Railpoetsen met stam Hbis wagons

Zelfbouw, wie doet het en hoe.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Ipharra
Berichten: 504
Lid geworden op: 28 jan 2019 18:27
Locatie: West-Friesland

Re: Railpoetsen met stam Hbis wagons

Bericht door Ipharra »

Hoi Alwin,

Stuur je morgen even een PB met mijn baanplan, er zitten drie mogelijkheden in om om te lopen.

Eerste is bij aankomst afkoppelen, omlopen en weer aan dezelfde stam koppelen.
Tweede is bij aankomst afkoppelen, omlopen en op een ander spoor aan andere stam aankoppelen.
Deze twee werken probleemloos.

Met de derde heb ik nog een klein probleem. Derde is aankomen, loc afkoppelen, aan de andere kant stam andere loc aankoppelen. Alleen de actie, om andere loc naar de stam toe te laten rijden werkt nog niet goed en moet de route nog handmatig gestart worden. Aankomen, afkoppelen en loc iets verder neerzetten gaat wel goed evenals het koppelen en weer vertrekken.

Ik geef nog wel even uitgebreider aan in de PB waar je op moet letten, want je vergeet zomaar ergens een vinkje en dan zoek je je echt kleurenblind naar de oplossing.


Groet Guus,

Tijdperk 1957-1975, diesel, met Franeker als thema van mijn baan. Z21, iTrain Pro
Drie keer linksaf is ook rechtsaf.
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Railpoetsen met stam Hbis wagons

Bericht door Hoontje »

Dat wordt gewaardeerd, dank je.

Je derde optie is nog niet juist geimplementeerd in iTrain, dat is het zogenaamde 'kopstation-probleem' waarbij je een locwissel wilt toepassen. Naar mijn weten wordt dat in iTrain 5.x verder opgelost. De overige oplossingen die je hebt gevonden, ben ik erg benieuwd naar zoals gezegd.
Ik wacht de PB even af.

Met vriendelijke groet,

Hoontje


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Ipharra
Berichten: 504
Lid geworden op: 28 jan 2019 18:27
Locatie: West-Friesland

Re: Railpoetsen met stam Hbis wagons

Bericht door Ipharra »

Hoi Alwin,

Ik nog even hier, derde mogelijkheid werkt nu ook, op een of andere manier herkent iTrain bepaalde voorwaarden niet, met een tussenstap werkt het echter wel, heel vreemd allemaal. Enfin je zult het morgen wel zien in het baanplan.


Groet Guus,

Tijdperk 1957-1975, diesel, met Franeker als thema van mijn baan. Z21, iTrain Pro
Drie keer linksaf is ook rechtsaf.
Plaats reactie