Hobbytrain H2684
-
Onderwerp starter - Berichten: 1399
- Contacteer:
Hobbytrain H2684
Deze dieseltriebwagen heb ik een hele tijd terug nieuw gekocht (waar weet ik niet meer).
Gisteren voor het eerst op de baan waar al ettelijke treinen probleemloos rijden gezet en na 10cm niets meer behalve wat stank.
Verder geinspecteerd en wat bleek: ondanks dat het analoog met digitale voorbereiding was zat er al een decoder in.
Dat in strijd met de handleiding waarin beschreven staat hoe je een decoder moet plaatsen.
Decoder eruit en doet nog helemaal niets.
Een digitale lok op analoog zou toch moeten kunnen.
Fa. Lemke bericht gestuurd maar nog geen antwoord ontvangen.
Heeft er iemand een idee voor een oplossing.
Gisteren voor het eerst op de baan waar al ettelijke treinen probleemloos rijden gezet en na 10cm niets meer behalve wat stank.
Verder geinspecteerd en wat bleek: ondanks dat het analoog met digitale voorbereiding was zat er al een decoder in.
Dat in strijd met de handleiding waarin beschreven staat hoe je een decoder moet plaatsen.
Decoder eruit en doet nog helemaal niets.
Een digitale lok op analoog zou toch moeten kunnen.
Fa. Lemke bericht gestuurd maar nog geen antwoord ontvangen.
Heeft er iemand een idee voor een oplossing.
Re: Hobbytrain H2684
Hoi Bert,
Je kan er helaas niet standaard vanuit gaan dat een decoder ook analoog rijd
Dit is namelijk een CV die je moet instellen op de decoder en die staan niet bij elk merk standaard aan
Beetje "lullig" om dan tegen een analoog rijder te zeggen dat je CV x dan ff moet aanpassen
Een voordeel, een decoder kan niet spontaan stuk gaan als je hem op een analoog baan zet
Jammer dat je niet meer weet waar die vandaan komt, anders had je de verkoper kunnen vragen om de CV te checken of aan te passen
Misschien is er een digitaal rijder in de buurt die jou kan helpen?
Mvg,
Ad
Je kan er helaas niet standaard vanuit gaan dat een decoder ook analoog rijd
Dit is namelijk een CV die je moet instellen op de decoder en die staan niet bij elk merk standaard aan
Beetje "lullig" om dan tegen een analoog rijder te zeggen dat je CV x dan ff moet aanpassen
Een voordeel, een decoder kan niet spontaan stuk gaan als je hem op een analoog baan zet

Jammer dat je niet meer weet waar die vandaan komt, anders had je de verkoper kunnen vragen om de CV te checken of aan te passen
Misschien is er een digitaal rijder in de buurt die jou kan helpen?
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Als de decoder er uit is nu dan moet er wel een analoge dummy decoder in terug anders gaat het nooit werken. Helaas doet de stank wel vermoeden dat de decoder defect is gegaan, al zou dat niet moeten komen doordat je hem op een analoge baan hebt gezet.
Eh als het een model is dat digitaal is voorbereid dan zat er geen decoder in maar een brugstekker. Dat is zeg maar de analoge vervanger voor de decoder en ziet er op het eerste oog misschien uit als een decodertje. Als deze brugstekker of (indien het toch een decoder was) is verwijderd dan doet de lok helemaal niets meer. Eén van de twee moet er in zitten.
De reuk doet vermoeden dat er iets is doorgebrand. Misschien een te hoog voltage?
De reuk doet vermoeden dat er iets is doorgebrand. Misschien een te hoog voltage?
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
-
- Contacteer:
Verder even getest.
Motor loopt gewoon als ik stroom op de pennetjes van de decoder zet.
Dus het ligt aan de bijgeleverde decoder.
Weet iemand een adres waar ik die kan kopen?
Motor loopt gewoon als ik stroom op de pennetjes van de decoder zet.
Dus het ligt aan de bijgeleverde decoder.
Weet iemand een adres waar ik die kan kopen?
-
- Contacteer:
Wat ik kennelijk aanzag voor een decoder is waarschijnlijk een brugstekker.WilcoV schreef: ↑05 jan 2023 13:18 Eh als het een model is dat digitaal is voorbereid dan zat er geen decoder in maar een brugstekker. Dat is zeg maar de analoge vervanger voor de decoder en ziet er op het eerste oog misschien uit als een decodertje. Als deze brugstekker of (indien het toch een decoder was) is verwijderd dan doet de lok helemaal niets meer. Eén van de twee moet er in zitten.
Teruggeplaatst maar doet helemaal niets.
Ik gebruik de Gaugemaster Combi met max.12VDC en daar rijden alle overige treinen prima op.
Dus te hoog voltage kan het niet zijn.
Inderdaad, dan is het om de één of andere reden een slechte brugstekker geweest want die lijkt dan toch defect.
-
- Contacteer:
Ik neem aan dat je analoog rijdt? Misschien heeft iemand hier op het forum een brugstekker over. Even melden welke stekker er in zit, dat is NEM 651 volgens mij.
Zo'n dummy die ze in "digitaal voorbereide" locs duwen? daar heb er ik wel een zooi van liggen hoor.
@bpieters : pb me je adres maar, dan stuur ik er wel een op.
@bpieters : pb me je adres maar, dan stuur ik er wel een op.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
-
- Contacteer: