stroom aansluitingen algemeen

Vraag maar raak!
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
e.lotte
Berichten: 85
Lid geworden op: 11 sep 2019 12:22
Locatie: Alkmaar

stroom aansluitingen algemeen

Bericht door e.lotte »

Hoi,

Ben nu een half jaartje lekker bezig met mijn testbaan en begin het allemaal beter te begrijpen, en dat is leuk. ;-)

Nu rij ik digitaal met een DR5000, DR4088LN en een DR4024 voor mijn wissels aangestuurd door iTrain.
De baan is in blokken verdeeld en heeft terugmelders, maar sommige stukken hebben geen terugmelders (omdat ze tussen wissels in zitten).

Ik heb nu een ringleiding gemaakt met een diodeschakeling ervoor zodat de spanning over de rails gelijkt blijft (NProject).

Wat ik niet zo goed terug kan vinden waar je stroom vandaan haald om je ringleiding te voeden, ik heb hem nu gelijk uit mijn centrale gehaald.
Maar daar zit ook de DR4088 en de DR4024 op en in de toekomst als ik mijn baan wil gaan maken die vele male groter is gaat dat natuurlijk niet passen qua aantal aansluitingen.

Ik zie in de handleiding van de DR4024 dat je deze kan voeden met een powersupply, maar is dat per unit of kan je er meer (zo maar eens met digikeijs contact opnemen). Dit geld ook natuurlijk voor de DR4088LN, als je meer dan twee terugmelders hebt hoe sluit je deze aan (boosters enzo).

Dus de vraag is eigenlijk hoe jullie je basis van jullie stroom/spanning hebben geregeld, zodat je daaruit verder kan gaan bouwen.

Alvast bedankt voor de tips en tricks.

Zijn er vragen of opmerkingen dan hoor ik ze graag.

Gr,
Erik


-----
Gr,
Erik
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: stroom aansluitingen algemeen

Bericht door Hoontje »

Hoi Erik,

Je kunt een voeding gebruiken en daar al je modules, centrale en rails mee voeden. Welke je precies nodig hebt is dan weer afhankelijk van diezelfde modules en centrale. Die hebben een minimum nodig. Ik geloof dat een voeding die 6A en 15V levert, voldoende is bij Digikeijs, maar hier op het forum zijn veel technischere mensen aanwezig dan ik.
Er zijn verschillende bedrijven met goede services en die goed benaderbaar zijn voor dit soort vragen;
Bij Domburg Trainsuport of onze forum sponsor en ook bij Rosoft kunnen ze je er alles over vertellen.

Groetjes,

Hoontje

PS ik heb even de titel aangepast naar Stroom aansluitingen ipv stoom aansluitingen om verwarring te voorkomen.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
e.lotte
Berichten: 85
Lid geworden op: 11 sep 2019 12:22
Locatie: Alkmaar

Re: stroom aansluitingen algemeen

Bericht door e.lotte »

Dag Hoontje,

Dank je, misschien ga ik dat ook wel doen.......

Bedankt voor het verbeteren van de typo.

Gr,
Erik


-----
Gr,
Erik
Plaats reactie