2D lasersnijden: elektriciteitshuisje Eindhoven

Zelfbouw, wie doet het en hoe.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
3dbuildr
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 908
Lid geworden op: 25 sep 2010 16:46

2D lasersnijden: elektriciteitshuisje Eindhoven

Bericht door 3dbuildr »

Een elektriciteitshuisje in Eindhoven heeft door zijn moderne stijl en fraaie uitvoering mijn aandacht getrokken:

Afbeelding
Aalsterweg by , on Flickr

Omdat ik al een tijdje bezig ben met 2D tekenen was ik wel benieuwd of ik dit huisje kon lasersnijden in MDF. In h0 en in schaal 0 wordt MDF wel vaker gebruikt maar in N heb ik daar nog weinig van gezien terwijl het materiaal me wel erg aanspreekt. Zo was ik o,a, erg benieuwd of ik bakstenen in N kon laten graveren die dan ook nog fraai smoelen. Er zijn idd plastic baksteen reliëfplaten (met naar verhouding te grote bakstenen), je kunt met baksteen prints uit de laserjet werken (geven naar mijn smaak te weinig relief werking) en je kunt in karton werken (Markenburg heeft heel fraaie modellen) maar ik was benieuwd of ik bakstenen op schaal in MDF kon modelleren mbv lasersnijden.

In dit draadje zal ik verslag doen van dit leuke hobby projectje en mijn ervaringen.

Fred


Alles komt goed!
http://www.shapeways.com/shops/nsinn
Volg 3Dbuildr ook op Shapeways, Facebook, Instagram en Youtube

Ipio
Berichten: 455
Lid geworden op: 01 sep 2008 21:08
Locatie: Heemskerk

Re: 2D lasersnijden: elektriciteitshuisje Eindhoven

Bericht door Ipio »

Fred dit lukt jou wel, ben er van overtuigd.

Mvg. Marc


Met Vriendelijke Groeten,
Marco

Nederlandse "NS - Multi Level Baan" tijdperk III, tot VI.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
3dbuildr
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 908
Lid geworden op: 25 sep 2010 16:46

Re: 2D lasersnijden: elektriciteitshuisje Eindhoven

Bericht door 3dbuildr »

Als eerste ben ik het huisje in 3D gaan modelleren. daarbij ben ik voor de verschillende elementen uitgegaan van materiaal met een wanddikte van 1mm omdat ik van plan ben MDF van die dikte te gaan gebruiken. Voor mij was het prettig om eerst in 3D te werken zodat ik me een beeld kon vormen van die verschillende elementen en hoe ik ze na het snijden in elkaar kan gaan zetten.

De eerste opzet in 3D zag er zo uit±
Afbeelding
3Daalsterweg by , on Flickr
Ook in dit 3D model herken je duidelijk de uitvoering in plaatmateriaal.

Omdat ik regelmatig langs dat huisje kom heb ik een aantal hoofdmaten zelf kunnen opmeten en kunnen verschalen (Wat doet die man daar bij dat elektriciteitshuisje? :mrgreen: :?: )

De totale 2D tekening ziet er zo uit:
Afbeelding
2D001 by , on Flickr
Witte lijnen zijn snijlijnen, blauwe lijnen zijn graveerlijnen.

Omdat ik de bakstenen ook wilde modelleren heb ik me verdiept in de verschillende metselverbanden. Het originele gebouw kent een zogenaamd wild verband (waarbij er geen patroon is maar wel een stel spelregels voor de metselaar). Dat vond ik voor nu een ietwat te grote uitdaging om in N te modelleren en daarom heb ik gekozen voor een variant op het Kruisverband of Hollands verband: het zgn "Holländischer Verband". Zie https://www.joostdevree.nl/shtmls/metse ... lden.shtml als je meer wilt weten over diverse metselverbanden

In close-up ziet dat er zo uit:
Afbeelding
2D002 by , on Flickr
Een standaard baksteen is hier 0,4 mm x 1,4mm!

Fred


Alles komt goed!
http://www.shapeways.com/shops/nsinn
Volg 3Dbuildr ook op Shapeways, Facebook, Instagram en Youtube

FidOo
Berichten: 5650
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: 2D lasersnijden: elektriciteitshuisje Eindhoven

Bericht door FidOo »

Oo heel herkenbaar die tekeningen Fred,

Ik heb ook 2 huisjes ooit zo getekend, wat een werk is dat. Ik heb uiteindelijk voor de markenburg optie gekozen. (zelf tekenen en bij markenburg als custom laten maken)

Wel erg gaaf hoor! Ook het elektriciteitshuisje is een bijzonder exemplaar.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: 2D lasersnijden: elektriciteitshuisje Eindhoven

Bericht door shoven »

Ha, leuk. Er is zelfs een site die gewijd is aan dit soort objecten: http://www.electriciteitshuisjes.nl/6927/
En ja hoor, deze staat er ook op.


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
3dbuildr
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 908
Lid geworden op: 25 sep 2010 16:46

Re: 2D lasersnijden: elektriciteitshuisje Eindhoven

Bericht door 3dbuildr »

Bedankt Marc, Joost en Steven!

Marc: ik denk ook dat ik het kan, want ik heb het nog nooit gedaan ;)
Joost: staan jouw huisjes ergens in een draadje of heb je er anders hier een foto van?
Steven: leuke site en erg leuk om te ontdekken dat er meer mensen oog hebben voor zoiets utilitairs als een e-huisje.

Bij MakersEindhoven wat zitten spelen met de graveerinstellingen van de laser. Te weinig vermogen en je ziet geen baksteen en bij teveel vermogen brand je alles weg... Uiteindelijk komen de 1mm MDF onderdelen zo uit de laser gerold:
Afbeelding
Aalsterweg by , on Flickr

Het is een fraai gezicht om die laser zijn baantjes te zien trekken en de verschillende onderdelen vorm te zien krijgen. De baksteenelementen komen aardig donkerbruin uit de laser en ik ben erg benieuwd of ik die fatsoenlijk op kleur krijg en hoe het baksteeneffect zal smoelen?

Fred


Alles komt goed!
http://www.shapeways.com/shops/nsinn
Volg 3Dbuildr ook op Shapeways, Facebook, Instagram en Youtube
Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4081
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: 2D lasersnijden: elektriciteitshuisje Eindhoven

Bericht door Ad_M »

Hoe dik is de gebruikte laserstraal Fred?

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D

FidOo
Berichten: 5650
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: 2D lasersnijden: elektriciteitshuisje Eindhoven

Bericht door FidOo »

Jazeker zijn er wat foto's van: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... 40#p121597

Helaas geen screenshots van de tekeningen, maar die zijn eigenlijk hetzelfde als die van jouw. Het grote verschil tussen de karton bouwwijze van Markenburg en andere is dat er bij markenburg een skelet gemaakt wordt van dik grijs karton, hiervoor moet je dus een dubbele tekening maken en opletten dat het skelet dunner is als de buitenmuren.

Heb toch nog een tekening gevonden van de actuele stand van het 2e huis, in boven genoemde link niet het rood omcirkelde maar die daar boven staat, wat ik aan het tekenen ben. Helaas gaat dit veel trager als gewenst omdat ik simpelweg weinig tijd heb.

Even wat tekst en uitleg: Ik begin met de buitenmaten van het gebouw. De maten heb ik grof via google Earth bepaald. (screenshot gemaakt met schaalverdeling, vervolgens in CAD programma geladen en verschaald naar 1:1 en vervolgens weer naar 1:160)
Schrik niet maar hierna heb ik letterlijk bakstenen geteld om de hoogte / breedte te verifiëren.
Toen ik uiteindelijk alle buitenmaten had maak ik een 2D tekening van de verschillende aanzichten. Uiteindelijk ga ik daar dan het skelet op construeren. Hierdoor moet je alle maten verkleinen met de dikte van het karton. Naja heel gepuzzel. En ik vind het lijkt ook wel op een puzzel.
Uiteindelijk om te kijken of mijn puzzel ook past creeer ik van de platte 2D tekening 3D stukjes die ik vervolgens in elkaar pas. (zie het 2e plaatje)
Zo controleer ik of alles klopt. (en dat is heel belangrijk want je gaat voornamelijk gauw de mist in met de schuine daken.)

Of dit de meest handige manier van tekenen is, geen idee? Je zou vast ook wel eerst vanuit 3D naar 2D kunnen. Maar dit werkt voor mij.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3621
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: 2D lasersnijden: elektriciteitshuisje Eindhoven

Bericht door maarten »

Voor de huisjes van ons clubbaantje doe ik het juist andersom. Ik teken in 3D en zet dat om naar 2D voor de snijplotter. ;-)


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
3dbuildr
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 908
Lid geworden op: 25 sep 2010 16:46

Re: 2D lasersnijden: elektriciteitshuisje Eindhoven

Bericht door 3dbuildr »

Joost, het maakt het extra leuk om het model en het origineel samen te zien. Ik herken je werkwijze helemaal, ook ik tel bakstenen in de breedte en de hoogte om de juiste maten te krijgen en het werken in 3D is idd net een puzzel. Ik heb eerst mijn 2D tekeningen uitgeprint, op 1mm karton geplakt en uitgesneden en zo geprobeerd of het allemaal past. Nu exporteer ik de 2D tekening in 3D en zet ik hem in 3D in elkaar. Er zijn programma's waaruit je direct de 2D tekeningen kunt maken vanuit 3D maar die van mij doet dat dus niet...

Ad, ik heb die vraag ook gesteld (maar ik weet niet of het antwoord correct is): 0,015 mm. Ik heb de vraag ook eens bij een andere lasersnijder gesteld en daar kreeg ik als antwoord dat ze een minimale afstand van 1 mm aanraden omdat bij een afstand van minder dan dat de kans bestaat dat de lijnen met elkaar versmelten en als één lijn waargenomen worden. Daarom wilde ik het gewoon proberen of het kan wat ik voor ogen had.

Mijn eerste test met de gelaserde onderdelen was of ik de MDF een bakstenen kleur kon geven. met Vallejo rust, Vallejo orange rust en wit weathering poeder hebben de muurtjes een overtuigende kleur gekregen. ter vergelijking links geverfd en geweathered en rechts onbehandeld direct uit de lasersnijder:
Afbeelding
Aalsterweg by , on Flickr
Ik ben erg blij met het baksteen effect, het geeft mooi relief aan de muur zonder overdreven te werken.

Fred
Laatst gewijzigd door 3dbuildr op 28 mar 2020 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.


Alles komt goed!
http://www.shapeways.com/shops/nsinn
Volg 3Dbuildr ook op Shapeways, Facebook, Instagram en Youtube
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3621
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: 2D lasersnijden: elektriciteitshuisje Eindhoven

Bericht door maarten »

Mooi hoor Fred,ziet er prima uit die bakstenen muur.


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: 2D lasersnijden: elektriciteitshuisje Eindhoven

Bericht door Nico Essers »

WOW, dat ziet er goed uit Fred.


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
3dbuildr
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 908
Lid geworden op: 25 sep 2010 16:46

Re: 2D lasersnijden: elektriciteitshuisje Eindhoven

Bericht door 3dbuildr »

Thanks, ik ben zelf ook erg tevreden met relief en kleur :D

Bezig geweest om het huisje in elkaar te lijmen. Omdat de 1mm MDF niet kromtrekt gebruik ik gewone witte houtlijm waar ik royaal mee kan omspringen. Alle elementen heb ik voor het lijmen geverfd en geweathered. De passing is perfect en het MDF is heerlijk om mee te werken.
Afbeelding
Aalsterweg by , on Flickr

Links op de foto zie je een eerder kartonnen prototype wat ik aan de hand van mijn 2D tekening had geprint, op 1mm karton geplakt en uitgesneden om de passing te controleren. Bij nieuwe ontwerpen doe ik dat niet meer zo. Dan exporteer ik mijn 2D tekening naar 3D, maak er in 3D 1mm dik plaatmateriaal van en controleer de passing van de elementen dan in 3D.

Trouwens had ik aan de hand van mijn kartonnen proefmodel toch nog wat kleine wijzigingen aan mijn definitieve model, dus proefpassen loont!

Fred


Alles komt goed!
http://www.shapeways.com/shops/nsinn
Volg 3Dbuildr ook op Shapeways, Facebook, Instagram en Youtube
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
3dbuildr
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 908
Lid geworden op: 25 sep 2010 16:46

Re: 2D lasersnijden: elektriciteitshuisje Eindhoven

Bericht door 3dbuildr »

Het bouwen schiet op. Als verf gebruik ik Vallejo voor airbrush voor de muren, voor de overige onderdelen gebruik ik Revell Aqua of Acrylverf van 't Stilleven (in 59ml potjes bij de Praxis), allebei acryl verf op waterbasis en dat gaat prima. Sommige graveringen accentueer ik met wat blackwash die ik daarna met een harde verfborstel naborstel zodat de hogergelegen oppervlaktes vrij blijven van die blackwash.

Afbeelding
Aalsterweg by , on Flickr

Fred


Alles komt goed!
http://www.shapeways.com/shops/nsinn
Volg 3Dbuildr ook op Shapeways, Facebook, Instagram en Youtube
Gebruikersavatar

RieX
Berichten: 219
Lid geworden op: 17 aug 2010 21:39

Re: 2D lasersnijden: elektriciteitshuisje Eindhoven

Bericht door RieX »

Dat ziet er echt goed uit, knap gedaan Fred.


Groet Rieks

N scale, what else?
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
3dbuildr
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 908
Lid geworden op: 25 sep 2010 16:46

Re: 2D lasersnijden: elektriciteitshuisje Eindhoven

Bericht door 3dbuildr »

Dankjewel Rieks, ik ben ook heel blij met het resultaat :D

Als laatste het dak erop, de dakvorst, de dakgoten en de betimmering aan de kopse kant gemaakt van Evergreen profiel. Nog een verlichtingsarmatuur van Ome Ali en 2 regenwaterafvoeren van 0,8mm messingdraad geplaatst en klaar is ie!

Afbeelding
Aalsterweg by , on Flickr

Afbeelding
Aalsterweg by , on Flickr

Afbeelding
Aalsterweg by , on Flickr

Wat mij betreft is dit proefprojectje met lasersnijden van MDF in N geslaagd. De structuur en de kleur van bakstenen zijn prima gelukt en het bouwen met MDF is echt heel lekker. Een wereld van mogelijkheden gaat open, nog zoveel leuks te bouwen...

Fred


Alles komt goed!
http://www.shapeways.com/shops/nsinn
Volg 3Dbuildr ook op Shapeways, Facebook, Instagram en Youtube

FidOo
Berichten: 5650
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: 2D lasersnijden: elektriciteitshuisje Eindhoven

Bericht door FidOo »

Hij is heel mooi geworden fred. Heb je dit ergens laten laseren?

Ik wil namelijk die grote brug op mijn baan ook maken en ik wil daar eigenlijk geen karton voor gebruiken en mdf lijkt me daar zeker geschikt voor.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: 2D lasersnijden: elektriciteitshuisje Eindhoven

Bericht door Nico Essers »

Dit proefproject mag je zeker geslaagd noemen. Het huisje ziet erg super strak uit met die bakstenen. Geweldig.


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
3dbuildr
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 908
Lid geworden op: 25 sep 2010 16:46

Re: 2D lasersnijden: elektriciteitshuisje Eindhoven

Bericht door 3dbuildr »

FidOo schreef: 30 mar 2020 00:06 Hij is heel mooi geworden fred. Heb je dit ergens laten laseren?

Ik wil namelijk die grote brug op mijn baan ook maken en ik wil daar eigenlijk geen karton voor gebruiken en mdf lijkt me daar zeker geschikt voor.
Joost, ik heb dit laten doen bij https://makerseindhoven.nl/ en het leuke daar was dat ik lekker naast de laser heb gestaan en alles heb zien gebeuren :D

Thx Nico!

Nu was ik ook nog benieuwd of ik gele baksteen kon maken met de MDF en ja ook dat is gelukt: links gele baksteen met Vallejo beige, Vallejo light brown en wit en zandgeel weathering poeder, in het midden de rode baksteen die ik in dit draadje heb laten zien en rechts de onbehandelde MDF. Met gele baksteen komen ook weer andere leuke projectjes binnen bereik
Afbeelding
20200322_155051 by , on Flickr

Wordt vervolgd met andere projecten!

Fred


Alles komt goed!
http://www.shapeways.com/shops/nsinn
Volg 3Dbuildr ook op Shapeways, Facebook, Instagram en Youtube
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
3dbuildr
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 908
Lid geworden op: 25 sep 2010 16:46

Re: 2D lasersnijden: elektriciteitshuisje Eindhoven

Bericht door 3dbuildr »

Ad_M schreef: 27 mar 2020 00:06 Hoe dik is de gebruikte laserstraal Fred?

Mvg,
Ad
Nu ik een aantal testresultaten in huis heb, heb ik nu een bruikbaar antwoord (bij het gebruik van 1mm MDF, bij andere materialen kan dit afwijken):
  • als ik in 2D CAD een sleuf van 1mm breed teken komt de sleuf 1,2mm breed uit de lasersnijder
  • als ik in 2D CAD een staafje teken van 1mm breed komt het staafje als 0,8 mm uit de lasersnijder
De snijbreedte bedraagt dus ~0,2mm bij 1mm MDF,

Fred


Alles komt goed!
http://www.shapeways.com/shops/nsinn
Volg 3Dbuildr ook op Shapeways, Facebook, Instagram en Youtube
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
3dbuildr
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 908
Lid geworden op: 25 sep 2010 16:46

Re: 2D lasersnijden: elektriciteitshuisje Leiden

Bericht door 3dbuildr »

Mijn eerste lasersnijproject was erg goed geslaagd zodat ik bij het spotten van een interessant elektricteitshuisje in Leiden (pre-Corona) mijn volgende lasersnijproject als het ware in de schoot geworpen kreeg :D

Gelijk het gebouwtje van alle kanten gefotografeerd en bakstenen geteld natuurlijk:
Afbeelding
20200307_175044_640x480 by , on Flickr

De hoeken van het gebouwtje zijn niet rechthoekig maar rond zodat ik de lasersnijpanelen ga combineren met kwartronde Evergreen styreen profielen. Hier een plaatje van de laser in bedrijf.

Afbeelding
20200326_142822_480x480 by , on Flickr

En dit zijn de verschillende onderdelen van opnieuw 1mm MDF waaruit het huisje gebouwd gaat worden:
Afbeelding20200326_150715_640x480 by , on Flickr

Alle muren worden uit 2 lagen MDF opgebouwd waardoor deuren en roosters mooi naar binnen kunnen vallen. Eerst wordt een skelet opgebouwd waar de buitenmuren tegenaan worden gelijmd. De buitenmuren zien er nu donkerbruin uit maar ik weet inmiddels dat die met een wash mooi baksteenrood te krijgen zijn.

Fred


Alles komt goed!
http://www.shapeways.com/shops/nsinn
Volg 3Dbuildr ook op Shapeways, Facebook, Instagram en Youtube
Gebruikersavatar

rjvanhouten
Berichten: 268
Lid geworden op: 25 jul 2016 15:19
Locatie: Leiden

Re: 2D lasersnijden: elektriciteitshuisje Leiden

Bericht door rjvanhouten »

3dbuildr schreef: 05 apr 2020 19:32 Mijn eerste lasersnijproject was erg goed geslaagd zodat ik bij het spotten van een interessant elektricteitshuisje in Leiden (pre-Corona) mijn volgende lasersnijproject als het ware in de schoot geworpen kreeg :D
Hoi Fred,

Die plek meen ik te herkennen. Is dat het elektriciteitshuisje aan het Van Vollenhovenplein?
Daar heb ik in m'n kinderjaren om de hoek gewoond... :)

Groet,
Robert Jan


Digikeijs DR5000 • Rocrail • Peco Finescale Code 55 • Tijdperk NL III
vlieringerwerf.wordpress.com
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
3dbuildr
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 908
Lid geworden op: 25 sep 2010 16:46

Re: 2D lasersnijden: elektriciteitshuisje Leiden

Bericht door 3dbuildr »

Robert-Jan, klopt helemaal, ik heb het even teruggezocht op Google Maps en dat is inderdaad het van Vollenhovenplein :-)

Ik kwam er te voet langs toen ik bij een vriend op bezoek was en we het kanaal waren overgestoken.

Kleine wereld!

Fred


Alles komt goed!
http://www.shapeways.com/shops/nsinn
Volg 3Dbuildr ook op Shapeways, Facebook, Instagram en Youtube
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
3dbuildr
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 908
Lid geworden op: 25 sep 2010 16:46

Re: 2D lasersnijden: elektriciteitshuisje Leiden

Bericht door 3dbuildr »

Met Vallejo rust, Vallejo orange rust en wit weathering poeder hebben de muurtjes een mooie bakstenen kleur gekregen. De ronde hoeken zijn van kwartrond 2mm radius evergreen styreen profiel gemaakt. De betonrand en de hoeken zijn met Revell Aqua Steingrau geverfd. De regenpjpen zijn van 0,8mm messingdraad gemaakt.

Afbeelding
20200326_193709_480x480 by , on Flickr

Afbeelding
20200326_181430_480x480 by , on Flickr

Elke wand is anders en het is een erg leuk gebouwtje geworden! :D

Fred


Alles komt goed!
http://www.shapeways.com/shops/nsinn
Volg 3Dbuildr ook op Shapeways, Facebook, Instagram en Youtube
Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: 2D lasersnijden: elektriciteitshuisje Eindhoven

Bericht door Nico Essers »

Heel mooi gemaakt Fred, dat zijn mooie aanwinsten voor je baan.


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Plaats reactie