Belofte maakt schuld, dus hier een update van de werkzaamheden van vandaag. Belangrijkste gebeurtenis was het dichtleggen van spoor 3, als ware het de Afsluitdijk.
Hier een overzicht van het stationsgebeuren vanaf de linkerzijde van de baan. Het kopspoor links, waar pendelstellen gaan stoppen, telt niet mee in de telling voor spoor 1, 2 en 3. Wat me wel opvalt, is dat het uithaalspoor een kleine afwijking naar rechts heeft. Bij nader inzien liggen de twee goederensporen een tikkie uit het lood. Ik ga dat verder niet aanpassen. Heb genoeg stations in het echt gezien waar het ook niet allemaal even strak recht was. Voor de volledigheid: spoor 1 en 3 hebben in beide richtingen stopplaatsen voor de langere treinen en iets minder lange treinen. Er komt nog wel een kleine uitbreiding voor het perron op spoor 1, want daar is niet zoveel ruimte. Dat gaat overigens nog lang niet spelen.
Dit is het beeld als je vanaf de andere kant naar de sporen kijkt. Dit is de zijde waar ook de spiraal zich bevindt.
Ik ben ook aan de andere kant bezig geweest met het begin van het dubbelspoor, dat later afbuigt en een rondje naar het station gaat maken. De eerste rail met bezetmelder ligt er. Je ziet vlak na de wissel nog een grijze en zwarte draad. Dit is een soort neutrale zone om voeding aan de wissel te geven.
Soldeerwerk aan de winkel. De wisseldraadjes hangen er ook los bij, maar daar heb ik geen haast mee. Wel met de twee soorten draden voor de ringleiding en die voor de bezetmelders. Helemaal achterin is dit vooral voor de niet-gedetecteerde secties en de massa al helemaal rond. In het midden moet ik eerst nog spoor 4 en 5 dichtmaken. Pas daarna kan ik alles gaan aansluiten. Het ziet er overigens drukker uit dan in werkelijkheid.
Tot slot is het altijd leuk om wat treinen op de rails te zetten. Krijg je ook een beter zicht op wat de bedoeling is. De Regional Express, die ik te zijner tijd nog wil uitbreiden met het koffierijtuig, stopt op spooor 1, met het (denkbeeldige) perron aan de rechterzijde. De loc van de Mittelweser Bahn gebruikt spoor 2, het doorrijspoor, om met de ketelwagens weer snel verder te kunnen gaan. Op spoor 3 heeft de NS-loc halt gehouden. Ook hier zal het perron aan de rechterkant komen, gezien vanaf de wagens dan. Hoewel beide sporen (1 en 3) wel zijn ingericht voor twee richtingen, wil ik het in eerste instantie op één richting houden.
Dezelfde opstelling, maar dan vanuit de andere kant. Op deze foto zie je de ruimte die er nog over is op de sporen voor personenvervoer.
Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.