Boeken?

Vraag maar raak!
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Folkert van Wijk
Berichten: 1158
Lid geworden op: 15 jan 2018 12:11

Boeken?

Bericht door Folkert van Wijk »

Heel lang terug als jongetje al vond ik de tweede wereldoorlog interessant.
Je kon toen, en nu nog, van die geïllustreerde boeken krijgen met een hele range van voertuigen per land en vaak ook per strijdperk of regio.
Alles duidelijk geïllustreerd en beschreven, meestal ook met verschillende uitvoeringen per type of model voertuig.
Ik heb die boeken stuk gebladerd en er veel uit geleerd.

Mijn vraag is nu zijn die boeken er ook voor (stoom) treinen en ander spoor materieel? (Bij voorkeur over Zwitserland)
Mijn enige reverenties komen nu van wat website's en webshops van diverse leveranciers en Wikipedia.
Tevens koop ik regelmatig een model spoor blad en heb nu een boek over de ontwikkeling van het Zwitserse spoorgebeuren.

Dus waar en hoe kan ik nog meer leren over (stoom) treinen?



thevandijks
Berichten: 430
Lid geworden op: 13 dec 2010 21:47

Re: Boeken?

Bericht door thevandijks »

Kijk eens bij de NVBS https://www.nvbs.com/ die heeft een bibliotheek maar ook een verkoopbureau. Als je Facebook bezit, er zijn daar veel groepen die over treinen en stoomtreinen gaan, maar ook Zwitserse treinen en modelspoor.

Groet Hans


Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Boeken?

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Hoi Folkert, die boeken zijn er zeker, mijn kast staat er ook mee vol. TransPress en GeraMond hebben vele van boeken in hun assortiment en die komen om de paar jaar opnieuw uit. GeraMond heeft zover ik weet alleen Duitse boeken maar van TransPress heb ik ze nu ook in het Duits van Franse en Italiaanse locs en treinstellen.

Even gegoogle, zie hier, hier en hier.

Nederlandse winkel die handig zijn om in de gaten te houden voor dit soort boeken zijn van Stockum, boekhandel Douwes en de tramshop van de museumtramlijn Amsterdam, daar verkopen ze ook spoorweg boeken.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Folkert van Wijk
Berichten: 1158
Lid geworden op: 15 jan 2018 12:11

Re: Boeken?

Bericht door Folkert van Wijk »

Super heren dank jullie wel!


Plaats reactie