Beste forumleden,
Ik heb recent de Vollmer 47905 Container kraan recent aangeschaft. Ik wil deze kraan gebruiken om ook wat te proberen rondom het inbouwen van LEDs (en überhaupt leren solderen met kleine LEDs). Het lijkt mij leuk om in deze kraan aantal leds in te bouwen als 'werkverlichting'. Hebben jullie daar ervaring mee? Zijn er zaken waar ik op moet letten? Wat voor leds zijn hiervoor handig (SMD, 'gewone' leds)? Welke kleur zouden jullie als werkverlichting doen - 'gewoon' wit of zelfs blauw? En hoe bevestig ik de leds in/aan het plastic?
En goede ideeën waar op de kraan ik het beste leds kan plaatsen? Ik dacht zelf aan de onderkant van de overhanging, in het 'machinistenhokje' en bij de trappen aan de zijkant?
Dank alvast voor het meedenken!
LEDs inbouwen in containerkraan
Re: LEDs inbouwen in containerkraan
Hoi,
Ik heb die kraan ook, ergens....
Het is allemaal niet heel groot en is een statisch model.
Normale leds lijken me te groot, dus ik zou voor smd leds gaan, eerst draadjes aan de led solderen, even testen (met een weerstandje) en dan op z'n plek plakken met een beetje lijm.
Je zou koper lakdraad kunnen gebruiken om de stroom naar de ledjes te brengen, dat zijn hele dunne draadjes die je bijna onzichtbaar kunt wegwerken.
Moet je gaatjes boren zou ik je een handboortje willen aanraden, lekker makkelijk en goed te doseren, beter dan een dremel oid in ieder geval
Guus
Ik heb die kraan ook, ergens....
Het is allemaal niet heel groot en is een statisch model.
Normale leds lijken me te groot, dus ik zou voor smd leds gaan, eerst draadjes aan de led solderen, even testen (met een weerstandje) en dan op z'n plek plakken met een beetje lijm.
Je zou koper lakdraad kunnen gebruiken om de stroom naar de ledjes te brengen, dat zijn hele dunne draadjes die je bijna onzichtbaar kunt wegwerken.
Moet je gaatjes boren zou ik je een handboortje willen aanraden, lekker makkelijk en goed te doseren, beter dan een dremel oid in ieder geval
Guus