Backeramm am Rhein

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

Ronaldp
Berichten: 1460
Lid geworden op: 30 dec 2013 15:15

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Ronaldp »

Biezentrekker?
Is dat tape?
Of doe je het met een air brush?

mvg Ronald


Multimaus
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2

Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Googleeeeeee.....

Ik kan me niet herinneren dat ik er dat geld voor heb betaald, maar zo'n setje is het.


Afbeelding
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door shoven »

Jeroen schreef: 14 jan 2021 16:48 Op de foto zie je dat ik de bermstreep (@shoven zal mij wel corrigeren, ik verdenk hem van wegenbouwkennis) al heb geverfd, en dat ik alvast afplaktape in het midden heb geplakt.
Ik zou niet durven, nadat je zo'n mooie kantstreep hebt getrokken. :mrgreen:


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Danku!🤝👍👍


Afbeelding

Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Raymond (UK) »

Weer een lekker avondje bij gelezen en gekeken. Dat ziet er weer bijzonder wichtig uit Jeroen! Maakt een dagje kids homeschoolen - werken - sneeuwballen gooien in lockdown Nø 3 een stuk beter aant end van de dag. Fantastische foto's en verhalen weer.

Leuk herkenbaar auto verhaal ook met die tunnels. Toen ik nog in NL woonde had ik een 740 (4.4 V8) waar ik elke winter mee naar Mayrhofen ging met ski's op dak. Tunnels, kickdown en gaan.

Hoeveel van die vrachtwagen-trailer dingen hangen er achter die 186 en hoe lang is dat ding? Ziet er mooi uit. Ben zelf wat van die vrachtwagen dingen bijeen aan het sprokkelen maar dan die ouwe 1980 RoLa KombiVerkehr meuk


I like sitting in my hottub with a beer or two…...
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2083
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Robert_N-Nm »

@Raymond (UK)
Aha, Tier 3 lockdown.......waar heb ik dat eerder gehoord.

Ja, Jeroen mag lekker doorgaan met de modelbouwkunsten.....maar eh waar moet die extra helix komen (of ligt die nog steeds in den automobiel te wachten op wat komen gaat).

MvG
Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

enderscw
Berichten: 688
Lid geworden op: 29 mei 2012 20:23
Locatie: Apeldoorn

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door enderscw »

Raymond (UK) schreef: 14 jan 2021 23:45 Hoeveel van die vrachtwagen-trailer dingen hangen er achter die 186 en hoe lang is dat ding? Ziet er mooi uit. Ben zelf wat van die vrachtwagen dingen bijeen aan het sprokkelen maar dan die ouwe 1980 RoLa KombiVerkehr meuk
Ik heb er 14 achter 1 Flm Taurus hangen, lengte komt daarmee op 1.8m en geen moeite in de helixen.
Ik geloof dat de Trax van Jeroen van Trix is, die dingen zijn echt beresterk.

Over trailers en containers gesproken, kijk je nog even naar de foto's die ik je stuurde. :)


Groet,

Wouter


Every day is a school day.

Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Raymond (UK) »

@Robert_N-Nm Volgens mij als we uit lockdown 3 komen zitten we gelijk weer in Tier 3. Of 4 of 5 whatever boris er van maakt. Wel al m'n eerste prik ontvangen dus ik ben nu 74% veilig... :lol:

enderscw schreef: 15 jan 2021 08:15 Ik heb er 14 achter 1 Flm Taurus hangen, lengte komt daarmee op 1.8m en geen moeite in de helixen.
Ik geloof dat de Trax van Jeroen van Trix is, die dingen zijn echt beresterk.
Zo, das een aardige lengte. Ik moet nog even verder sparen. Ik heb er nu 3 binnen. Er zitten er nog 6 in de post en zo'n couchette rijtuig voor de truck drivers. Bij mij staan die dingen nog met truck en all er op. Vroeger takelde ze die dingen nog niet. Deze gaan achter een O/B 111 hangen. Ik zit nog in EraIV.


I like sitting in my hottub with a beer or two…...

FidOo
Berichten: 5650
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door FidOo »

Ik heb 16 trailers (dus 8 dubbele wagens) achter mijn Traxxas hangen. Die heeft er absoluut geen moeite mee. Nu is mijn baan vlak, maar heeft wel vrij krappe radiussen en verkante bochten. Dus dat beinvloed de trekkracht en weerstand ook wel.
Mijn Gravita krijgt de sleep met moeite rond. De piko G1206 doet dit wat gemakkelijker even als de Trix MAK. Een hobbytrain G1700 redt het net niet.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Hallo allemaal,

Ja, ik heb ook 16 trailers achter de 186 hangen. Dat is wel het maximale om twee redenen. Mocht ik er meer achter hangen, dan trekt een enkele lok de trein niet meer door de spiraal heen. Maar het is ook wel te lang voor veel van de schaduwsporen hier, dus dan wordt er wel erg veel geblokkeerd. Ik vind de lengte wel goed zo. Inclusief lok is dit ongeveer 190 cm trein.

Grtz,

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2930
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Maurits71 »

Ray, ben jij al zooo oud dat je al een prikheb, ik zit in groep 12 geloof ik , dus ergens rond Mei.

Maareh mooi stukje vooruitgang Mister, keep going. :)

gr.

M.


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here

Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Raymond (UK) »

Dat is wel een lengte hoor @Jeroen Die van mij blijft even op 9 stuks staan want het onderhandelen met Rails of Sheffield gaat even niet naar wens. Da's zo'n 135cm inclusief lok en couchette.

@Maurits71 Nee, ben "pas" 45 maar mijn betere helft is huisarts en moet die prikken uitdelen hier in zo'n hub twee keer per week en je hebt mensen die niet op komen dagen voor hun prik.


I like sitting in my hottub with a beer or two…...
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door martindomburg »

Maurits71 schreef: 16 jan 2021 18:52 Ray, ben jij al zooo oud dat je al een prikheb, ik zit in groep 12 geloof ik , dus ergens rond Mei.

Maareh mooi stukje vooruitgang Mister, keep going. :)

gr.

M.
Wij hebben pech, hier loopt de biblebelt, die geloven niet in de spuit :lol: wij komen als laatste, want dan komen ze erachter dat niet de hele Veluwe biblebelt is :)

Ach gelukkig hebben we de treintjes nog _o_


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Ach gelukkig hebben we de treintjes nog
Nou, zeg dat wel! Zodoende verveel ik mij dan ook niet. Ik heb weliswaar niet elke dag zin om te bouwen, maar ideeën opdoen is ook altijd wel leuk. Of gewoon lekker een beetje rijden, wat tweaken aan Koploper (of überhaupt dat progamma proberen te doorgronden |:( ). Gelukkig gaat het steeds beter, en ik heb sowieso niet echt een heel spannend baanplan met 20 draaischijven en 5500 wissels zoals Mr Biblebelt hierboven. Ik heb een beetje zitten klooien met 'condities' (wat Koploper 'heel logisch' :? 'Logische Acties' noemt) en daar dan wat zaken aan gekoppeld. Kort gezegd heb ik nu meer treinen die langs blèren in het zichtbare deel zonder dat ze constant op elkaar wachten in het zicht. Er rijden nu ook meer treinen tegelijkertijd, met een top van 14. De Ecos geeft geen krimp daarom, maar met een uitbreiding op de loer moet er ook een booster komen. Ik weet in ieder geval al zeker welk merk dat sowieso niet gaat worden. :mrgreen:

Ik heb laatst ook weer wat seinen geplaatst die de rest van hun leven slechts 1 seinbeeld gaan tonen. Aan het zogenaamde Falschfahren doe ik niet hier in mijn eigen Rheintal. Voor de sfeer is het wel weer leuk natuurlijk.

Afbeelding

De scene op de weg naast de spoorlijn is weer een gevalletje van 'typisch Audi' (volgens de meeste Nederlandse autorijders) of 'typisch slome linkse eco-pruts-automobilist' (volgens de meeste Audi-rijders). En de paarden in het vooronder even goed op de donder geven kan nooit kwaad, mits Koos Spee zijn trouwe volgelingen even niet in de buurt zijn. Een tegeltjeswaarheid? "One redline a day keeps the doctor away".

Afbeelding

We zagen al een glimp van de spoorlijn ernaast. Voor de liefhebbert een fotootje van de E10 (van die cijfer/lettercombinatie ga ik eigenlijk kokhalzen |:( |:( ) die ik recent heb aangepakt met wat ik nog in het doosje vond op jacht naar de decoder-functies. Het front heeft nu de beugel rondom en zo heb ik de koppeling weggehaald en binnen no-time de imitatie koppeling en wat luchtslangen geplaatst. Ahum. Dat no-time duurde ruim een uur pielen met veel taal waar men hier in 'dit bepaalde deel van het land' op 'die bepaalde dag van de week' niet echt massa's vrienden aan overhoudt. 8-)

Afbeelding

Het volgende klusje is het maken van een berm en de nodige vangrails en afstandspaaltjes (@shoven , kom er maar in! _o_ ) plaatsen. Ik denk dat ik die zometeen maar alvast ga verven. Dat is een prima klusje terwijl de baan vrolijk doorrijdt. Ik was even wat foto's van de 101 aan het maken, toen ik dacht dat deze foto mooi aangeeft hoe je N-modellen er lekker fors uit komen te zien door het effect van schaal. Zeg nou zelf, nu lijkt het toch niet meer op een rood blokje op wielen met de grootte van een kleinverpakking peuken?

Afbeelding

Na deze vergelijking van niks was de 101 boos op mij. Om het nog enigszins gezellig te houden hier op zolder beloofde ik hem wat foto's te plaatsen zonder dat domme gezwets van mij erbij. Waarvan akte.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Grtz,

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door shoven »

Jeroen schreef: 17 jan 2021 17:22 (@shoven , kom er maar in! _o_ )
Lekker bezig man!


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door martindomburg »

:geek: Saaiiiiiii _o_


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Je hebt gelijk. Bewegende beelden zijn leuker. FF snel hoor....ik blijf bezig met jullie! |:(



Afbeelding

Kevin Nijssen
Berichten: 129
Lid geworden op: 01 mei 2020 09:37
Locatie: Friesland

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Kevin Nijssen »

1 woord: Awe some _o_ oh wacht zijn dit nou 2?


Gebruikersavatar

enderscw
Berichten: 688
Lid geworden op: 29 mei 2012 20:23
Locatie: Apeldoorn

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door enderscw »

Gaaf man! Denderende vrachttreinen altijd mooi!


Groet,

Wouter


Every day is a school day.
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3200
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door bob vermeulen »

goede avond Heer Jeroen,

Effe naar het filmpje zitten kijken, mooi die rail force one, stond effe geleden ook heel mooi op een foto..........

Het herfst landschap vind ik mooi, en enkel foto's geven dat ook heel mooi weer.
Het is echt eens wat anders, mijn complimenten.

mvrgr Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door martindomburg »

:lol: :lol: Word tijd dat flyboy eens wat gaat afwijken, tijd voor wat NS Geel. Kom wel een keer langs met een koplopert en een hondekop, wat 2200 en 1220 locs en dan maken we wel een smerig filmpje 7(8)7


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

william
Berichten: 1198
Lid geworden op: 03 mar 2010 13:01

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door william »

Omdat de plaatjes wel mooi zijn, nemen we dat domme gezwets maar voor lief ... :mrgreen:

Groeten,
William

PS: dat pielen met veel taal waar men hier in 'dit bepaalde deel van het land' op 'die bepaalde dag van de week' niet echt massa's vrienden aan overhoudt, is niet alleen 'die bepaalde dag' hoor ... ;)


Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2083
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Robert_N-Nm »

martindomburg schreef: 17 jan 2021 19:43tijd voor wat NS Geel.
Bah, vies. Het getuige van een slechte smaak. Liever een knalroze Taurus in koekjes reclame of zoiets.

MvG
Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door martindomburg »

william schreef: 17 jan 2021 21:32 Omdat de plaatjes wel mooi zijn, nemen we dat domme gezwets maar voor lief ... :mrgreen:

Groeten,
William

PS: dat pielen met veel taal waar men hier in 'dit bepaalde deel van het land' op 'die bepaalde dag van de week' niet echt massa's vrienden aan overhoudt, is niet alleen 'die bepaalde dag' hoor ... ;)
Stiekem doen we het allemaal, zelf in onze biblebelt :lol:
Maar dom geouwehier is een teken van een gezonde sfeer
Bah, vies. Het getuige van een slechte smaak. Liever een knalroze Taurus in koekjes reclame of zoiets.

MvG
Robert
Ja man, of brits :lol:
Kan me ooit herinneren dat we een hondekop hadden rijden met het geluid van een BR 01..... geweldig hoe verschillend mensen dan reageren


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

william
Berichten: 1198
Lid geworden op: 03 mar 2010 13:01

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door william »

Martin,

Ik ken het, doe het zelf soms ook .... allebei ... :mrgreen:

Groeten,
William


Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
Plaats reactie