005_WhatsApp.jpg
Screenshot_20190611-202005_WhatsApp.jpg (15.95 KiB) 4545 keer bekeken
Screenshot_20190611-201944_WhatsApp.jpg
Screenshot_20190611-201944_WhatsApp.jpg (45.92 KiB) 4545 keer bekeken
Screenshot_20190611-202026_WhatsApp.jpg
Screenshot_20190611-202026_WhatsApp.jpg (46.33 KiB) 4545 keer bekeken


Kijk ook eens op:
http://www.facebook.com/3dprintN/

Wil je de bestellijst /catalogus van 3dprintN magneetkoppelingen mail naar:
contact.3dprintn@gmail.com

N-spoor in regio Delft? =>www.d-mv.nl of www.facebook.com/delftsemodelbouwvereniging
Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2002
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: Module station Paul_DMV

Bericht door Bjor »

Hoi Paul,

Ik vind de portalen prachtig! Heel realistisch. De baan wordt steeds professioneler.
Ik overweeg ook een snijplotter te kopen. Ik frees nu onderdelen op mijn Proxxon MF70 frees. Maar daar kan ik nauwelijks behoorlijk gebogen of schuine sneden mee maken. Eigenlijk kan ik alleen haakse objecten uitfrezen en de kleinste "snede" die ik kan maken is 1mm dik. Daar staat tegenover dat ik de frees wel tot bijna 0,01 mm kan sturen. Nu zie ik bij jouw geveltje dat de snijlijnen hier en daar wat "rafelig" lijken en de lijnen op de deur zijn niet haaks. Ligt dat aan het materiaal waarin je snijdt, aan het mesje of heeft dat met de snijdruk te maken?
Ik vraag dat, omdat in oktober de Cameo Silhouette 4 uitkomt met een snijdruk van 5000 gram! Daar wil ik wel eens naar kijken.
Het is dus niet om kritiek op je bouwkunsten te uiten, want op een afstand zie je zulke kleine afwijkinkjes toch niet.

Ben


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?f=14&t=8057&hilit=Segmentenbaan
viewtopic.php?t=17541
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Paul_DMV
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 675
Lid geworden op: 30 nov 2009 15:03

Re: Module station Paul_DMV

Bericht door Paul_DMV »

Hoi Ben.

Op de deur klopt, daar had ik de snelheid veel te hoog staan. Dan trekt hij het mes te snel de hoek om. Wat ook helpt is vier losse lijntjes te tekenen ipv een vierkant, want vier losse lijntjes vliegt hij beter aan dan dat hij het mes laat staan en de hoek om trekt voor een vierkantje.

Let wel, op het beeldscherm lijkt alles veel meer ingezoomd dan dat het werkelijk is, maar de deur is echt het slechtste voorbeeld wat ik ermee heb gemaakt. (op mijn beeldscherm lijkt die usb stick 2x zo groot dan een werkelijke usb stick, de details zijn dan dus ook 2x zo klein). Het pandje is in werkelijkheid maar 2,5cm breed en de deur 8mm breedt. (op mijn pc scherm is het 8cm breed dus groter nog dan het in h0 zou zijn, dat vertekend de rafeligheid en details wat)

Kijk hieronder maar eens naar dit hekje wat ik laatst heb geplot. Ook daar lijken dingen niet recht, maar dat heb ik express getekend om het een echt houten hek te laten lijken waar latten krom zijn een een beetje scheef zitten.

Ben benieuwd naar de cameo 4, ik had erop gehoopt dat deze al met kerst 2018 zou komen, maar helaas het duurde te lang, dus voor de club toch een cameo 3 gekocht, tweedehands met een verhuisdoos vol aan accessoires en folies. Ik vraag me wel af of meer drukkracht iets gaat opleveren, het is soms ook wel spannend of het mes geen dunne details stuk trekt, en of je vel wel op de zelfklevende mat blijft liggen met nog meer krachten. Ook geeft meer kracht nog een nadelig effect, namelijk dat hij het laatste materiaal dat hij door moet snijden iets naar beneden drukt vanwege de flexibele ondergrond, dit kan dan weer meer rafeligheid opleveren.

ik snij nu zelf 10x achter elkaar met kracht 33 (max) snijsnelheid 8, 0,25mm overcut en diepte 0,5mm bij 0,3mm materiaal. (deze diepte vanwege het genoemde duw effect)

Ik heb zelf thuis een cameo 2 en die doet het ook prima. Het zelfinstellend mes van de 3 is op zich handig maar je kan prima zonder als je altijd dezelfde materialen snijdt.

let niet op het verschrikkelijk lelijke paard, die is al naar de slachter.
Bijlagen
WhatsApp Image 2019-06-12 at 11.07.21 (1).jpeg
WhatsApp Image 2019-06-12 at 11.07.21 (1).jpeg (76.94 KiB) 4466 keer bekeken
WhatsApp Image 2019-06-12 at 11.07.21 (2).jpeg
WhatsApp Image 2019-06-12 at 11.07.21 (2).jpeg (66.96 KiB) 4466 keer bekeken


Kijk ook eens op:
http://www.facebook.com/3dprintN/

Wil je de bestellijst /catalogus van 3dprintN magneetkoppelingen mail naar:
contact.3dprintn@gmail.com

N-spoor in regio Delft? =>www.d-mv.nl of www.facebook.com/delftsemodelbouwvereniging
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Module station Paul_DMV

Bericht door martindomburg »

Goed bezig kerel!!


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Paul_DMV
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 675
Lid geworden op: 30 nov 2009 15:03

Re: Module station Paul_DMV

Bericht door Paul_DMV »

Even een tussendoor projectje. tilly Models stationnetje, dokkum, iets anders gemaakt. Meer in de stijl zoals station Marrum waar een pannekoeken restaurant zit in een oude trein. Even kijken of ik daar een leuke module van kan maken met een doorlopend museum lijntje die naar het station loopt.

Best wel wat schilderwerk.
Bijlagen
Screenshot_20190628-231200_Chrome.jpg
Screenshot_20190628-231200_Chrome.jpg (46.53 KiB) 4158 keer bekeken
SIK_station_marrum.jpg
SIK_station_marrum.jpg (35.32 KiB) 4158 keer bekeken
20190628_183550.jpg
20190628_183550.jpg (51.69 KiB) 4158 keer bekeken


Kijk ook eens op:
http://www.facebook.com/3dprintN/

Wil je de bestellijst /catalogus van 3dprintN magneetkoppelingen mail naar:
contact.3dprintn@gmail.com

N-spoor in regio Delft? =>www.d-mv.nl of www.facebook.com/delftsemodelbouwvereniging
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3200
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Module station Paul_DMV

Bericht door bob vermeulen »

Hallo Paul,

Gaaf werk wat je daar aflever aan zowel de portalen voor de overkapping als de gevel van het huis.
Veel pruts werk denk ik maar dan wel resultaat wat er mag wezen.

mvrgr Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Paul_DMV
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 675
Lid geworden op: 30 nov 2009 15:03

Re: Module station Paul_DMV

Bericht door Paul_DMV »

Nog even een avondje prutswerk :D

Lang nog niet af maar steeds een stapje verder. De dakpatronen gingen makkelijker dan gedacht, hoewel het eerste stukje even leren was. Als je er een maal in zit dan ga je zo rond het hele dak. Daarna nog tussen de streepjes in kleuren met een penseel. Met de pen kom ik er net niet tussen maar teken je de streepjes wel mooi af. Daarna weer flink weatheren zodat het wat vager wordt.

Ook maar eens de gevels aan elkaar lijmen. Kwam er achter dat ik de hoeken niet geschilderd heb, gelukkig heb ik een restje van de gemengde verf bewaard in een klein potje.
Bijlagen
20190629_233415.jpg
20190629_233415.jpg (86.92 KiB) 4924 keer bekeken
20190629_232859.jpg
20190629_232859.jpg (72.35 KiB) 4924 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Paul_DMV op 01 jul 2019 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.


Kijk ook eens op:
http://www.facebook.com/3dprintN/

Wil je de bestellijst /catalogus van 3dprintN magneetkoppelingen mail naar:
contact.3dprintn@gmail.com

N-spoor in regio Delft? =>www.d-mv.nl of www.facebook.com/delftsemodelbouwvereniging
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Paul_DMV
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 675
Lid geworden op: 30 nov 2009 15:03

Re: Module station Paul_DMV

Bericht door Paul_DMV »

Inmiddels zitten de muren aan elkaar. Nog wat naadjes bijwerken. Het dak sluit niet helemaal lekker dus daar moet nog wel het een en ander aan verbouwd worden.

Daklijsten en dakkap moeten nog geschilderd worden. Voor de foto even met een klein drupje lijm vast gezet ;).

Locomotief wordt later nog groen gespoten met oker kleurige water tanks. Wagons zijn onderweg via marktplaats.
Bijlagen
Screenshot_20190629-235600_Marktplaats.jpg
Screenshot_20190629-235600_Marktplaats.jpg (4.84 KiB) 4855 keer bekeken
20190630_161948_20190630162040337.jpg
20190630_161948_20190630162040337.jpg (81.57 KiB) 4855 keer bekeken
20190630_153816.jpg
20190630_153816.jpg (98.84 KiB) 4855 keer bekeken


Kijk ook eens op:
http://www.facebook.com/3dprintN/

Wil je de bestellijst /catalogus van 3dprintN magneetkoppelingen mail naar:
contact.3dprintn@gmail.com

N-spoor in regio Delft? =>www.d-mv.nl of www.facebook.com/delftsemodelbouwvereniging
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Paul_DMV
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 675
Lid geworden op: 30 nov 2009 15:03

Re: Module station Paul_DMV

Bericht door Paul_DMV »

Vanavond alle dakpannetjes ingekleurd, wat een monniken werk zeg :roll:

Volgende keer het dak weatheren en vastlijmen

Wordt vervolgd
Bijlagen
20190701_221331.jpg
20190701_221331.jpg (75.16 KiB) 4762 keer bekeken
20190701_221325.jpg
20190701_221325.jpg (67.28 KiB) 4762 keer bekeken


Kijk ook eens op:
http://www.facebook.com/3dprintN/

Wil je de bestellijst /catalogus van 3dprintN magneetkoppelingen mail naar:
contact.3dprintn@gmail.com

N-spoor in regio Delft? =>www.d-mv.nl of www.facebook.com/delftsemodelbouwvereniging

erik-n-fan
Berichten: 1036
Lid geworden op: 19 jul 2011 10:15
Locatie: A'dam

Re: Module station Paul_DMV

Bericht door erik-n-fan »

“Prutswerk” zegt ie 😍 Goed bezig! Ziet er echt top uit!


Mvg, Erik

Erik-N-Fan modulebaan - Eerdijk - Huidig grote baan
Bosweg industrie (NL III-IV) - Huidig rangeer emplacement
Rangeerdiorama - Passerende treinen op enkel spoor

Instagram: erik_n_fan

FidOo
Berichten: 5640
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Module station Paul_DMV

Bericht door FidOo »

Mooi hoor Paul. Echt een stukje vakwerk.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

tv_man
Berichten: 1435
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: Module station Paul_DMV

Bericht door tv_man »

Geweldig mooi gebouw met de gekleurde dakpannen. Volgens mij zouden de meesten van ons al dik tevreden zijn met het resultaat zoals het er nu bijstaat dus we zijn benieuwd hoe het er straks uitziet wanneer het helemaal af is!


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2002
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: Module station Paul_DMV

Bericht door Bjor »

Paul_DMV schreef: 01 jul 2019 22:19 Vanavond alle dakpannetjes ingekleurd, wat een monniken werk zeg :roll:
Een kunstenaar moet lijden :ugeek: En je bent een kunstenaar Paul, niet alleen met de soldeerbout.
Ik was even wat achterop geraakt (weekje vakantie); staat er in eens een station. Dat gaat heel fraai worden :P
Ik ben weer aangeschoven....

Ben


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?f=14&t=8057&hilit=Segmentenbaan
viewtopic.php?t=17541
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Paul_DMV
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 675
Lid geworden op: 30 nov 2009 15:03

Re: Module station Paul_DMV

Bericht door Paul_DMV »

Even een updateje van mijn bouw werkzaamheden;

Het projectje met het stationsgebouwtje is even aan de kant geschoven voor andere projecten. Ben ook nog druk met het uittekenen van een module / baanplan daarvoor.

Momenteel ben ik druk bezig met de seinpalen die Mike heeft gemaakt van shapeways aan te sluiten op Koploper. Helaas had hij de ledjes met de kathode aan elkaar gemaakt ipv de anode, dat sluit niet aan op de standaard hardware van de OC32 en die willen we niet veranderen omdat er ook relais worden bediend vanuit dezelfde kaart. Na heel wat avondjes rommelen ben ik er achter dat met een diode, 10 k weerstand en een BC557b transistor ik de boel kan inventeren. Opgelost dus. De eerste seintjes werken en kun je zien op houten digitaal, daar hebben we twee keerlussen tegen elkaar gezet om zonder vergoeding toch een klein baantje (5m) neer te kunnen zetten. Hier kunnen twee treintjes in 4 blokken rondjes rijden en kunnen we in het midden gedeelte rangeren met de multi muis, er zijn dan een aantal sporen waarop we de trein vanuit koploper kunnen binnenhalen en overschakelen op de multimuis.

Daarnaast ben ik weer verder gegaan aan de bouw van de helix. Voor de zomer had ik op Facebook al een paar plaatjes van het ontwerp geplaatst en ben ik aan het houten frame begonnen. Afgelopen weekend ben ik met de eerste laag begonnen, dat was het meeste werk. Hierna is het een kwestie van laagjes opbouwen.

De helix kunnen we aansluiten op de achterkant van de keerlus, daar komen twee wissels zodat je kunt kiezen: keren door de keerlus of de helix in en boven in de helix keren om weer naar beneden te rijden. Het doel van de helix is om meer treinen op de baan kwijt te kunnen als buffer en meer afwisseling te creëren, zo verdwijnt een trein dan in de tunnel van de keerlus en komen er eerst tientallen andere treinen weer uit de tunnel die in de helix rijden.

De helix heeft een stijgingspercentage van ongeveer 1,1%. Het frame is ca 180x90 en een rondje is dan gemiddeld 4,6m. Ieder rondje klimt de trein 5 cm. Ik ben nog even aan het bekijken hoeveel lagen het gaan worden, maar ik denk ergens tussen de 5 en de 7 lagen. Per laag kunnen twee blokken worden aangebracht per richting, dus 4 blokken totaal per laag, maal 5 of 7 wordt dan 20 tot 28 blokken. Gezien we TM44 kaarten gebruiken zullen we op een 20 24 of 28 blokken uit komen, even kijken hoe het uitkomt.


Afbeelding
Begin dit jaar Januari begonnen met het ontwerp.

Afbeelding
Het geheel komt in een mooie open maar stevige behuizing. Het publiek moet de treinen nog goed kunnen zien en wij zelf moeten er ook nog een beetje bij kunnen, het liefst met de mogelijkheid om binnen in te kunnen staan als je er van onder af door kruipt.

Afbeelding
Frame zagen, uitsparingen maken met de zaagtafel om de balken over elkaar te schuiven.

Afbeelding
M8x14 rampamoeren aanbrengen in het hout om de draad einden in te bevestigen.


Afbeelding
Even een tussendoorklusje, nieuwe spoordijkmal voor onze modules gemaakt.

Afbeelding
Plaatjes op elkaar lijmen.

Afbeelding
Even proberen

Afbeelding
Bovenste etage uitdenken.

Afbeelding
En dan de eerste laag in elkaar.

Afbeelding
Dit was veruit het meeste werk, maar als de basis ligt dan valt de rest mee, en ja je doet het ook voor het eerst dus een beetje aan kloten en op nieuw proberen. Als je de gaten eenmaal goed boven elkaar hebt dan kan je de rest met 1 laag als mal door boren.

Afbeelding
Daarna komt het afstelwerk. Ik heb gelukkig een excel sheet gemaakt met alle afstanden tussen de draadeindes en dan met de gemiddelde helling per positie de hoogte uitgerekend (tot frame en tot plaat). Moest toch nog een stukje omhoog, dat is dan snel doorgerekend met excel.

Afbeelding
Nog een extra slinger op de bodem laag gemaakt voor aansluiting op de keerlus ipv op de spoordijkmal.

Afbeelding
Omdat deze slinger te vroeg onder de lus doorgaat moest daar een stuk plaat weg gezaagd om nog wat hoogte te winnen.

Afbeelding.
Na het spoor leggen toch maar bedacht dat alles zwart wordt, gelukkig met motip primer zwart is dat zo voor elkaar.

Afbeelding
De rest met een rollertje en kwast zwart gemaakt. Zo zie je de slinger aansluiting ook goed.

Afbeelding
Het wissel naar de slinger, blijft handbediend, want tijdens het rijden gaan we niet wisselen. Het is puur om te bepalen welke module er aan vast komt.

Afbeelding
Nu een kwestie van bedrading aanleggen en meer lagen opbouwen.

Afbeelding
Hierboven het overzichtje van het sporen plan en de mogelijkheid om verschillende modules aan te sluiten.

Wordt vervolgd. Ik vind het een heel leuk project om te bouwen.


Kijk ook eens op:
http://www.facebook.com/3dprintN/

Wil je de bestellijst /catalogus van 3dprintN magneetkoppelingen mail naar:
contact.3dprintn@gmail.com

N-spoor in regio Delft? =>www.d-mv.nl of www.facebook.com/delftsemodelbouwvereniging

FidOo
Berichten: 5640
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Module station Paul_DMV

Bericht door FidOo »

Ziet er weer uit als een goed doordacht project van jullie Paul!


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: Module station Paul_DMV

Bericht door Nico Essers »

Dat wordt een heel mooie module en zoals Joost al zei zeer goed doordacht. Gaan we volgen wat ben benieuwd naar eindresultaat.


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4627
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Module station Paul_DMV

Bericht door Hoontje »

Mooi plan. 1 kritische vraag; Mijn helix is 120x80cm, 6,5 laags hoog en uitgevoerd in multiplex. Dus loeizwaar en niet handig te tillen. Hoe gaat dat bij jullie? Zetten jullie hem op een handige kar ofzo?

Groetjes

Hoontje


Gebruikersavatar

Ronald2016
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 aug 2016 12:14
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Module station Paul_DMV

Bericht door Ronald2016 »

Ik ben bang dat we naar de sport school moeten :D


Met vriendelijke groet,
Ronald

N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7288
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Module station Paul_DMV

Bericht door Krab »

Dat word vast en mooie helix Paul.
En Hoontje met hondjes kun je dat ook verrijden .

mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4627
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Module station Paul_DMV

Bericht door Hoontje »

De arme beestjes ;)

Zonder gein ik snap dat dat kan, maar ze zijn zo inventief, ik dacht wellicht hebben ze wat bedacht wat ik kan nabouwen ;)


Plaats reactie