Welke decoder in Fleischmann V200

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Bertbecker
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 dec 2015 21:50
Locatie: Warnsveld

Welke decoder in Fleischmann V200

Bericht door Bertbecker »

Beste allemaal,

Sinds kort heb ik een Fleischmann V200 725009 die nu analoog is, maar beschikt over een NEM651. Welke decoder kan ik hiervoor het beste gebruiken?

Mvg. Bert


Met vriendelijke groet,

Bert

Kato, Trix, Fleischmann, Dinamo en Koploper
Gebruikersavatar

Sibbesuisje
Berichten: 653
Lid geworden op: 16 feb 2018 08:09
Locatie: Den Haag

Re: Welke decoder in Fleischmann V200

Bericht door Sibbesuisje »

Hoi Bert, ik heb recentelijk een fleischmann v200 met een TrainOmatic lokommander decoder uitgerust. Decoder is betaalbaar en de lok rijd netjes. Heb alleen nog geen feedback over de duurzaamheid van dit merk


Met vriendelijke groet,
Sander

NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain
Gebruikersavatar

OBBinN
Berichten: 1843
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Welke decoder in Fleischmann V200

Bericht door OBBinN »

Ik heb er een Zimo in zitten. Eigenlijk stop ik die in alle locs.. 😋


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram

Onderwerp starter
Bertbecker
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 dec 2015 21:50
Locatie: Warnsveld

Re: Welke decoder in Fleischmann V200

Bericht door Bertbecker »

Dag Sander,

Bedankt voor je reactie. Ik ga er 1 bestellen en uitproberen!

Groet, Bert


Met vriendelijke groet,

Bert

Kato, Trix, Fleischmann, Dinamo en Koploper

Marksintpancras
Berichten: 1549
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Welke decoder in Fleischmann V200

Bericht door Marksintpancras »

Sibbesuisje schreef: 05 mei 2024 15:34 Hoi Bert, ik heb recentelijk een fleischmann v200 met een TrainOmatic lokommander decoder uitgerust. Decoder is betaalbaar en de lok rijd netjes. Heb alleen nog geen feedback over de duurzaamheid van dit merk
TrainOmatic is een Roemeens merk, wat gewoon goede decoders maakt, ik heb een decoder van dit merk ook in een lok zitten en deze rijdt al 4 jaar zonder problemen rond. Dus qua duurzaamheid doet het niet onder van Zimo, Uhlenbrock, etc etc.


Trouwens TrainOmatic is een basis decoder, doet wat het moet doen zonder poespas. Die werkt op PID regeling basis, niks mis mee.

Echter Zimo en Doehler&Haas decoders zijn voor deze lok zeg maar de meesterbreintjes, in de Zimo kan verdomd veel instellen. Betaal dus ook voor.

De Doehler&Haas decoder wordt vaak gebruikt voor langzame rijden, het mooie optrekken en afremmen van de lok. Daar staat dit merk om bekend.


Het belangrijkste qua merk decoder is eigenlijk wat je ermee wil doen qua rijden en/of je de instellingen begrijpt van de decodermerk.


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Plaats reactie