Minitrix 2022

Hier ruimte voor producten van Fabrikanten.
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2885
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Minitrix 2022

Bericht door WilcoV »

Rick schreef: 16 jan 2022 15:50 Hetzelfde filmpje staat inmiddels ook bij Trix H0 op Facebook dus misschien zijn we allemaal blij met een H0 model.
Dat zou helemaal een grap zijn, echter het filmpje was toch echt op de facebook pagina van minitrix zelf te vinden.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Gebruikersavatar

Rtoonen
Berichten: 322
Lid geworden op: 30 jun 2013 19:43
Locatie: Vlissingen

Re: Minitrix 2022

Bericht door Rtoonen »

In dat geval moet ik dan maar tevreden zijn met mijn in NS-kleuren overgespoten DB-model. En dat ben ik nog steeds.

Groet,
Rob


Modelbaan met kopstation "Waterloo". Nederland 1945 - 2000

Rick
Berichten: 1611
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: Minitrix 2022

Bericht door Rick »

WilcoV schreef: 16 jan 2022 15:53
Rick schreef: 16 jan 2022 15:50 Hetzelfde filmpje staat inmiddels ook bij Trix H0 op Facebook dus misschien zijn we allemaal blij met een H0 model.
Dat zou helemaal een grap zijn, echter het filmpje was toch echt op de facebook pagina van minitrix zelf te vinden.
Dat weet ik, in beide gevallen zitten mensen dus naar een model in de verkeerde schaal te kijken en aangezien Trix het model al heeft...

En verwachten we nu echt dat Minitrix met een nieuw Nederlands model uit zal komen terwijl ze al 18 jaar niet in staat zijn om ICR of ICM nogmaals uit te brengen in het geel/blauw en andere modellen (Traxx, zelflossers, ICL, 1800, containerwagens) slechts een kleurvariant van Duitse/Franse modellen zijn? Dat ze de Hispeed-ICR uitbrachten is al een klein wonder.


Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2885
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Minitrix 2022

Bericht door WilcoV »

Het zou wel een slimme zet zijn, de mallen kunnen ze deels gebruiken voor een mDDM en een DDZ naast een DDM-1, geeft mogelijkheden naar de toekomst hoeven ze alleen een motorbak extra te maken.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

Ipio
Berichten: 453
Lid geworden op: 01 sep 2008 21:08
Locatie: Heemskerk

Re: Minitrix 2022

Bericht door Ipio »

Denk een DDM 2-3 met een mDDM, wat er uitkomt.
Wel de orginele uitvoering graag.


Met Vriendelijke Groeten,
Marco

Nederlandse "NS - Multi Level Baan" tijdperk III, tot VI.
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2885
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Minitrix 2022

Bericht door WilcoV »

Ik denk dat we blij zijn gemaakt met een beroemde .... mus. Het ziet er toch echt naar uit dat dit het algemene filmpje met noviteiten van Trix/Minitrix is. Ik denk dat Trix in H0 de DDM weer uitbrengt. Ik hoop dat ik er naast zit.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Gebruikersavatar

mmhajvth
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 752
Lid geworden op: 01 sep 2008 10:21
Locatie: Brabant

Re: Minitrix 2022

Bericht door mmhajvth »

Pixel speculaas!
Dat trekt zelden mijn aandacht, maar het idee dat er een echte DDM (Met alle respect, niet een omgespoten duist exemplaar) ontwikkeld kan worden N 1:160, is toch wel een zoete gedachte. :)
Een DDM van Minitrix zou me overigens nog niet eens zo heel veel verbazen.
Minitrix heeft niet zo gek lang geleden de 1600/1700/1800 loc uitgebracht, wat op zich zelf natuurlijk niet zo bijzonder was omdat Fleischmann er ook al jaren modellen van uitbrengt. Maar met een DDM in het achterhoofd is het wel een begrijpelijke zet.
En dat Minitrix al jaren heel weinig reizigersmaterieel opnieuw uitbrengt is dan ook verklaarbaar. Al te veel risico zal een groot serie fabrikant niet willen lopen, dus als je iets nieuws wilt ontwikkelen, ontwikkel je eerst de vraag door al het vergelijkbare/concurrerende materieel een flinke poos niet meer te maken.

We wachten rustig af. ...Maar wel met het telefoonnummer van Hans onder speeddail. :mrgreen:

m.v.g.

Mark


Love to build realistic... ...let's be kind.

Rick
Berichten: 1611
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: Minitrix 2022

Bericht door Rick »

Stop maar met wachten: https://www.mhi-portal.eu/rettelswensle ... nh2022.pdf

niets Nederlands in N.


Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2885
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Minitrix 2022

Bericht door WilcoV »

Ah gelukkig Minitrix als vanouds


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

heilko1970
Berichten: 43
Lid geworden op: 03 jan 2019 18:07

Re: Minitrix 2022

Bericht door heilko1970 »

gewoon helemaal niets echt nederlands...



Rick
Berichten: 1611
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: Minitrix 2022

Bericht door Rick »

De prijzen had ik nog niet eens bekeken, maar 50-60 euro voor een containerwagen? Bij Fleischmann krijg je er dan ten minste nog een extra draaistel en wagonbak bij.


Gebruikersavatar

richard7877
Berichten: 1398
Lid geworden op: 26 dec 2008 17:43

Re: Minitrix 2022

Bericht door richard7877 »

hmm, dat valt erg tegen, minitrix gaat dit jaar denk ik niet veel aan mij verdienen. dan maar fleischmann en piko kopen.

groeten Richard


http://www.delftsemodelbouwvereniging.nlgevestigd op de Kleveringweg 19, unit 4B in Delft

Raymond
Berichten: 1861
Lid geworden op: 19 sep 2008 23:03
Locatie: utrecht

Re: Minitrix 2022

Bericht door Raymond »

Echt heel irritant dit!
Eerst ons lekker maken en dan dit🙄

Groet,
Raymond



erwin1z
Berichten: 138
Lid geworden op: 19 dec 2010 16:06

Re: Minitrix 2022

Bericht door erwin1z »

Minitrix brengt voor tijdperk I rijder wel een leuke set uit.

Mvg

Erwin



railrene
Berichten: 166
Lid geworden op: 18 sep 2019 22:22

Re: Minitrix 2022

Bericht door railrene »

Dat geel-blauw-geblurde komt dus daadwerkelijk (weer terug) in HO. Ik kijk echt al jaren bij Phildie naar die dingen... misschien dit jaar de knoop eens doorhakken. Geld naar Trix gaat er toch niet, dat verzacht de pijn dan weer een beetje.

Nouja, dat tijdperk-1 stoomlokje. Als ik m'n ogen een beetje dichtknijp zie ik Bello :)


Gebruikersavatar

CC72000
Berichten: 1219
Lid geworden op: 14 jan 2011 10:33
Locatie: Noord Brabant

Re: Minitrix 2022

Bericht door CC72000 »

https://www.mhi-portal.eu/rettelswensle ... nh2022.pdf

link kost even wat tijd om te downloaden. Geen NL nieuwtjes in deze folder, wel wat interessante franse modellen, maar dit zijn kleurvarianten.


Diederik - Lid AFAN.FR - specialdesigntrains
Gebruikersavatar

Sibbesuisje
Berichten: 647
Lid geworden op: 16 feb 2018 08:09
Locatie: Den Haag

Re: Minitrix 2022

Bericht door Sibbesuisje »

Minitrix zet duidelijk in op digitale functies. Een stroomafnemer die op en neer gaat is wel grappig, maar helaas is het verder wat teleurstellend.
Wel weer nieuwe BR38 versies met geluid, iets wat fleischmann niet heeft, maar helaas is het nog steeds wachten op een DRG versie.
Maar niks geen Nederlands materiaal. Na al het enthousiasme van de vooraankondiging voelt dit wel wat als een koude kermis…..


Met vriendelijke groet,
Sander

NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain

Rick
Berichten: 1611
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: Minitrix 2022

Bericht door Rick »

mmhajvth schreef: 17 jan 2022 13:42Een DDM van Minitrix zou me overigens nog niet eens zo heel veel verbazen.
Minitrix heeft niet zo gek lang geleden de 1600/1700/1800 loc uitgebracht, wat op zich zelf natuurlijk niet zo bijzonder was omdat Fleischmann er ook al jaren modellen van uitbrengt. Maar met een DDM in het achterhoofd is het wel een begrijpelijke zet.
De eerste versie daarvan kwam al uit in 2008, als dat ooit het idee was is Matrix het al lang weer vergeten.


Gebruikersavatar

Sibbesuisje
Berichten: 647
Lid geworden op: 16 feb 2018 08:09
Locatie: Den Haag

Re: Minitrix 2022

Bericht door Sibbesuisje »

Overigens - en dat zal @Michiel misschien wel waarderen: zowaar een Belgische wagon! Dat is al jaren niet meer voor gekomen 😀


Met vriendelijke groet,
Sander

NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain

FidOo
Berichten: 5640
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Minitrix 2022

Bericht door FidOo »

VInd dit toch wel een behoorlijke domper voor de NS-rijders en een beetje een domme zet van de Firma Mätrix.
Beetje een teaser op je facebook zetten om vervolgens allemaal oude meuk in nieuw jasje met een hoop toerers en bellen uit te brengen. En dat als Premium product met een premium prijs gaan weg zetten.

Langzaam lijkt het er steeds meer op dat ze voor minitrix gewoon hebben gekozen voor het feit dat het amper tot niet loont om nieuw type loks uit te brengen en dus alleen bestaande vormen hergebruiken.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6092
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Minitrix 2022

Bericht door shoven »

Wat ik me nog wel afvraag: ik zie bij veel modellen dat ze digitaal met sound zijn, met bijpassend stevig prijskaartje. Komen die modellen ook zonder sound beschikbaar? Dat scheelt meestal fors in prijs, bovendien zit ik namelijk helemaal niet op sound te wachten.


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

FidOo
Berichten: 5640
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Minitrix 2022

Bericht door FidOo »

Steven, antwoord: Nee daar ziet het niet naar uit.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6092
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Minitrix 2022

Bericht door shoven »

Dan valt er heel veel af als potentiële aanschaf... :(


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

FidOo
Berichten: 5640
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Minitrix 2022

Bericht door FidOo »

Nou ja het meeste wat ze aangekondigd hebben was toch allang verkrijgbaar in analoge uitvoering, zie daar weinig nieuws onder de zon om eerlijk te zijn.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2885
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Minitrix 2022

Bericht door WilcoV »

Inderdaad Nee Steven, voor mij prijst Minitrix zich hiermee wat betreft tractiematerieel uit de markt. Ik ga pertinent geen sound prijs betalen voor iets waar ik de sound niet van gebruik.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Plaats reactie