Stations Omroeper

Hier kunnen we onze mededelingen kwijt en algemene onderwerpen plaatsen.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
wdevaal
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 okt 2022 09:53
Locatie: Eindhoven

Re: Stations Omroeper

Bericht door wdevaal »

Zaunkönigs Bahn schreef: 16 nov 2023 19:29 Vandaag (16-11) Stations_Omroeper_Jar.zip gedownload, uitpakken lukt niet omdat het zip programma de melding geeft dat het corrupt is. Er is dus ergens iets fout gegaan met inpakken. Ik test het programma op een Raspberry Pi 400 met een 32bit OS in Java 11nogwat. Dit is de standaard zoals deze compleet wordt uitgeleverd met een startset. Dit platform werkt met een ARM Cortex-A72 processor en is dus duidelijk iets anders dan waar Windows op draait. Zolang er maar Java is :mrgreen: .
Ja het klopt het arcieve bestand met de Jar file laat zich niet openen heb ik gemerkt.
Op dit moment haal ik de laatste foutjes uit het programma en maak dan een nieuw Jar bestand aan.

Grt, Willy


Spoor N voornamelijk Minitrix, besturing middels Marklin CS3 Station, Software: iTrain Plus, AnyRail, Marklin CS3. Auteur Stationsomroeper en TrainBase.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
wdevaal
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 okt 2022 09:53
Locatie: Eindhoven

Re: Stations Omroeper

Bericht door wdevaal »

Nu beschikbaar Stations Omroeper 2.0.2.0.
Dit is een laatste update waarin enkele door de gebruikers gemelde foutjes in zijn opgelost.
Daarnaast heb ik nog enkele verbeteringen aangebracht, in de diverse onderdelen van het programma.
De juiste Java installer JRE 20 kunt u nu via mijn web pagina downloaden zonder registratie bij Oracle.
Nog ter aanvulling, mocht u de lijst met beschikbare geluidsfragmenten, binnenlandse- en/of buitenlandse plaatsnamen willen aanpassen of aanvullen, dan graag even een berichtje via mijn contact formulier.
Verder wens ik u heel hobby plezier en laat me voor weten wat u van het programma vind.

Grt, Willy…

Klik hier http://92.109.45.240/voor meer informatie.


Spoor N voornamelijk Minitrix, besturing middels Marklin CS3 Station, Software: iTrain Plus, AnyRail, Marklin CS3. Auteur Stationsomroeper en TrainBase.
Gebruikersavatar

Zaunkönigs Bahn
Berichten: 1013
Lid geworden op: 12 jan 2013 19:02

Re: Stations Omroeper

Bericht door Zaunkönigs Bahn »

Bedankt voor de update, echter voor het Pi platform einde oefening. Er is (nog) geen versie 20 van Java voor ARM systemen. Er schijnt een versie 21 te zijn, maar moet eerst even informeren of dit goed gaat op een Pi, er zijn namelijk meerdere ARM systemen in omloop. Standaard wordt het starterspakket van Raspberry Pi uitgeleverd met versie 11LTS. Persoonlijk heb ik het niet zo om het allerlaatste te gebruiken, met problemen sta je vaak alleen.


Met vriendelijke groet,
Joop

Project Zaunkönigs Bahn, Duitse baan, Tijdperk IIb (DRG)
https://joopn.home.xs4all.nl/msb/indexn.htm
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
wdevaal
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 okt 2022 09:53
Locatie: Eindhoven

Re: Stations Omroeper

Bericht door wdevaal »

Zaunkönigs Bahn schreef: 19 nov 2023 20:03 Bedankt voor de update, echter voor het Pi platform einde oefening. Er is (nog) geen versie 20 van Java voor ARM systemen. Er schijnt een versie 21 te zijn, maar moet eerst even informeren of dit goed gaat op een Pi, er zijn namelijk meerdere ARM systemen in omloop. Standaard wordt het starterspakket van Raspberry Pi uitgeleverd met versie 11LTS. Persoonlijk heb ik het niet zo om het allerlaatste te gebruiken, met problemen sta je vaak alleen.
Ik heb nu versie 18 van de Java JRE toegevoegd aan het Jar bestand. Helaas kan ik dit zelf niet testen omdat ik alleen maar over een Windows 11 PC beschik.

Grt, Willy...


Spoor N voornamelijk Minitrix, besturing middels Marklin CS3 Station, Software: iTrain Plus, AnyRail, Marklin CS3. Auteur Stationsomroeper en TrainBase.

Albert
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 aug 2020 10:34

Re: Stations Omroeper

Bericht door Albert »

Ik heb het afgelopen weekend geinstalleerd en ben onder de indruk hoor.
Wel mis ik bijv. de waarschuwing voor doorgaande trein.
In mijn geval zou het ook leuk zijn om duitse teksten te hebben en ik kan mij voorstellen dat daar meer behoefte aan is. Wie weet voor de toekomst.

Met vriendelijke groet,

Albert


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
wdevaal
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 okt 2022 09:53
Locatie: Eindhoven

Re: Stations Omroeper

Bericht door wdevaal »

Albert schreef: 20 nov 2023 10:44 Ik heb het afgelopen weekend geinstalleerd en ben onder de indruk hoor.
Wel mis ik bijv. de waarschuwing voor doorgaande trein.
In mijn geval zou het ook leuk zijn om duitse teksten te hebben en ik kan mij voorstellen dat daar meer behoefte aan is. Wie weet voor de toekomst.

Met vriendelijke groet,

Albert
Hallo Albert, leuk dat jij mee denkt.
De geluids framenten omzetten naar het duits, hiervoor moet ik even kijken of mijn software dit aan kan.
En ik moet iemand vinden die deze geluidsfragmenten goed kan vertalen, denk hierbij aan de gramatica.
Ik kan goed duits lezen, maar schrijven is een ander verhaal )-:
Jij vraagd of ik de framenten kan aanvullen met een "waarschuwing voor doorgaande trein" dit kan als jij mijn presies de texst(en) opgeef hoe jij denk dat het zo moeten klinken, hierbij lettende op de al bestanden geluidsfragmenten.

Grt, Willy...


Spoor N voornamelijk Minitrix, besturing middels Marklin CS3 Station, Software: iTrain Plus, AnyRail, Marklin CS3. Auteur Stationsomroeper en TrainBase.

WimR
Berichten: 212
Lid geworden op: 09 okt 2019 20:18
Locatie: Duiven

Re: Stations Omroeper

Bericht door WimR »

Dat is geen probleem gebruik hiervoor https://ttsmaker.com/nl
Dan kan je elke tekst in een .wav bestand krijgen.


Mvgr. Wim.

Fleischmann met bedding, YaMoRc YD7001, loconet en Koploper
Mijn baan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=16762
Vorige baan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=13340
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
wdevaal
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 okt 2022 09:53
Locatie: Eindhoven

Re: Stations Omroeper

Bericht door wdevaal »

WimR schreef: 20 nov 2023 16:58 Dat is geen probleem gebruik hiervoor https://ttsmaker.com/nl
Dan kan je elke tekst in een .wav bestand krijgen.
Ik heb zo mijn eigen software die dit goed kan, ik voeg er ook een beetje galm aan toe om het mooier en natuurlijke te laten klinken.
Maar ik denk dat jij de vraag niet goed begrijpt, het is niet zozeer het maken van een geluidsfragment zelf, dat is voor mijn geen probleem.
Maar welke texst moet het omroep bericht moet laten, om er een mooi totaal omroep bericht van te kunnen maken.

Grt, Willy...


Spoor N voornamelijk Minitrix, besturing middels Marklin CS3 Station, Software: iTrain Plus, AnyRail, Marklin CS3. Auteur Stationsomroeper en TrainBase.

Albert
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 aug 2020 10:34

Re: Stations Omroeper

Bericht door Albert »

Waarschuwing voor passeren van trein op stationsspoor:

“Over xx minuten zal op spoor yy een doorgaande trein passeren in de richting zz.”

Met vriendelijke groet,
Albert


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
wdevaal
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 okt 2022 09:53
Locatie: Eindhoven

Re: Stations Omroeper

Bericht door wdevaal »

Albert schreef: 24 nov 2023 12:21 Waarschuwing voor passeren van trein op stationsspoor:

“Over xx minuten zal op spoor yy een doorgaande trein passeren in de richting zz.”

Met vriendelijke groet,
Albert
zal op
een doorgaande trein passeren in de richting


Met toevoeging van deze twee geluidsfragmenten kun jij het omroepbericht samen stellen.
Morgen probeer ik deze toe te voegen.

Grt, Willy...


Spoor N voornamelijk Minitrix, besturing middels Marklin CS3 Station, Software: iTrain Plus, AnyRail, Marklin CS3. Auteur Stationsomroeper en TrainBase.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
wdevaal
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 okt 2022 09:53
Locatie: Eindhoven

Re: Stations Omroeper

Bericht door wdevaal »

Albert schreef: 24 nov 2023 12:21 Waarschuwing voor passeren van trein op stationsspoor:

“Over xx minuten zal op spoor yy een doorgaande trein passeren in de richting zz.”

Met vriendelijke groet,
Albert
Er is een nieuw set geluidsfragmenten voor Stations Omroeper beschikbaar.

Grt, Willy...


Spoor N voornamelijk Minitrix, besturing middels Marklin CS3 Station, Software: iTrain Plus, AnyRail, Marklin CS3. Auteur Stationsomroeper en TrainBase.

Albert
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 aug 2020 10:34

Re: Stations Omroeper

Bericht door Albert »

Snelle servicehoor, dank je wel.
Nu nog een aktie maken in iTrain om het uittevoeren, maar dat gaat best wel lukken.

Mvg Albert



CGdeBrabander
Berichten: 157
Lid geworden op: 15 jan 2019 21:37
Locatie: Waddinxveen

Re: Stations Omroeper

Bericht door CGdeBrabander »

Een vraagje zijn deze geluiden ook in Mp3 te verkrijgen of te downloaden.



Albert
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 aug 2020 10:34

Re: Stations Omroeper

Bericht door Albert »

Misschien eerst eens naar het programma kijken of de bijbehoren handleiding lezen voordat je dit soort vragen stelt. Als je dat eerst gedaan had had je nl daar gelezen dat dit programma nu juist de gewenste mp3 bestanden aanmaakt, die je vervolgens overal kunt gebruiken.

Mvg Albert


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
wdevaal
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 okt 2022 09:53
Locatie: Eindhoven

Re: Stations Omroeper

Bericht door wdevaal »

Albert schreef: 25 nov 2023 14:00 Snelle servicehoor, dank je wel.
Nu nog een aktie maken in iTrain om het uittevoeren, maar dat gaat best wel lukken.

Mvg Albert
Denk ik ook wel, ikzelf gebruik ook de door mijn gemaakte omroepen berichten in combinatie met iTrain.

Grt, Willy...


Spoor N voornamelijk Minitrix, besturing middels Marklin CS3 Station, Software: iTrain Plus, AnyRail, Marklin CS3. Auteur Stationsomroeper en TrainBase.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
wdevaal
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 okt 2022 09:53
Locatie: Eindhoven

Re: Stations Omroeper

Bericht door wdevaal »

CGdeBrabander schreef: 25 nov 2023 18:02 Een vraagje zijn deze geluiden ook in Mp3 te verkrijgen of te downloaden.
Nee, deze geluidsfragmenten zijn gemaakt in het WAV formaat.
De reden hiervoor was dat b.v. iTrain (waar ik mee werk) alleen maar met WAV bestanden kan omgaan.
Op het internet vind je verschillende tools die WAV bestanden kunnen omzetten naar MP3 bestanden.
Alleen vraag ik me af waarom je MP3 bestanden zou willen gaan gebruiken i.p.v. WAV bestanden.

Grt, Willy...


Spoor N voornamelijk Minitrix, besturing middels Marklin CS3 Station, Software: iTrain Plus, AnyRail, Marklin CS3. Auteur Stationsomroeper en TrainBase.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
wdevaal
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 okt 2022 09:53
Locatie: Eindhoven

Re: Stations Omroeper

Bericht door wdevaal »

Beste allemaal, hierbij wilde ik u even laten weten dat er een nieuwe update is van Stations Omroeper,
versie 2.0.3.0 is nu beschikbaar op mijn eigen webserver: http://92.109.45.240/

Het programma heeft een nieuw uiterlijk gekregen en is voorzien van enkele nieuwe uitbreidingen.
Bekijk hier de handleiding: http://92.109.45.240/wp-content/uploads ... roeper.pdf

Stations Omroeper is een Windows applicatie en maakt gebruik van Java versie 20.0.2.
Voor andere platforms is er een Executabel Java Jar bestand beschikbaar.
De benodigde Java installer kunt u downloaden vanaf mijn webserver.

Grt, Willy...


Spoor N voornamelijk Minitrix, besturing middels Marklin CS3 Station, Software: iTrain Plus, AnyRail, Marklin CS3. Auteur Stationsomroeper en TrainBase.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
wdevaal
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 okt 2022 09:53
Locatie: Eindhoven

Re: Stations Omroeper

Bericht door wdevaal »

Beste allemaal, hierbij wilde ik u even laten weten dat er een nieuwe update is van Stationsomroeper,
versie 3.0.0.1 is nu beschikbaar op mijn eigen webserver: http://92.109.45.240/


Spoor N voornamelijk Minitrix, besturing middels Marklin CS3 Station, Software: iTrain Plus, AnyRail, Marklin CS3. Auteur Stationsomroeper en TrainBase.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
wdevaal
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 okt 2022 09:53
Locatie: Eindhoven

Re: Stations Omroeper

Bericht door wdevaal »

Beste allemaal, hierbij wilde ik u even laten weten dat er een nieuwe update is van Stationsomroeper,
versie 4.0.0.0 is nu beschikbaar op mijn eigen webserver: http://92.109.45.240/

Wat is er veranderd in de deze update.
Ik heb het gedeelte “Herhalende omroepen” uit deze versie verwijderd, hiervoor in de plaats komt een nieuw programma.
Stationsomroeper controleerd nu of u de juiste mappen kiest, en laat dit zien door een groen vinkje.
De handleiding is bijgewerkt.
Stationsomroeper heeft een Java update versie 21.0.2, deze update kun je rechtstreeks downloaden en installeren.
Update Java Jar bestand, nu beschikbaar met installaties bestanden voor Mac & Ubuntu. Met dank aan de Dhr. Paul Bierhuizen.

Grt, Willy...


Spoor N voornamelijk Minitrix, besturing middels Marklin CS3 Station, Software: iTrain Plus, AnyRail, Marklin CS3. Auteur Stationsomroeper en TrainBase.
Plaats reactie