De laatste keer op Houten heb ik een Minitrix ET87 gekocht. Aangezien ik alleen maar digitaal rij moet ik hier natuurlijk een decoder in proppen. Dat ben ik vandaag aan het doen, maar ik loop een beetje vast, eigenlijk. Vandaar hier ff een topic, in de hoop dat iemand me verder kan helpen.
Het gaat dus om een Minitrix ET87 (Minitrix typenummer 12526 of 12994, als ik de berichten hier op het forum mag geloven

Mijn plan: Ik ga hier geen rijtuigen achter hangen. Nooit niet. De koppelingen daarvoor zijn er al af gehaald. Daardoor kan ik de frontseinen aan de voorkant dus aan de sluitseinen aan de achterkantkant hangen, dus aan dezelfde uitgang op de decoder. Dat moet altijd tegelijkertijd aan zijn. De frontseinen aan de achterkant en de sluitseinen aan de voorkant gaan aan uitgang nummer 2 van de decoder. Daardoor houd ik nog 2 uitgangen over op m'n decoder, en daar gaat de binnenverlichting van elk rijstel op komen. Dus 1 rijstel op 1 uitgang. Dan kan ik dus per rijstel kiezen of de verlichting aan of uit is.
Ik loop alleen vast bij het aansluiten hiervan. Het probleem wat ik heb is dat de - van de verlichting via de behuizing loopt. En op datzelfde stuk behuizing heb ik ook de rode draad van de decoder zitten. De zwarte draad zit op een ander stuk behuizing aangesloten, en dat is dus de massa van de gehele loc. De stukken behuizing van de rode en de zwarte draden zitten elektrisch niet met elkaar verbonden. Even een paar foto's om dit allemaal wat duidelijker te krijgen:
Het volledige treinstel, met de kappen eraf
Close-up van het motor gedeelte.
De huidige status.
Het stukje behuizing waar de rode draad aan bevestigd zit. In de grote gaten gaan de lampjes voor de front- en sluitverlichting. In het kleine gat gaat de (geleidende) schroef waarmee de printplaat hierop vastgeschroeft wordt.
zoals duidelijk te zien is, hangen de gele en de witte draad nu direct op de rode draad. Dat lijkt mij niet helemaal goed te gaan werken. Ik zie hier iig geen stroomkring in ontstaan. Hoe kan ik dit gaan aanpassen zodat dit gaat werken en de front- en sluitseinen netjes wisselen als de de trein de andere kant op gaat rijden?
Even een kleine opmerking nog: Ik weet dat de rode draad nu direct met de zwarte draad is verbonden via de binnenverlichting. Je ziet vlakbij de rode draad al een kleine kras in de printplaat staan. Dat was mijn poging om met een stanlymes de geleidingslijn door te snijden. Dat werkt niet. Komende dinsdag leen ik ff een dremel van een clubgenoot en gaat hij definitief door. Voordat dit is doorgeslepen gaat hij uiteraard niet op de rails gezet worden

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.