Gister avond toen ik thuis kwam werd het net droog en was het nog licht en kon ik nog mooi de 4assers spuiten. Door de hoge luchtvochtigheid sloeg de verf erg mat en wat krijtachtig uit wat voor deze wagens perfect is.
Daarna ben ik begonnen van de linskralen ketels te maken. Stap 1 was ze ergens op lijmen, mijn cocktailprikkers waren te dun. Passend materiaal bleek ik niet te hebben dus een vriendin die 1 straat verder woont geappt of ze satéstokjes had. Die had ze dus even daarheen gelopen met 2 kralen en dat bleek te passen dus daarmee begonnen.

Eerst de kralen op elkaar gelijmd, hier en daar wat meel in de secondelijm gestrooit zodat het wat sneller en steviger vast zat.

Daarna strookjes behang er om gelijmd en dat met secondelijm extra versterkt. Dat bleek toch niet sterk genoeg dus opzoek gegaan naar alternatieven. Daarna een paar kralen opgevuld met fine turf van Woodland. Dit geschuurd maar dat bleef wat rommelig dus tegellijm eroverheen maar dat moet 24uur drogen. Dat duurt me te lang dus volgende alternatief gezocht.

Ik heb deze rol koord, dat werk goed met secondelijm dus dat geprobeerd en dat bevalt, is goed schuur/vijlbaar en kan ik nog aanvullen met secondelijm en meel.
Nu is het tijd voor serie werk:
Oohja de rest bouw ik op van foamboard en ook daarmee heb ik wat geprobeerd en ook daar weet ik nu wat gaat werken voor mij.
Groetjes Michiel