Multimaus centrale* met twee handregelaars?

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Harri
Berichten: 194
Lid geworden op: 04 nov 2016 11:52

Multimaus centrale* met twee handregelaars?

Bericht door Harri »

Hallo, ik heb vraag waar de handleiding mij geen duidelijkheid biedt.

Ik heb een simpele baan met meerdere loc’s aangestuurd door een Fleischmann Multimaus, dus 1 centrale* 680801 en 1 handregelaar 686701.
Het “probleem” dat ik heb is dat als bv loc1 linksom rijdt, en ik van loc2 die rechtsom rijdt de snelheid wil wisselen, dat de regelaar dan dus nog linksom staat en bij bedienen naar rechts loc2 dus eerst flink in snelheid daalt alvorens ik de nieuwe snelheid kan instellen.
Ik zou dus een tweede handregelaar op de centrale* willen aansluiten zodat ik voor beide locs een eigen regelaar kan gebruiken.

De vragen die ik nu dus heb voordat ik een tweede handregelaar aanschaf:
- staan de gegevens van de loc in de handregelaar of in de centrale*, en is de handregelaar dus puur en alleen een bedieningseenheid?
- als de gegevens in de centrale* staan, kan ik dan simpelweg een tweede handregelaar aansluiten, en beide loc’s met een eigen regelaar kan bedienen?

Groet, Harri

edit om 12:40; ik had de benaming verwisseld. Ik bedoelde dus een centrale ipv een booster. Ik verwacht dat dit voor de uitleg van FidOo en WilcoV verder niet uitmaakt.
Laatst gewijzigd door Harri op 17 jun 2020 08:07, 4 keer totaal gewijzigd.


DB diesels, tijdperk IV

FidOo
Berichten: 5656
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Multimaus booster met twee handregelaars?

Bericht door FidOo »

De handregelaar is je centrale en de booster een dom ding. Dus je loks staan in de handregelaar. Nu heb ik het niet helemaal meer voor ogen hoe dat zat, maar volgens mij kon je de lok-bibliotheek vanuit de ene handregelaar naar de andere kopieren. Zoek hiervoor even de handleiding op. Daar zou het in moeten staan.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Onderwerp starter
Harri
Berichten: 194
Lid geworden op: 04 nov 2016 11:52

Re: Multimaus booster met twee handregelaars?

Bericht door Harri »

👍🏻 Bedankt voor de snelle reactie, ik ga er komende offshift even mee aan de gang.
De handleiding heb ik hier op de iPad wel bij me, dus ik weet nu in elk geval in welk hoofdstuk ik moet zoeken.


DB diesels, tijdperk IV
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2887
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Multimaus booster met twee handregelaars?

Bericht door WilcoV »

Klopt was Joost zegt, je kan je gehele bibliotheek van de ene MM overzetten naar de andere MM.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Plaats reactie