Fleischmann piccolo 7230 Loc probleem
Fleischmann piccolo 7230 Loc probleem
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier en wil graag wat vragen aan de echte kenners.
Ik heb een locomotief de 7230 van Fleischmann en deze wil niet rijden. Het licht zie je wel aangaan en veranderd ook als de rijrichting wordt veranderd . Ik heb weinig verstand van dit mooie materiaal maar wil de locomotief graag werkend hebben.
Ik moet er bij zeggen dat de trein ruim 20 jaar in een kast heeft gelegen.
Hoop dat jullie wat tips hebben . Ik zag dat de loc vrij makkelijk uit elkaar te halen is.
Zijn er evt ook nog onderdelen te verkrijgen indien dat nodig zal zijn?
alvast erg bedankt
dvb
Ik ben nieuw hier en wil graag wat vragen aan de echte kenners.
Ik heb een locomotief de 7230 van Fleischmann en deze wil niet rijden. Het licht zie je wel aangaan en veranderd ook als de rijrichting wordt veranderd . Ik heb weinig verstand van dit mooie materiaal maar wil de locomotief graag werkend hebben.
Ik moet er bij zeggen dat de trein ruim 20 jaar in een kast heeft gelegen.
Hoop dat jullie wat tips hebben . Ik zag dat de loc vrij makkelijk uit elkaar te halen is.
Zijn er evt ook nog onderdelen te verkrijgen indien dat nodig zal zijn?
alvast erg bedankt
dvb
Re: Fleischmann piccolo 7230 Loc probleem
Haal eerst de kap van de loc zodat je de motor met de hand een zetje kunt geven, als je de loc op een spoor zet, spanning op de rails en dan die motor een zetje geeft, gaat hij dan wel?
Hoi Martin,
Bedankt voor je reactie,
Ik heb dat ook gedaan maar zonder resultaat.
Ik hoor ook niks brommen wat kan betekenen dat de motor wel wil draaien.
Hij blijft ook muisstil. Ik zie wel de lampjes branden. Ik ben bang dat ik hem helemaal uit elkaar moet halen.
Weet jij waar je aan onderdelen kan komen voor Fleischmann piccolo ??
Alvast bedankt
dvb
Bedankt voor je reactie,
Ik heb dat ook gedaan maar zonder resultaat.

Hij blijft ook muisstil. Ik zie wel de lampjes branden. Ik ben bang dat ik hem helemaal uit elkaar moet halen.
Weet jij waar je aan onderdelen kan komen voor Fleischmann piccolo ??
Alvast bedankt
dvb
Als je met 2 draadjes spanning rechtstreeks op de motor zet? Als dat ook niet werkt zou ik eerst alleen de koolborstels en de bijbehorende veertjes vervangen (is een gok, maar kost toch weinig).
Hallo Martin,
Heb heel de loc uit elkaar gehaald en inderdaad veel vuil.
Maar na alle contacten te hebben gereinigd nog steeds geen beweging.
Toen de koolborstels omgewisseld en rechtstreeks aangesloten. Met een zwengel aan het asje ging de motor weer draaien.
Maar toen gebeurde het onwaarschijnlijke de motor liep plots vast en ik zag een draadje los van de wikkeling van de spoel in de motor.
Voor mij nu echt het teken dat het over is met die motor.
Ik wil nu maar een nieuwe motor bestellen. Weet jij een adres waar dat snel kan en voor een redelijke prijs???
alvast bedankt weer
dvb
Heb heel de loc uit elkaar gehaald en inderdaad veel vuil.
Maar na alle contacten te hebben gereinigd nog steeds geen beweging.
Toen de koolborstels omgewisseld en rechtstreeks aangesloten. Met een zwengel aan het asje ging de motor weer draaien.
Maar toen gebeurde het onwaarschijnlijke de motor liep plots vast en ik zag een draadje los van de wikkeling van de spoel in de motor.
Voor mij nu echt het teken dat het over is met die motor.
Ik wil nu maar een nieuwe motor bestellen. Weet jij een adres waar dat snel kan en voor een redelijke prijs???
alvast bedankt weer
dvb
Om de dag (minder vrolijk n.a.w.) te beginnen: een losse nieuwe motor is vaak duurder dan een gelijke goede 2e hands loc..... Die lokjes vindt je (goede) vanaf 40 euro op de beurzen (2e hands) en de losse motor kost (ongeveer) 51 Euro: http://www.hobbyparts.nl/product_info.p ... ts_id=4420
Zou de motor eruit halen, dummy van maken, 2e hands lokje kopen en dan in "nep dubbel tractie" gaan rijden. Leuk om te zien en goedkoper.

Zou de motor eruit halen, dummy van maken, 2e hands lokje kopen en dan in "nep dubbel tractie" gaan rijden. Leuk om te zien en goedkoper.
Hoi Martin,
Nou dat ga ik maar doen denk ik.
Heb al een paar mooie loc's gezien voor een mooi prijsje.
Bedankt voor de hulp
mvg
DvB
Nou dat ga ik maar doen denk ik.
Heb al een paar mooie loc's gezien voor een mooi prijsje.
Bedankt voor de hulp
mvg
DvB
Ik heb er nog een liggen, met doosje in mooie staat.
Ik heb hem voor 45 euro gekocht. Voor dat geld mag je hem
als je wilt wel overnemen. Ik heb er namelijk 2, en ben
het eea aan het opruimen ivm te grote verzameling.....
Ik heb hem voor 45 euro gekocht. Voor dat geld mag je hem
als je wilt wel overnemen. Ik heb er namelijk 2, en ben
het eea aan het opruimen ivm te grote verzameling.....
Hallo,
Bedankt voor je aanbod . Ik ga het zeker overwegen.
Maar zag ook nog een paar occasions loc's staan op internet prijs van variërend van €20 tot €40 dus ga even wat biedingen de deur uitgooien en het even aanzien hoe dit verloopt.
Tevens zag ik een Lima loc voor een prijs van €15 ,-
vraagje: Is het mogelijk om die motor in de Fleischmann piccolo 7230 te zetten?????
Alvast bedankt en ik laat wat horen
mvg
DvB
Bedankt voor je aanbod . Ik ga het zeker overwegen.
Maar zag ook nog een paar occasions loc's staan op internet prijs van variërend van €20 tot €40 dus ga even wat biedingen de deur uitgooien en het even aanzien hoe dit verloopt.
Tevens zag ik een Lima loc voor een prijs van €15 ,-
vraagje: Is het mogelijk om die motor in de Fleischmann piccolo 7230 te zetten?????
Alvast bedankt en ik laat wat horen
mvg
DvB
Zeg nooit, nooit, maar in dit geval: nee.spoorn schreef:Tevens zag ik een Lima loc voor een prijs van €15 ,- vraagje: Is het mogelijk om die motor in de Fleischmann piccolo 7230 te zetten?????